1397-05-28 11:03
614
0
56200
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

خدمات بیمه هیچ واحد اقتصادی در گلستان به دلیل بدهی قطع نشده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: واحدهای اقتصادی وجود دارند که به دلیل مشکلات اقتصادی نمی توانند بیمه پرداخت کنند اما با هماهنگی های انجام شده با تامین اجتماعی مقرر شد با پرداخت 10 درصد حق بیمه، ما بقی را طلبکار شوند اما دفترچه بیمه کارگران قطع نشود.

به گزارش گلستان ما به نقل از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در جلسه شورای هماهنگی که با حضور تیم بازرسی ارزیابی فضای عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: همدلی و هم افزایی دستگاه های شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گلستان مثال زدنی است به گونه ای که این همکاری در اتفاقات، حوادث و برنامه های مختلف در جهت خدمت رسانی به مردم کاملا مشهود است.

وی افزود: شرایط اقتصادی سخت شده و بنگاه های اقتصادی با شرایط سختی مواجه هستند و ما تلاش می کنیم در بحث توانمند سازی از طریق اعطای وام و تسهیلات، اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و مهارت آموزی از آن ها حمایت کنیم و خیلی از این افراد به امید اینکه شغلی پیدا کنند در مراکز فنی حرفه ای ما تحت پوشش قرار گرفتند.

مازندرانی بیان کرد: بانک های ما این روزها علاوه بر مسائل مالی خودشان پرونده های تسهیلاتی به ارزش بیش از 350 میلیارد تومان وام های اشتغال زایی روستایی که از فروردین ماه شروع شده را در دست بررسی دارند و طبق آخرین آماری که داشتیم تاکنون نود میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با این نود میلیارد تومان ما در رتبه چهارم کشور هستیم در حالیکه هزاران پرونده در دست بررسی است و هشت هزار پرونده در سامد ثبت شده است، استان ما ۴۶درصد روستایی دارد اما نود درصد زمین های کشاورزی فاقد سند است و روستاییان برای دریافت تسهیلات با مشکل سند روبرو هستند اما با این حال توانستیم به هزار و پانصد نفر تسهیلات روستایی پرداخت کنیم و نزدیک به 100 میلیارد تومان تسهیلات ما در بانک ها مصوب شده و به زودی پرداخت می شود.

رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: در بحث اشتغال فراگیر تاکنون 42 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر توسط بانک های عامل پرداخت کردیم و جزو 5 استان اول هستیم، در بحث مشاغل خانگی هم سال گذشته نزدیک به 19 میلیارد و200 میلیون تومان تسهیلات به دو هزار نفر پرداخت کردیم و امسال هم نزدیک به 28 میلیارد تومان به دو هزار و 800 نفر باید پرداخت شود و مقدمات کار آن شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی نزدیک به 70 میلیارد تومان در ماه حقوق و مزایاپرداخت می کند و نزدیک به 39 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی در استان هستند، همچنین 3950 نفر بیمه بیکاری دریافت می کنند.

مازندرانی تصریح کرد: واحدهای زیادی داریم که به دلیل مشکلات اقتصادی نمی توانندبیمه پرداخت کنند اما با هماهنگی های انجام شده مقرر شد با پرداخت 10 درصد حق بیمه ما بقی طلبکار شوند اما دفترچه بیمه کارگران قطع نشود.

وی گفت: در استان ما نزدیک به 160 میلیارد تومان در بحث بیمه از کارفرما طلب داریم اما تاکنون نشده ما واحدی را تعطیل کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.