1396-05-16 12:44
750
0
42457
مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان :

پرداخت 255 میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی / بیش 90 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی جزو صنایع کوچک اند

مدیرعامل شهرک های صنعتی گلستان گفت: قریب به 71.5 درصد از صنایع استان در شهرک های صنعتی استان مستقر است که در مجموع بیش از 91 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی موجود نیز جزو صنایع کوچک به شمار می روند.

به گزارش گلستان ما ، حجت الله خلیل زاده، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته صنایع کوچک گفت: قریب به 71.5 درصد از صنایع استان در شهرک های صنعتی استان مستقر است که در مجموع بیش از 91 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی موجود نیز جزو صنایع کوچک به شمار می روند.

وی با اشاربه وجود 23 شهرک و ناحیه صنعتی در استان، افزود: تعداد قراردادهای منعقد شده در این شهرک ها یکهزار و 53 فقره است که 679 واحد به بهره برداری رسیده و 375 طرح نیز در دست اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ادامه داد: اگر منابع مالی به این شرکت تخصیص داده شود می توان وعده داد تا اواسط سال آینده همه شهرک ها و نواحی صنعتی استان از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و مخابرات برخوردار شوند.

وی درباره وضعیت موجود شهرک های صنعتی هم گفت: متناسب با سال تأسیس این شهرک ها، برخی از آن ها 100 درصد و بخشی هم 40 تا 50 درصد تکمیل شده اند.

خلیل زاده درباره تعهد اشتغال این شرکت در سالجاری اعلام کرد: تعهد اشتغال امسال شهرک های صنعتی استان یکهزار و 625 فرصت شغلی است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی گفت: سال گذشته بالغ بر 255 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شد که امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شهرک های صنعتی بیان کرد: به هر واحد از صنایع کوچک یک میلیارد تومان، واحدهای متوسط سه میلیارد تومان تحت عنوان سرمایه در گردش و به طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دو میلیارد تومان به عنوان سرمایه ثابت تسهیلات پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به غیر از طرح رونق تولید، برنامه جدیدی به نام نوسازی و تجهیز ساختار در صنایع پیش بینی شده است. در واقع کاهش تولید عمومأ ناشی از فرسودگی ماشین آلات، افزایش ضایعات و افزایش قیمت تمام شده است برای همین تسهیلاتی برای نوسازی ماشین آلات و تجهیزات به واحدهای متقاضی پرداخت خواهد شد.

خلیل زاده با اشاره به سهم بری استانی از این طرح اعلام کرد: ٢۵٠ میلیارد تومان سهم گلستان در حوزه برنامه نوسازی و تحهیز ساختار است که از این میزان ١٠ درصد به صنایع بزرگ، ١۵درصد صنایع متوسط و ٧۵ درصد به صنایع کوچک اختصاص می ‎یابد.

وی با اشاره به جذب اعتبارات عمرانی در شرکت شهرک‎ های صنعتی استان گفت: سال گذشته 12.5 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در شرکت جذب شد که نسبت به سال‎ های پیش بی نظیر بوده است. در حال حاضر نیز به ارزش 16.5میلیارد تومان پروژه در شهرک های صنعتی استان در دست اجرا قرار دارد./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.