1393-07-29 11:57
848
1
4647

قوانلو:ساماندهی تشکل های بخش خصوصی می تواند در روند توسعه صادرات موثر باشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ساماندهی تشکل های بخش خصوصی مانند انجمن خدمات فنی ومهندسی کشور را از جمله مواردی دانست که می تواند در روند توسعه صادرات این خدمات موثر باشد.

به گزارش گلستان ما، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در دومین همایش بزرگ خدمات فنی و مهندسی استان گلستان اظهارکرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی در شش ماه ابتدای سال بالغ بر 5 میلیارد دلار بوده است و رشد 13 درصدی را در این زمینه شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: به دنبال شک گیری این صنعت نوپا دراستان هستیم و ما کشورهایی در همسایگی خود داریم که در حال بازسازی هستند و می توانیم خدمات خود را به آنها ارائه دهیم .

قوانلو با بیان اینکه یکی از موارد اهمیت صادرات خدمات فنی مهندسی تاثیربر روابط سیاسی کشور است تصریح کرد : تجار و بازرگانان ما در کشورهای هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی می تواند با توجه به سابقه ای که در این کشورها دارند کمک بسیار بزرگی برای صادرکنندگان خدمات استان باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت گلستان گفت: ساماندهی تشکل های بخش خصوصی مانند انجمن خدمات فنی ومهندسی کشور را از جمله مواردی است که می تواند در روند توسعه صادرات موثر باشد.

وی افزود: حضور مهندسین ما در بازارهای هدف کشور های همسایه می تواند کمبود منابع مالی را برای این انجمن ها در کشور برطرف کند .

قوانلو در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که رشد صنعتی در کشورهای همسایه ما مانند قزاقستان و ترکمنستان رشد بالای 10 درصد است می توانیم از این بازار به خوبی استفاده کنیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.