1396-05-10 07:04
967
0
42163
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان: ‌‌

۴ هزار نفر در طرح کارورزی ‌استان گلستان مشغول به کار می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ‌‌۴ هزار نفر در طرح کارورزی ‌استان مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، سعید مازندرانی در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان  از استمرار و حمایت طرح کارورز در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: با اجرای طرح کارورز در استان گلستان در سال گذشته 547 نفر اشتغال پیدا کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجارب موفقیت طرح کارورزی در استان گلستان دولت تدبیر و امید این طرح را در کشور برای ایجاد اشتغال برای 150 هزار نفر مطرح کرده و از این میزان در استان گلستان 4 هزار و 320 نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان سهمیه دستگاه‎ها و نقش آنها در ایجاد اشتغال در استان گلستان دیده شده، افزود: به زودی میزان و سهمیه هر دستگاه ابلاغ خواهد شد.

مازندرانی با بیان اینکه امسال در راستای حمایت از مشاغل خانگی 20 میلیارد تومان تسهیلات ارائه خواهد شد، افزود: به زودی ارائه این میزان تسهیلات به استان ابلاغ خواهد شد و  انتظار داریم که دستگاه‎های متولی در صدور مجوزات لازم برای ارائه این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

وی از ارائه بسته‎های اشتغال فراگیر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح باید در کشور 971 هزار شغل ایجاد شود که تحقق این میزان اشتغال نیاز به همت جهادی همه دستگاه‎های اجرایی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: بر اساس ظرفیت‎های استان گلستان و برش استانی اشتغال را در استان گلستان تدوین کردیم و امید داریم با ایجاد اشتغال در استان نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

مازندرانی افزود: نحوه و چگونگی دستیابی به اهداف اشتغال نیازمند برنامه‎ریزی دقیق و جامعه است و امید داریم بتوانیم طرح اشتغال روستایی را در 60 روستا با ایجاد 60 تعاونی در سال جاری محقق کنیم.

وی یادآور شد:  براساس این طرح روستاهایی که زمینه کار دارند تعاونی در آنها شکل خواهد گرفت و تسهیلات با نرخ ارزان قیمت برای آنها در نظر گرفته‎ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: یکی دیگر از طرح‎های ما در استان گلستان 14 روستای بدون بیکار در قالب راه‎اندازی اشتغال توسط تعاونی‎ها است که پیگیری می‎کنیم.

مازندرانی افزود:  استفاده از ظرفیت مردمی و همچنین نهادهایی مانند نظام مهندسی کشاورزی، توجه به اظهارنظر فنی و مهندسی از موضوعاتی است که باید در راه‎اندازی تعاونی‎ها به آن توجه شود شد.

همچنین در این جلسه محمد رهبری، معاون اشتغال تعان، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه پایین‎ترین نرخ بیکاری در بین شهرستان‎های استان گلستان مربوط به شهرستان مینودشت با 1.7 درصداست، افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری شهرستان‎ها در جداولی بر روی سایت مرکز آمار ایران قرار گرفته است که بر اساس تفکیک شهرستانی نرخ بیکاری و اشتغال تعیین شده است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: دولت  در سال جاری اشتغال 971 هزار و 700 نفر را متعهد شده که تحقق آن نیاز به همت جهادی دارد.

رهبری به دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و افزود:  افزایش جمعیت فعال، افزایش نرخ مشارکت، حضو جوانان و بانوان برای اشتغال از دلایل افزایش نرخ بیکاری در استان است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اینکه طول دوره کارورزی بین چهار تا 6 ماه است، ابراز کرد: هزینه کمک کارورزی برای افراد دارای مدرک فوق‎دیپلم 250 هزار تومان، لیسانس 270 هزار تومان، فوق‎لیسانس و دکترا 310 هزار تومان است.

رهبری افزود: اگر بعد از 6 ماه کارفرما و کارورز توافق بر ادامه همکاری داشتند دو سال معافیت بیمه از طریق وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‎شود.

وی اشتغال ایجاد شده در استان طی سال گذشته را 13 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: بیمه تامین اجتماعی مرجع اصلی در اشتغال پایدار است بر اساس استعلام صورت گرفته از رکورد 18 هزار نفری که داشتیم 11 هزار و 71 نفر در سال از طریق تامین اجتماعی ثبت شده است، شاغلان از طریق کاریابی‎ها یک‎هزار و 229 نفر و شاغلان ثبت شده در سامانه رصد یک‎هزار و 200 نفر بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.