1393-11-03 14:15
1762
6
9317
به قلم سجاد زربین؛

مجادلات شورای اسلامی شهر گرگان ، ضد آرامش و پیشرفت ؟!

این کنشها و واکنشها در مبحث طرح سوال از شهردار گرگان به اوج خود رسیده است و شهروندان بالاخص کنشگران فعال اجتماعی شهر نیز مترصد تعیین تکلیف سوالهای مطرح شده می باشند .

به گزارش گلستان ما ، این روزها شورای اسلامی شهر گرگان روزهای متلاطمی را پشت سر می گذارد ، روزهایی متزلزل که دو قطبی موافقین سکاندار و مخالفین بی کرسی شهردار گرگان در شورای اسلامی پدید آورده اند . امواج بلند تکذیبیه ها در نطق ها ، مصاحبه ها و اظهار نظرها ، رسانه ها را همچون تسونامی در می نوردد و شهروندان گرگانی متحیر از این تناقض ها ، سره از ناسره را تمیز نمی دهند .

این اختلافات در ساختمان سبز گرگان در سطح شهر پراکنده شده و فضای سیاسی اجتماعی گرگان را نیز به فضای دوقطبی تقسیم کرده است .

با نگاهی به دیالوگهای رد و بدل شده در قالبهای مختلف موافقین و مخالفین عدم شفافیت ها را می توان به راحتی دید فقط کافیست کمی خبرگزاریهای شهری و استانی را با دقت بیشتری رصد کرد .

اکثریت مخالف بر مواضع خود اصرار می ورزند و اقلیت موافق نیز بجای حفظ آرامش و سعی در تلطیف فضا به نفع خود هر از گاهی ظرفی بنزین بر آتش مخالفین ریخته و شعله های کم فروغ شده را باز تولید می کنند .

این کنشها و واکنشها در مبحث طرح سوال از شهردار گرگان به اوج خود رسیده است و شهروندان بالاخص کنشگران فعال اجتماعی شهر نیز مترصد تعیین تکلیف سوالهای مطرح شده می باشند .

موافقین که به لطف انتخابات هیت رئیسه در شهریور ماه گذشته تقریبا کلیدی ترین کرسی های شورا را در اختیار گرفته اند ( ریاست شورا ، نایب رییس شورا ، سخنگوی شورا ) می توانستند بدور از پاسخهای جنجالی به طرح سوال اکثریت مخالف به آن تمکین کرده بر استدلالهای خود اعتماد می کردند تا موج مخالفت با پاسخهای شهردار گرگان به آرامش رسیده و این وضعیت به پایان برسد .

ولی ظاهرا این 4 عضو شورا نگران ما حصل جلسه طرح سوال و پاسخهای شهردار می باشند که شهردار در پاسخ به سوالهای کلی و تا حدودی سیاسی توان اقناع مخالفین را نداشته و منتج به استیضاح وی شود . نگارنده معتقد است هر چند شهردار نتواند تمام مخالفین خود را از سکوی مخالفت پایین بیاورد ولیکن قدرت این را دارد که در صفوف آنها تزلزلی ایجاد نموده و چند تن از آنان را به گروه موافقین خود اضافه نماید .

آری آری درست است که اصولا ورود به این چرخه ضمن عبور از آرامش و ورود به چرخه فرسایشی ، تمرکز شهردار را بر طرحها و برنامه هایش از بین می برد ولی راه برون رفت نیز این روش در پیش گرفته نیست .

اما مخالفین ، هر چند خواسته قانونی آنها را نمی توان انکار کرد ولیکن می توان از آنان درخواست کرد با سعه صدر بیشتر آرامش خود ، شورای شهر و شهر گرگان را حفظ کرده و با اصل دفاع از پیشرفت و آبادانی شهر گرگان روند نا صحیح شهردار گرگان ( به زعم خود ) را با اصلاح لوایح ، مصوبات و از همه مهمتر دقت و موشکافی بیشتر لایحه بودجه سال آینده را بررسی کرده و تعدادی از مصوبات گذشته را مجددا طرح و تصویب نمایند تا وظیفه نظارتی خویش را کاملتر کنند و سعی کنند از مناقشات رسانه ای پرهیز نمایند .

هر چند در جلسات مختلف حتی بر لزوم تغییر هیئت ریسه شورای شهر نیز تاکید کرده اند با اعتماد دوباره به همکارانشان فضای همدلی را بیشتر نمایند .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علوی

واقعا اقدامات و لحن ... برخی اعضا شورای شهر حیرت آور است.متاسفم برای صدا و سیمای ما که به جای اینکه صدای عموم مردم در حمایت از شهردار رو پخش کنه با گزینش چند صدا و تصویر عمدا سعی در تخریب شهردار رو داره. جای تآسف است.مردم بعد از سال ها شاهد شهرداری هستند که کار می کند! قول می دهد و عمل می کند! عمل می کند! مردم را عصبانی نکنید!

0
0
پاسخ
1393-11-03 19:12
فاطمه

ای بابا عجب غلطی کردیم این شورا رو انتخاب کردیما. آقایون شورا اقدام شما دقیقا خلاف خواسته های ماست. ما شهردار رو دوست داریم. خواهشا بذارین کار کنه.

0
0
پاسخ
1393-11-03 19:16
سدن

سلامشورای اسلامی شهر نیست بفرمائید شورای بی اسلام شهر. اگه برخی گذاشتن شهردار به قول هاش عمل کنه! برخی چشم ندارن ببینن شهر داره رشد می کنه. خداییش من اگه جای شهردار بودم یا خودمو می کشتم یا اینا رو. بابا برای شهر داره فعالیت می کنه باج می خوایین شما ؟؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-11-03 19:19
سعیدی

منکه طرفدار شهردارم. به نظر من اگه قصد شورا خیرخواهیه بیاد یه نظر سنجی کنه از مردم. البته منظورم نظرسنجی توسط یه نهاد یا شرکت بی طرفه! نکنه مثل برنامه اون شب سیمای گلستان جک بخواد تحویل مردم بده!

0
0
پاسخ
1393-11-03 19:22
علی

حالا که یک نفر پیدا شده داره برای شهر گرگان کار می کنه این اعضای شورای شهر سنگ اندازی می کنند. این ها همونایی هستند که مخالف پیشرفت گرگانند. بابا بذارین آقای صادقلو کارشو انجام بده

0
0
پاسخ
1393-11-04 04:47
عمو حسین

( ن ) جوندقت کن عموجان کامنت ها رو هر 3 دقیقه نزار تابلو شده عمو !

0
0
پاسخ
1393-11-04 10:56

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.