1395-02-11 15:30
994
0
31279
در راستای طرح تخصیص سوخت بر اساس میزان پیمایش صورت گرفت

افزایش سهمیه سوخت عملکردی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گازوئیل‌سوز در گلستان

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان گفت: سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای گازوئیل‌سوز در تخصیص اردیبهشت ماه افزایش یافت.

 به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان، مهدی میقانی اظهار کرد: با عنایت به طرح تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی بر اساس پیمایش، سهمیه پایه اردیبهشت ماه سال 1395 ناوگان نفت گازسوز در پنج پیمانه به کارت هوشمند سوخت منتقل می‌شود که پیمانه اول غیر برخط و مابقی به صورت برخط شارژ می‌شود لذا رانندگان توجه داشته باشند در صورت عدم شارژ کارت سوخت به جایگاه‌های برخط مراجعه کنند.

میقانی افزود: هدف مصوبه تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش این است که تخصیص سوخت بر مبنای کارکرد و تردد ناوگان اختصاص داده شود لذا سهمیه عملکردی ناوگان 30 تا40 تن از 7 هزار و 200 لیتر به 9 هزار لیتر و مینی‌بوس‌ها از یک هزار و 800 لیتر به 2 هزار و 400 لیتر افزایش داده شد.

وی ادامه داد: معیار مصرف در 100 کیلومتر خودروهای کلاس مسافری بالای 40 نفر به شرح زیر بازنگری شد زیر پنج سال 41 لیتر، شش تا 10 سال 45 لیتر، بالای 11 سال 49 لیتر در نظر گرفته شد لازم به ذکر است در خصوص اتوبوس‌ها با ویژگی‌های خاص که مصرف بالاتری دارند مانند اتوبوس‌های سه محور، دو طبقه و ولوو 12B به میزان 25 درصد به پیمایش ثبت شده اضافه می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان گلستان همچنین تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری سهمیه پایه ناوگان مسافری دیزلی برای ناوگان ساماندهی نشده کاهش می‌یابد بر این اساس سهمیه پایه ناوگان مسافری دیزل برای ظرفیت تا 20 نفر از یک‌هزار و 500 لیتر به یک‌هزار و 350 لیتر و برای ظرفیت بالای 40 نفر از 4 هزار و 700 لیتر به 3 هزار و 700 لیتر کاهش می‌یابد.

میقانی اظهار کرد: کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر، از اول خرداد ماه شارژ نمی‌شود، در این راستا از اردیبهشت ماه اطلاع‌رسانی لازم برای خودروهای مذکور از طریق صفحه نمایش نازل‌های سوخت انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.