1397-02-25 04:27
809
0
53443
معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور

شناسایی ۱۵۸۵ نقطه پُرتصادف در راه‌های کشور

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: یک‌هزار و ۵۸۵ نقطه پرتصادف در طول راه‌های کشور وجود دارد که اقدامات اصلاحی جزئی و کلی آنها در حال انجام است.

به گزارش گلستان ما ؛ فرهاد مهریاری در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت راه‌های کشور اظهارداشت: بیش از 200 هزار کیلومتر راه در کشور داریم که از این میزان 83 هزار کیلومتر آنها محورهای شریانی هستند.

وی افزود: 80  درصد بار ترافیکی کل کشور هم در مسیر همین 83  هزار کیلومتر است که عمده تصادفات نیز در این راه‌ها رخ می‌دهد.

معاون اداره توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به احصاء آمار 3 ساله تصادفات در راه‌های کشور بیان داشت: این آمارها مربوط به سال‌های 91 تا 94 است که با همکاری تیم‌های پلیس راه، راهداری و ادارات راه و شهرسازی در هر استانی تهیه شده؛ براساس این آمارها نقاط پرتصادف و موقعیت دقیق آنها شناسایی شده است.

وی ادامه داد: براساس آماری که توسط تیم‌های کارشناسی تهیه شده 3 هزار و 392 نقطه در مسیر راه‌های کشور که دارای سابقه تصادف بودند، شناسایی شدند که با فرمول اولویت‌بندی که داشتیم یکهزار و 585 نقطه جزو نقاط پرتصادف تعیین شد.

مهریاری با بیان اینکه لازم است مردم به تابلوها و علایم آشکارسازی نقاط پرتصادف  که فسفری رنگ است توجه داشته باشند، اظهارداشت: در گام نخست این نقاط باید آشکارسازی می‌شد که با نصب تابلوهای مشخص‌کننده این کار صورت گرفت.

وی افزود: اولویت اصلی را برای ایمن‌سازی، اقدامات کم‌هزینه و زودبازده گذاشتیم چون با کمترین هزینه باید سریع‌تر اقدام کنیم. از جمله اقدامات موردنیاز اصلاح وضعیت و نصب تابلوهای جدید، اصلاح وضعیت قرارگیری تابلوها و اصلاح هندسی مختصر در این نقاط است. علاوه براین علت‌یابی تصادفات در این نقاط هم جزو موضوعات مهم است که می‌تواند در انجام اصلاحات در این نقاط به ما کمک کند.

مهریاری ابراز امیدواری کرد: با اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رفع نقاط پرتصادف، شاهد کاهش 10 درصدی کل تلفات ناشی از تصادفات در راه‌های کشور باشیم.

وی درباره وضعیت راه‌های استان گلستان هم گفت: در طول راه‌های استان 123 نقطه دارای تصادف شناسایی شده که 48 نقطه آن پرتصادف است.

معاون اداره توسعه ایمنی و حریم راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور افزود:  44 درصد تصادفات در استان در تقاطع‌ها و 28 درصد در بریدگی‌ها و دوربرگردان‌هایی بود که نیاز به اصلاحات هندسی جزئی و کلی دارند. همچنین بیشترین افراد درگیر در این تصادفات عابرین و موتورسیکلت‌سواران هستند که نسبت به استان‌های دیگر شاخص بود و نیاز دارد به صورت جدی‌تری برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان داشت: در کنار اصلاح هندسی نقاط پرتصادف به اصلاح رفتار ترافیکی، توجه به تابلوها و رعایت سرعت مجاز از سوی رانندگان نیاز است تا میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن کاهش یابد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.