1396-10-27 12:06
697
0
49277
با هدف جلوگیری از قاچاق کالا:

قرار گرفتن مناطق آزاد کشور در قالب پنجره گمرک واحد تا پایان سال

نشست مشترک اتخاذ راهکارهای بهینه در زمینه ایجاد مناطق آزاد تجاری ، صنعتی در استانهای گلستان ، ایلام ، سیستان و بلوچستان ، اردبیل و بوشهر امروز به میزبانی گرگان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما ؛ مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این نشست از قرار گرفتن مناطق آزاد کشور در قالب گمرک پنجره واحد تا پایان سال خبر داد و افزود : این کار با هدف جلوگیری از تخلف و قاچاق کالا از طریق گمرکات انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 982 واحد صنعتی در هفت منطقه آزاد کشور فعالیت می کنند افزود : در چهار سال گذشته  در این مناطق بیست هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و 34 هزار میلیارد تومان مجوز سرمایه گذاری داشتیم.

به گفته وی ؛ در این مناطق همچنین در 4 سال گذشته هشتصد میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و 5 میلیارد و 400 میلیون دلار توافق سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

وی میزان واردات سالانه در این مناطق را یک میلیارد و 450 میلیون دلار بیان کرد و ادامه داد : در زمینه صادرات در سال 96 تا کنون یک میلیارد و 50 میلیون دلار صادرات داشتیم.

مرتضی بانک همچنین میزان صادارت سالانه مناطق ویژه اقتصادی کشور را هم 24 میلیارد دلار اعلام کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور همچنین گفت : در چهار سال گذشته در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مجموع 90 میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات و 28 و نیم میلیارد دلار واردات داشتیم.

وی ادامه داد : هم اکنون 450 هزار نفر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور فعال هستند.

مرتضی بانک با اشاره به ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قالب طر ح های آمایش سرزمینی افزود : این مناطق هرگز  از کانال فشار افکار عمومی ، نمایندگان مجلس و یا مسائل سیاسی ایجاد نمی شود و برای حفظ سرمایه های داخلی و جذب سرمایه خارجی اهمیت دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد : تمام املاک دولتی در مناطق آزاد سرمایه است و برای تامین اعتبارات زیر ساختی آن منطقه هزینه می شود.

مرتضی بانک با اشاره به نسبت هزینه های سرمایه ای و جاری در مناطق آزاد گفت : 30 درصد اعتبارات مناطق آزاد در بخش هزینه های جاری و هفتاد درصد آن در بخش عمرانی و سرمایه ای است.

وی گفت : مناطق آزاد امکان رقابت و تجارت ما با 15 کشور همسایه ایران با جمعیت 400 میلیون نفر را فراهم می کند./خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.