1398-04-22 11:03
923
0
64325
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان خبر داد؛

خرید گوجه از کشاورزان گلستانی با قیمت 700 تا 800 تومان!

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی در گلستان، گفت: در حال حاضر دلالان گوجه را با قیمت 700 تا 800 تومان از کشاورز خریداری می کنند و سود کشاورز در آن لحاظ نشده است.

به گزارش گلستان ما، سعید حسن پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: استان گلستان با توجه به شرایط اقلیمی بسیار خوبی که دارد در تولید بسیاری از محصولات از جمله گوجه فرنگی دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور است و علاوه بر استان، نیاز سایر استان ها را نیز تامین می کند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از 6500 هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی رفته است، تصریح کرد: امسال تولید بیش از 250 هزار تن گوجه فرنگی در استان پیش بینی می شود.

وی در خصوص مشکلات گوجه کاران، گفت: برخی از افراد دلال و واسطه گوجه را با قیمت پایین تر از قیمت کارشناسی از کشاورزان خریداری می کنند. قیمت 700 تا 800 تومانی که الان از کشاورز خریداری می شود، قیمت تمام شده کشاورز است. در جلسه ای که با صاحبان صنایع تبدیلی در یکی از فرمانداری های شهرستان ها برگزار شد، مقرر شد که گوجه کشاورزان با قیمت 1200 تومان توسط صاحبان صنایع خریداری شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی گلستان درخصوص علت تعیین قیمت، اظهار کرد: حدود 30 آیتم در تعیین قیمت تمام شده کشاورز در نظر گرفته شده است.

حسن پور ادامه داد: با همکاری وزارت خانه و سازمان تعاون روستایی، پس از تامین اعتبار در روزهای آتی به دنبال خرید حمایتی گوجه از کشاورزان هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه خرید به گوجه با قیمت 1200 تومان، رب گوجه فرنگی هم با توجه به این قیمت به دست مردم می رسد؟ خاطرنشان کرد: قیمت گذاری رب مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است. با توجه به کیفیت گوجه و نوع برند آن قیمت ها متفاوت است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.