1395-12-08 05:46
909
0
35785
معاون وزير راه و شهرسازي در گرگان:

هزينه خدمات مهندسي در ايران 2 درصد قيمت تمام شده ساختمان است

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي، هزينه خدمات مهندسي را در ايران 2 درصد قيمت تمام شده ساختمان بيان كرد و آن را رقمي بسيار پايين دانست.

به گزارش گلستان ما ، "حامد مظاهريان" معاون وزير راه و شهرسازي ، گفت: اين رقم در كشورهاي اطراف ما و حاشيه خليج فارس حدود 5 تا 7 درصد، در اروپا حدود 10 درصد و در نمونه هايي در كشورهاي آمريكاي شمالي 12 درصد قيمت تمام شده ساختمان است.

وي، خدماتي را كه در اين قيمت ها ارائه مي شوند حرفه اي دانست و براي افزايش اين بها در ايران هم گفت كه بايد از مهندسين شروع كرد.

به گفته مظاهريان، اگر خدمات مهندسي واقعي و به نحوي باشد كه مصرف كننده احساس نياز به آن كند، استفاده خواهد شد.

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين مي گويد كه گسترش خدمات مهندسي حرفه اي نه تنها در مرزهاي كشور بلكه در مقياس منطقه اي هم قابل رقابت و امكان پذير خواهد بود.

مظاهريان ادامه داد: در حال حاضر از 250 شركت پيمانكاري بزرگ دنيا فقط 2 شركت، ايراني است و حدود 46 شركت تركيه اي هم وجود دارد كه اين مساله را بايد تبديل به يك فرصت بكنيم نه تهديد.

وي ، علت ماندگاري خواجه نصيرالدين طوسي را، نزديك ساختن نظر و عمل به يكديگر مي داند و مي گويد: مهندسين امروز ما هم علاوه بر حل مساله مي توانند مسووليت اجتماعي داشته و در برابر  وظايف اجتماعي خود نيز، مسوول باشند.

معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد: آن چيزي كه براي مردم اتفاق مي افتد بخشي از وظايف ما مهندسان را شكل مي دهد چرا كه مهندسان در سازمان نظام مهندسي ساختمان اجتماع مي كنند كه اين سازمان علاوه بر تنسيق مهندسي بايد از حقوق مردم هم دفاع كند.

مظاهريان مي افزايد: با نگاه به كارنامه سازمان ها و مهندسين بايد ديد كه چقدر در دفاع از حقوق مردم گام برداشته اند و اگر به اين وظايف عمل كرده باشيم مي توانيم بگوييم از نسل مهندسيني هستيم كه از نسل خواجه نصيرالدين نشات گرفته و خود را به او متتسب بدانيم.

وي ، حرفه اي گري را مساله مهمي دانست و گفت: ما بايد خدمات حرفه اي ارائه دهيم زيرا به نفع همه، و بيشتر به نفع مردم است.

مظاهريان اضافه كرد: دولت هم بايد از حقوق از افراد ذيصلاح در امر ساختمان سازي دفاع كند تا ساختمان هايي ارزان تر، با كيفيت بالاتر بسازند و اين ساختمان ها آسايش و رفاه بيشتر را براي مردم به ارمغان آورند و هزينه نگهداري آنها هم كمتر باشد.

رونمايي از كتاب ايمني و تقدير از روساي سابق سازمان نظام مهندسي ساختمان گلستان هم بخشي از برنامه هاي اين مراسم جشن و سرور بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.