1393-08-05 09:00
1816
1
4855
استاندار گلستان:

بحران کم آبی گلستان را تهدید می کند / ظرفیت یک میلیون تن تولید گندم در گلستان/بانکهای استان 760 میلیارد تومان معوقه دارند

استاندار گلستان بابیان اینکه ما تنها استانی هستیم که برای کشت برنج از آبی های زیر سطحی استفاده می کنیم ، افزود: امسال به علت خشکسالی 760 هزار تن تولید گندم داشتیم.

به گزارش گلستان ما ، حسن صادقلو استاندارگلستان در همایش مبلغین محرم که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد ، اظهار کرد: یکی از دغدغه های استان برای توسعه رسیدن از مدیریت توزیع به مدیریت تولید و بعد از آن رسیدن به مدیریت استراتژیک است.

وی افزود: ادبیات دولت ادبیات توسعه است و جوهر اصلی توسعه داشتن نقشه راه است ، به همین دلیل از اولین ساعات شروع کار برای توسعه شروع به تهیه نقشه راه کردیم.

صادقلو در ادامه با اشاره به تازه تاسیس بودن و محرومیت تاریخی استان، افزود: نام گلستان وظیفه مسئولین استان را چندین برابر سختتر کرده است به طوری که برای گلستان کردن استان تلاش های بسیار زیادی باید انجام شود.

بحران آب گلستان را تهدید می کند

وی در ادامه گفت: با توجه به کمبود آبی که در استان وجود دارد پیشبرد اهداف استان نیاز به ویژه بینی دارد، متاسفانه شرایط استان باعث شده این موضوع قابل باور نباشد ولی باید گفت سرانه آب کشور یک هزارو 700 مترمکعب است در حالی که سرانه آب استان یک هزار 430 متر مکعب که اگر مهندسی معکوس کنیم و در کشاورزی هم آبیاری تحت فشار داشته باشیم باز هم در 10 سال آینده مشکل جدی آب خواهیم داشت.

استاندار گلستان در ادامه با اشاره به بهره برداری از 527 پروژه در هفته دولت در شهر های مختلف استان ، تصریح کرد : برای بهره برداری این پروژه ها حدود 370  میلیارد تومان هزینه شده است.

بانکهای استان 760 میلیارد تومان معوقه دارند

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک های استان گلستان حدود 760 میلیارد تومان معوقات بانکی دارند که اگر بخواهیم به آن دقیق تر نگاه کنیم این رقم تا حدود 1100 میلیارد تومان هم بالا خواهد رفت .

صادقلو در ادامه به ظرفیت یک میلیون تنی استان برای تولید و نگهداری گندم اشاره کرد و گفت : در گذشته ما فقط یک چهارم از این توان استان را در استان ذخیره سازی و آرد می کردیم که با تلا ش های انجام شده این میزان را تا حدود 3 برابر افزایش داده ایم.

تنها استانی هستیم که برای کشت برنج از آبی های زیر سطحی استفاده می کنیم

وی در ادامه بابیان اینکه ما تنها استانی هستیم که برای کشت برنج از آبی های زیر سطحی استفاده می کنیم ، افزود: امسال به علت خشکسالی 760 هزار تن تولید گندم داشتیم.

استاندارگلستان در ادامه تصریح کرد: سند 43 صفحه ای را به عنوان افق چشم انداز استراتژیک استان تدوین کرده ایم که می توان آن را از سایت استانداری دریافت کرد و از روحانیون خواست تا در جهت تکمیل آن کمک نمایند.

صادقلو در ادامه از پیگیری مسائل پولشویی در استان گلستان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشتر مدیریت های استان سند های جامع خود را طراحی کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت فاینانس ایجاد شده برای استان گلستان ، خاطرنشان کرد: امیدواریم در دهه اول آذر ماه بهره برداری از راه آهن انجام شود و بتوانیم ابتدا کریدور ریلی و بعد از آن کریدور دریایی را ایجاد نمائیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

تولیدکننده

میشه استانداربازی باکلمات رو تمام کنه؟از مدیریت توزیع به مدیریت تولید برویم وبعد به مدیریت استراتژیک و. . این حرفها توی هیچ دکان بقالی پیدا نمیشه. مگه مجبوری هر حرف بی مبنایی را بزنی .کله های گنده /کلمات گنده /هیکلای گنده و کلاگنده گویی این روزها خریدار نداره .برو یه مقدار ریاضی کار کن تابااعداد بیشتر آشنا بشی فاصله 760 تا1100 مبلغی معادل 340ملیارد تومانه .شما یاشمارش بلد نیستی یاخلاف واقع میگی.اگه همه آمارهات اینطوری باشه فاتحه همه چیزخوانده شده .جیگراطلاع نداری حرف نزن بنفعته .در نهضت سیلو سازی دردولت قبل برای حدود یک ملیون ودویست هزارتن سیلو وانبار مکانیزه درست شده وشما کاری نکردی که امروز ادعا میکنی.سه برابر شدن ظرفیت ذخیره سازی توسط شما هم ازاون دروغهای بزرگ وشاخدارروزگاره.بابا دست وردار مگه مجبوری اینهمه حرف بزنی که توش انهمه دروغ دربیاد.شما دریکسال گذشته مرتب به دولت قبل ناسزا میگفتی و داد بی پولی وخالی بودن خزانه را میزدی.چطوری 370 میلیارد تومان هزینه شد ؟ مگه نمگین خزانه خالی بود واستانی بی پول وبدهکار رو تحویل گرفتین ؟پس این پروژهها ازکجا آمد؟دم خروس روباورکنیم یاقسم...؟

0
0
پاسخ
1393-08-04 18:34

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.