1393-07-29 11:41
921
1
4640

دامغانی : ما باید از ظرفیت های خود برای تصاحب بازار های همسایه استفاده کنیم

رئیس اتاق بازرگانی صنعت ، معدن و کشاورزی گرگان گفت : ما باید با حضور جدی در  بازار های هدف سهم خود را از بازار های کشورهای هدف به دست بیاوریم و نباید حضور کشور های دیگر در این بازار را بهانه عدم حضور خود نمائیم.

به گزارش گلستان ما ، حمید دامغانی رئیس اتاق بازرگانی صنعت ، معدن و کشاورزی گرگان در دومین همایش توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی گلستان اظهارکرد: کشورهای همسایه ایران بارها اذان کرده اند که به خدمات فنی و مهندسی کشورهای همچون ایران نیاز دارند .

وی ادامه داد: اگر ما می خواهیم در این حوزه وارد شویم باید فاصله های موجود ما با کشورهای رقیب در این عرصه را کم کنیم.

دامغانی با اشاره به اینکه تا 3 سال پیش بازار های داخلی رونق داشته اند ، افزود :  صادرکنندگان ما در این مدت اشتیاقی برای حضور در بازار های خارجی نداشته اند.

وی در ادامه با اشاره به خدمانی که دولت های شرکت های رقیب به شرکت های خود می دهند ، تصریح کرد : رقابت با این شرکت ها سخت است،  اما ما می توانیم از مزایایی همچون فاصله نزدیک تر و حضور تجارو بازرگانان گلستانی در این کشور ها به بهترین نحوه ممکن استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان تاکید کرد: با توجه به اینکه رابطه در کشور های همسایه حرف اول را در گرفتن پروژه های تجاری می زند می توان از تجربیات تجار گلستانی در این زمینه استفاده کرد .

وی در ادامه افزود: حضور مهندسین و صادرات خدمات فنی مهندسی در کشور های همسایه می تواند مشکلات موجود در سطح استان را در جهت اشتغال زایی مرتفع نماید.

دامغانی به برنامه های توسعه ای کشور های همسایه استان اشاره کرد و گفت: ما باید با حمله به  بازار های هدف سهم خود را از بازار های کشورهای هدف به دست بیاوریم و نباید حضور کشور های دیگر در این بازار را بهانه عدم حضور خود نمائیم.

وی در پایان با اشاره به افتتاح دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم این دفتر سیاسی بتواند در جهت حضور فعالین اقتصادی استان موثر باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کامران

آقای دکتر دامغانی!؟!؟جیگر به بازارهای هدف حمله نمیکنند .بازار باتعامل ودرایت به تسخیر در میاد .این چه تفکری است که تو استان میخواد همه چیزو بازور درست کنه ؟از دولتیها توقعی نیست ولی ازبخش خصوصی بعیده.البته تقصیری نداری ازتوبااون تحصیلاتت بیشتر نمیشه انتظار داشت .اندکی صبر سحرنزدیک است.البته یه حرف قشنگ هم زدی نباید ازاون غافل شد واین حرف قشنگ عبارت :تاسه سال پیش بازارهای داخلی رونق داشت.اعتراف زیبایی است .دوسال 93و92 روکم کنید اون وقت خیلی چیزای دیگه مشخص میشه.

0
0
پاسخ
1393-07-30 02:24

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.