1397-06-18 16:30
742
0
56805
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

تعیین تکلیف اموال ضبط شده قاچاق تا پایان سال

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده، انبارهای سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی که شامل کالاهای قاچاق هم می‌شود، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که درصدد هستیم تا پایان امسال تکلیف و سرنوشت آنها را مشخص کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از ایسنا، علی مویدی خرم‌آبادی در حاشیه جلسه عصر شنبه ستاد قاچاق کالا و ارز که به ریاست رحمانی فضلی در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز وضعیت عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وضعیت عملکرد استان‌ها در این زمینه بررسی شد. همچنین بر عدم خروج کالاهای اساسی تاکید شد که بعضا در برخی مرزها قاچاقچیان این کار را انجام می‌دهند و مقرر شد تا عزم و جدیت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی درباره وضعیت اموال تملیکی ضبط شده در انبارهای کشور به ایسنا این‌گونه پاسخ داد که بر اساس مصوبه‌ای که اخیراً تصویب و ابلاغ شد قرار است تا پایان امسال همه اموال‌های تملیکی که در انبارهای کشور وجود دارد، تعیین‌تکلیف شود تا ببینیم کدام دسته از این کالاها مشمول فروش، معدوم‌سازی و انهدام یا صادرات می‌شوند.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در پایان سال هیچ اموال تملیکی که تکلیف آنها قطعی شده در انبارها باقی نخواهد ماند که فعلا مسئولیت آن با سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی است البته دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت در این زمینه وظایف و اختیاراتی دارند که باید با این سازمان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری کنند.
 
مویدی خرم‌آبادی با اشاره به این که براساس آخرین آمار و ارقام به دست آمده مکتوب ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش کالاهای موجود در انبارهای کشور به عنوان کالاهای تملیکی ضبط شده است، گفت: امروز سازمان جمع‌آوری اموال تکمیلی این مساله را با این که در اواخر سال گذشته به صورت مکتوب اعلام کرده بود، تایید نکرد و مقرر شد تا در آینده این سازمان میزان و ارزش دقیق کالاهای موجود در انبارهای خود را با تفکیک مناسب اعلام کند تا بتوانیم برای تعیین‌تکلیف آنها اقدامات لازم را به سرعت انجام دهیم.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.