1395-03-07 17:02
1147
0
32672
رئیس انجمن ملی سیب زمینی گلستان:

ناعدالتی در خرید و قیمت تمام شده سیب زمینی در گلستان وجود دارد

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گلستان از برداشت 40 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان گلستان خبر داد و گفت: در خرید و قیمت تمام شده سیب زمینی در گلستان ناعدالتی وجود دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین، "رمضان مقصودلو" در جمع خبرنگاران درباره خرید محصول سیب زمینی اظهار داشت: از آغاز برداشت سیب زمینی در گلستان تاکنون 35 درصد برابر با 40 هزار تن  سیب زمینی برداشت شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه اسال بیش از 80 تا 90 درصد محصول سیب زمینی در استان گلستان برداشت شود.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران تصریح کرد: تاکنون 500 تن سیب زمینی به کارخانجات فرآوری ارسال شده و 500 تن هم به کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

وی گفت: امسال 200 میلیارد تومان مشوق های صاداراتی برای سیب زمینی و لبنیاتی در نظر گرفته شده که این مشوق‌های به صادر کنندگانی داده می‌شود که سیب‌زمینی خود را به کشورهای همسایه صادر کنند.

*قیمت تمام شده سیب زمینی برای کشاورزان 600 تومان است ولی 350 تا 400 خریداری می شود

مقصودلو از مشکل این روزهای سیب‌زمینی‌کاران گلستانی اظهار کرد: قیمت تمام شده سیب زمینی برای کشاورزان 600 تومان است که این روزها این محصول با قیمت 350 تا 400 تومان خریداری می‌شود.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گلستان گفت: عرضه زیاد وتقاضای کم، رعایت نکردن الگوی کشت ومیزان پایین صادرات و رعایت نکردن بسته بندی و سورتینگ از علل کاهش قیمت این محصول است.

وی همچنین از امضاء قرارداد با کشور قزاقستان برای اجاره کانتینرهای یخچال‌دار برای حمل سیب‌زمینی گلستان خبر داد و افزود: با تحویل این کانتیرن‌ها سیب‌زمینی گلستان به کشور روسیه صادر می‌شود.

* برداشت 110 هزار تن سیب زمینی در گلستان

مقصودلو حمل ریلی وکشتی ورعایت الگوی کشت را از مهم‌‍ترین راه‌های حل مشکل سیب‌زمینی‌کاران کشور اعلام کرد و اظهار داشت: حمل ریلی یک چهارم تا یک پنجم هزینه حمل را کاهش می‌دهد.

رئیس انجمن ملی سیب زمینی گلستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح 4 هزار و200 هکتار سیب‌زمینی استان گلستان بیش از 110 هزار تن سیب زمینی برداشت شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.