1393-11-08 07:57
1520
0
9566
حجت الاسلام تقوی در هایش اصولگرایان گلستان:

نباید بگذاریم نیروهای مومن انقلاب منزوی شوند / برخی دوستان دنبال حذف عنوان اصولگرایی بودند/ اپوزوسیون دولت نیستیم/امام جمعه ای نداریم که اصولگرا نباشد

تقوی با بیان اینکه فتنه خط قرمز اصولگرایان است گفت : هر کس که در آن نظام ردپایش در فتنه مشخص است نباید پست بگیرد در جایی که میراث شهداست فتنه گران نمی توانند میراث دار شهدا باشند.

به گزارش  گلستان ما ؛ حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور در همایش اصولگرایان استان گلستان که عصر امروز سه شنبه 7 بهمن در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان برگزار شد ، اظهار کرد: بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و بعد از اینکه دو تا سه ماه از دولت جدید گذشته بود ، روزی در دفترم بودم و گروهی از بچه های متدین و ولایتمدار پیش من آمده و گفتند پیامی برای آیت الله مهدوی کنی دارند که شما آن را به ایشان برسانید .

حجت الاسلام تقوی افزود: پیام آنها این بود که آیت الله مهدوی کنی پرچم وحدت و وفاق اصولگرایان را بلند کند و ما در خدمت ایشان هستیم چون تعدادی از بچه های ولایی بعد از انتخابات سرخورده شده وبرخی نیز اخراج شده بودند در حالی که آنها همه نیروهای انقلاب بودند .

گلایه آیت الله مهدوی کنی از نامزدهای اصولگرا

وی ادامه داد: جلسه جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد و با توجه به اینکه جلسه هنوز حالت رسمی نیافته بود من موضوع را با آیت الله مهدوی کنی مطرح کردم  و گفتم عده ای از اصولگرایان از شما خواستند پرچمدار باشید و بگذارید بچه ها جمع شوند تا منزوی نشوند  چرا که وقتی نیروهای ولایی حذف شوند جامعه خسارت می بیند ولی ایشان نپذیرفت و گفت من گله دارم از دوستان چرا که در همین انتخابات اخیر به برخی از آنها توصیه هایی کردم اما نپذیرفتند .

تقوی تصریح کرد: بحث زیادی روی این موضوع شد و وقت زیادی از جلسه را گرفت و با توجه به اینکه حال وی هم مطلوب نبود دیگر اصرار نکردیم اما آن تعداد از دوستان فردا گفتند که نظر آیت الله چی بود ؟ گفتم که ایشان ناراحت بودند از عدم توافق اصولگرایان در انتخابات اخیر که این عده گفتند که پس یکی از اعضای جامعه روحانیت این پرچم را به دوش بگیرد.

معاون امور استانهای جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در جلسه بعد وقتی موضوع انتخاب یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز مطرح شد آیت الله مهدوی کنی پذیرفت اما در آن جلسه تقریبا 20 نفره کسی قبول نکرد پرچمدار این حرکت شود و بنده با توجه اینکه نظارت بر امام جمعه بیش از 800 شهر و چندین فعالیت جانبی نیز داشتم قبول کردم که این موضوع را پیگیری کنم.

جلسات اصولگرایان دو هفته یکبار برگزار می شود

حجت الاسلام تقوی افزود: الان این گروه 60 تا 70 نفره اصولگرایان هر دو هفته یک بار جلسات خود را برگزار می کنند و چهره های برجسته و احزاب اصولگرا هم در آن هستند و همه اعضای این جبهه این اقدام را تحسین کردند.

وی با بیان اینکه دغدغه ما متاثر از سخنان رهبری در ماه رمضان گذشته در دیدار با کارگزاران نظام مبنی بر اینکه بنام اعتدال نیروهای مومن را حذف نکنید ، می باشد تصریح کرد: این بد نگاهی است که با تغییر هر دولتی همه نیروها جابجا می شوند و نیروهایی که سالها تجربه کاری را دارند براحتی کنار می زنیم .

برخی دنبال حذف عنوان اصولگرایی بودند

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد: دیدگاه آیت الله مهدوی کنی نیز این بود که ما دنبال دغدغه های رهبری باشیم و بر همین اساس تعدادی در جلسات عنوان کردند که واژه اصولگرایی را حذف کنیم و شعار جدید مطرح کنیم با توجه به اینکه هشت سال اصولگرایان سر کار بودند اما من مخالفت کردم و گفتم : اصولگرایی محدود به مکان و زمان خاصی نیست بلکه یک شعار مکتبی و اساسی است .

تقوی بیان داشت: آنچه که از اصولگرایی نشان می دهند سیاه نمایی است وگرنه هر دولتی هم ضعف دارد و هم قوت و قوتهای دولت نهم و دهم خیلی زیاد بود و طبق آمار و ارقام باید قضاوت کرد و این چیزی که رسانه ها و جراید سیاه نمایی می کنند را قبول نداریم .

