1398-02-21 16:58
1221
0
63153
دادستان مرکز استان خبر داد؛

تشکیل پرونده برای چند بانک متخلف در گلستان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: برخی قراردادهایی که با مشتریان بسته می‌شود با بخشنامه‌های بانک مرکزی و قانون مغایر است و به همین علت تاکنون برای چند بانک در استان پرونده تشکیل داده‌ایم.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان اظهار داشت: وقتی علیرغم برخوردها همچنان با مواردی مانند اختلاس مواجه هستیم یعنی روش‌ها و فرایندهایی که در اداره‌ها وجود دارد منجر به فساد می‌شود.

وی افزود: اختلاس در گذشته وجود داشت و الان هم وجود دارد و تنها تفاوت در رقم اختلاس است، پس فقط برخورد قضایی راه چاره نیست و باید گلوگاه‌ها و روش‌هایی که بستر برای فساد فراهم می‌کند اصلاح شود.

سیدحسینی افزود: برخی از اداره‌ها و سازمان‌ها به خاطر ماهیت کاری که انجام می‌دهند بیشتر در معرض فساد هستند و باید روی آن ها بیشتر تمرکز کنیم.

وی در ادامه گفت: گزارش‌های مردمی  یکی از مواردی است که در این بخش باید به صورت جدی به آن توجه شود زیرا تجربه ما در این مدت نشان داده است بیشتر این گزارش‌ها پس از بررسی، درست از آب درآمده است.

دادستان مرکز استان از عملکرد بانک‌ها نیز انتقاد کرد و گفت: برخی قراردادهایی که با مشتریان بسته می‌شود با بخشنامه‌های بانک مرکزی و قانون مغایر است و به همین علت تاکنون برای چند بانک در استان پرونده تشکیل داده‌ایم.

وی هم بر تشکیل کارگروهی ویژه برای مبارزه با فساد در استان تاکید کرد و گفت: تشکیل این کارگروه می‌تواند به شناسایی گلوگاه‌ها و ساختارهایی که بستر را برای بروز فساد فراهم می‌کند کمک کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.