1398-04-26 14:03
577
0
64453
رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان:

دستگاه‎های اجرایی اقدام جدیدی که پیام‎آور رونق تولید باشد نداشتند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان گفت: متأسفانه با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید سخن و اقدام جدیدی که پیام‎آور رونق و تولید باشد از سوی دستگاه‎های اجرایی مشاهده نمی‎شود.

 به گزارش گلستان ما به نقل از  فارس ، علی‎محمد چوپانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجار استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری سیاست‎های نظام بانکی و وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه‎های اجرایی مبتنی بر شفافیت مالیاتی است و براساس اعتباری که از واحدهای تولیدی و صنعتی در اظهارنامه‎های مالیاتی ارائه‎شده از سوی مودیان رصد می‎شود به آنها تسهیلات بانکی تعلق می‎گیرد.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی که از  بانک‎ها بیش از 800 میلیون تومان تسهیلات درخواست کردند براساس اعتبارسنجی سه سال گذشته می‎توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان ادامه داد: امسال سال رونق تولید است و انتظار  داریم دستگاه‎های اجرایی از پیام‎هایی که برای رونق تولید دارند رونمایی کنند.

چوپانی با بیان اینکه دستگاه‎های اجرایی درباره رونق تولید همان حرف‎های سال‎های گذشته را مطرح می‎کنند، بیان کرد: متأسفانه با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید سخن و اقدام جدیدی که پیام‎آور رونق و تولید باشد از سوی دستگاه‎های اجرایی مشاهده نمی‎شود.

وی تأکید کرد: منویات مقام معظم رهبری می‎تواند برای ما نقشه راهی باشد و به عنوان سربازان عرصه اقتصادی آمادگی داریم هر گونه نقشه راهی که در حوزه رونق تولید دارای مزیت اقتصادی باشد انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان متذکر شد: متأسفانه در برخی از دستگاه‎‎ها اجرایی هیچ رفتاری مبنی بر تغییر نگرش برای رونق تولید نمی‎بینیم و در این شرایط طبیعی است که سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و امثال آن قادر به پیشبرد برخی امورات و کارها نباشند که این شرایط می‎طلبد همکاری متقابل باشد.

چوپانی با بیان اینکه گاهی اوقات افرادی تحت عنوان سرمایه‎گذار وارد عرصه فعالیت می‎شوند اما در واقع سرمایه‎بر هستند، یادآور شد: واحدهای تولیدی باید قدر بنگاه اقتصادی که دارند بدانند، نرخ تورم نقدینگی صنعت‎گران را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از یک بُعد تحریم برای ما یک نعمت است و براساس گزارشات رسیده، واحدهای تولیدی با شدت تحریم‎ها سودآوری خوبی داشتند، اذعان کرد: برخی خسارت‎ها بر اثر تحریم‎ها ناخواسته به بنگاه‎های تولیدی وارد می‎شود که خارج از ذارده مدیران است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان ابراز کرد: از سال 1390 تا کنون یک هزار و 200 درصد افزایش تورم ارزی داشتیم و یک‎هزار درصد  در حوزه سرمایه‎گذاری ریالی شاهد تورم بودیم.

چوپانی تأکید کرد: در سیل اخیر واحدهای صنعتی سیل‎زده بیش از یک و نیم متر در سیلاب بودند و دولت رد روز نخست اعلام کرد که خسارت‎ها را جبران می‎کند اما هنوز این اتفاق نیفتاده و به طور قطع این واحد دیگر نمی‎تواند سرپا بماند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.