وی گفت: تاکنون جلساتی با حضور ایت الله نوری همدانی ، آیت الله موحدی کرمانی ، آیت الله جنتی ، ایت الله مصباح یزدی ، ایت الله علم الهدی برگزار شده و درشهرستانها نیز تا کنون در 21 شهر این جلسات اجرا شده و جمعیت خوبی از اصولگرایان استقبال کردند .

اصولگرایی حزب نیست ما فراجناحی عمل می کنیم

این مقام مسئول تاکید کرد: اصولگرایی حزب نیست ما فرای حزب عمل می کنیم همه انسانهای معتقد به اصول و ارزشهای انقلاب و رهبری اصولگرا هستند ، همه باید روی اصولگرایی تاکید کنیم چون مربوط به اصل نظام و انقلاب است اما یک جریانی است که همواره به دنبال تخریب وحدت اصولگرایان است و اختلاف می اندازد و باید مراقب باشیم و کار خود را انجام دهیم .

نباید بگذاریم نیروهای مومن منزوی شوند

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: فلسفه تشکیل این جلسات اینست که نگذاریم بخش عظیمی از نیروهای دلسوز انقلاب و نظام و مردم ولایی منزوی شوند و دوم از این ظرفیت بالای مردمی در جهت پیشبرد جامعه استفاده شود و سوم دغدغه های رهبری را بر طرف کنیم .

وی افزود: محور ما مواضع رهبری است و در این حرکت مقلد رهبریم و ممکن است بپرسند پشت صحنه کیست که باید بگویم پشت و روی صحنه مثل هم است پیدا و پنهان ندارد ، شفاف است ، ما به کسی گزارش نمی دهیم ولی اگر قرار باشد گزارشی هم بدهیم به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این کار را خواهیم کرد.

مگر امام جمعه ای داریم که اصولگرا نباشد!

معاون امور استانهای جامعه روحانیت مبارز گفت: یکی از سوالات مطرح اینست که با وجود من در این سمت نمازجمعه کشور جناحی نمی شود ، باید بگویم که من عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هستم و مسئولیت امورمناطق و استانها را دارم اما تریبون های نماز جمعه بصورت فراجناحی عمل می کنند چون اصولگرایی جناحی نیست حتی من معتقدم که در نماز جمعه ها هم باید اصولگرای گفته شود مگر امام جمعه ای داریم که اصولگرا نباشد؟

نباید جلوتر از رهبری حرکت کنیم

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه نباید از رهبری جلوترحرکت کنیم گفت: باید رفتارخودمان را با رهبری تنظیم کنیم چرا که اصولگراترین فرد رهبری است چون اصولگراها معتقدند آمریکا دشمن شماره یک ملتهاست  و این یک اصل است و یا صهیونیزم را عامل مهمی برای تفرقه افکنی میان مسلمین می دانند .

وی افزود: اصولگراها فتنه را خط قرمز می دانند ، همانهایی که آمدند درخیابانها شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دادند و در شعار اساسی امام راحل یعنی استقلال آزادی جمهوری اسلامی واژه اسلام را حذف کردند و آنچه را که در دوران طاغوت ندییدم اما در ماه مبارک رمضان دیدیم که فتنه گران بطری های آب داشتند و در ملا عام روزه خوری می کردند . خیمه های عزاداری و مسجد لولاگر را آتش زدند ، عکس امام فقیدمان را پاره کردند، یک بسیجی که هنوز زخم های جبهه اش التیام پیدا نکرده بود و ترکش های گلوله توی تنش بود با بلوکی که توی سرش زدند مغزش را توی خیابانها ریختند .

فتنه خط قرمز اصولگرایان است

تقوی با بیان اینکه فتنه خط قرمز اصولگرایان است گفت : هر کس که در آن نظام ردپایش در فتنه مشخص است نباید پست بگیرد در جایی که میراث شهداست فتنه گران نمی توانند میراث دار شهدا باشند.

وی اشاره کرد: ما اپوزوسیون دولت نیستیم و وقتی رهبری گفتند از دولت حمایت کنید همه ما موظفیم که حمایت کنیم و هر مسئول مخلصی بخواهد کار کند و برای مردم زحمت بکشد و ولایتمدار باشد ما از او حمایت کنیم و لذا با همه وجود از دیپلماتهای ایرانی حمایت می کنیم .

رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور گفت: ما آمدیم به نظام کمک کنیم اما در خط رهبری حرکت کنیم و از اصولگرایی با تفسیر رهبری حمایت می کنیم .

جلوی بحث های انتخاباتی را می گیریم

تقوی گفت: هر کس بحث انتخاباتی بکند ما جلویش را می گیریم ، انتخابات ساز و کار جدا دارد ما فقط به دنبال همگرایی انقلابیون و ولایتمداران هستیم و البته همگرایی خاصیتی هم دارد که اگر بخواهیم با این وحدت پیش برویم به نتیجه های خوبی می رسیم .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.