1397-03-21 15:58
1158
0
54236
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

باید در نرخ گذاری شیر تجدید نظر شود/ گاوداری، توجیه اقتصادی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان این مطلب که باید در نرخ گذاری شیر تجدید نظر شود، اظهار کرد: گاو داری در شرایط موجود توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ "علی محمد چوپانی" رئیس اتاق بازرگانی گرگان در نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: پیمان‌سپاری ارزی از آنجا که صادرکنندگان را موظف می‌کند ارز حاصل از صادرات خود را به بانک‌های داخلی بفروشند، انگیزه تولید و صادرات را کاهش می‌دهد .انتظار می رود محصولات کشاورزی از پیمان سپاری ارزی مستثنا شوند در غیر این صورت در صادرات با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فرصتی جهت هماهنگی بیشتر است لذا این جلسات فرصت خوبی است که با بهره گیری از آن در جهت حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی و تولید استان اقدام شود.

"چوپانی" به تفاهم نامه های منعقده با کشور های هدف اشاره و عنوان کرد: نیاز است یک کمیته ای جهت بررسی اجرای مفاد تفاهم نامه های موجود تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان به اهمیت ذخیره سازی استراتژیک خوراک دام اشاره کرد و اظهار کرد: استفاده از این ذخیره ها در ایام کمبود مهم است چون سازمان جهاد کشاورزی می تواند در ایام کمبود از محل این ذخیره، چرخه تولید را مدیریت نماید، خطری که ما را امروز تهدید می کند این موضوع است که گاو داری در شرایط موجود توجیه اقتصادی ندارد لذا باید در نرخ گذاری شیر تجدید نظر شود.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به بند "و" قانون بودجه سال 97 خاطر نشان کرد: بانک ها به این موضوع توجه نمایند که فعالین اقتصادی بتوانند از این شرایط بهره مند شوند همچنین نیاز است با توجه به شرایط اقتصادی موجود، این قانون توسط دولت تا اواخر سال جاری تمدید شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.