1394-07-14 07:13
1623
0
21564
ورود پیکر حجاج آفریقایی به کشور از شایعه تا واقعیت؟!؛

شناسایی نشدن یک حاجی جانباخته گلستانی توسط همسرش/ دستور استاندار برای انجام آزمایش DNA

زمزمه‌هایی از ورود پیکر حجاج آفریقایی به کشورمان شنیده‌ می‌شود که در این گزارش از واقعیت ماجرا مطلع می‌شوید.

به گزارش گلستان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز گذشته تعدادی از پیکر‌های جانباختگان فاجعه منا به استان گلستان منتقل شد و بسیاری از خانواده‌های شهید پرور که چشم انتظار حاجی خود بودند به وصال عزیز خود رسیدند.

تشییع پیکر‌ها با حضور مسئولان کشوری و لشکری استان گلستان و با شکوه بی وصف برگزار شد و پیکر این عزیزان در آرامگاه ابدی به آرامش رسید.

در میان قربانیان منا در استان گلستان خانمی میانسالی بود که به همراه شوهرش به مکه عازم شده بودند که متاسفانه همسر این شیرزن ترکمن در فاجعه منا دعوت حق را لبیک می‌گوید.

این قربانی نیز مانند سایر کشته‌شدگان منا به گلستان منتقل شد ولی به دلیل شرایط سخت مکه که در روز فاجعه در رمی جمرات به وجود آمد و رفتار ناپسند و غیراسلامی سعودی‌ها با پیکر‌های مطهر قربانیان،‌ باعث شد تا اجساد برخی شهدا از حالت طبیعی خارج شوند.

ناگفته نماند حتی در وصف اوضاع در همان روز فاجعه نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اعلام کرد که ساعت‌‌ها پیکر مطهر حجاج جان باخته برروی زمین و زیر آفتاب سوزان بر جای مانده است.

تمامی این اتفاقات باعث شد تا همسری پیکر شوهرش را نشناسد و استاندار گلستان نیز برای اطمینان بخشیدن به این موضوع، دستور انتقال پیکر حاجی منطقه گنبد را به سردخانه صادر کرد تا آزامایشات DNA روشنگر ماجرا باشد.

گفتنی است، دوم مهرماه در روز عید قربان مسلمانی که از سراسر دنیا برای انجام فریضه حج وارد شهر مکه شده بودند، در رمی جمرات به دلیل ازدحام جمعیت و بسته بودن خیابان‌ها دچار حادثه شدند و هزاران نفر به دلیل خفگی و تشنگی جان خود را از دست دادند که رهبر معظم انقلاب نیز همان روز فاجعه 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.

از میان تمام کشته‌شدگان 464 تن متعلق به کشور ایران بود که ایرانیان سیاه پوش با حضور انقلابی خود در مراسم تشییع پیکر این بزرگمردان شرکت کردند و با خانواده‌های قربانیان همدردی نمودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.