1393-11-03 13:45
5562
26
9236
دفاع تمام قد اسماعیل البرزی از شهردار گرگان ؛

ماهی گیری فرصت طلبان در آب گل آلود استیضاح شهردار گرگان / مخالفان امروز، یک سال پیش برای صادقلو سر و دست می شکستند

در چند وقت اخیر، اوضاع و احوال شهرداری گرگان مجالی برای اظهار نظر افکار عمومی در خصوص فعالیتهای یک سالۀ شهردار و شورای شهر گرگان پدید آورده است که به جرات می توان گفت ؛ این هجمۀ سنگین رسانه ای برستونهای ستاد مدیریت شهری از سوی دلسوزان و حامیان منافع مردم، تنها در راستای مطالبه گری و جلوگیری از تضییع بیت المال بوده است و لاغیر.

به گزارش گلستان ما، چه شده است، همان اعضایی که برای نشاندن صادقلو بر کرسی شهردار گرگان، برای رقبا خط ونشان می کشیدند، اکنون تبر خود را برای شکستن پایه های کرسی مدیریت شهری تیز کرده اند؟ 

در چند وقت اخیر، اوضاع و احوال شهرداری گرگان مجالی برای اظهار نظر افکار عمومی در خصوص فعالیتهای یک سالۀ شهردار و شورای شهر گرگان پدید آورده است که به جرات می توان گفت؛ این هجمۀ سنگین رسانه ای برستونهای ستاد مدیریت شهری از سوی دلسوزان و حامیان منافع مردم، تنها در راستای مطالبه گری و جلوگیری از تضییع بیت المال بوده است و لاغیر.

نگارش مطالبی با عناوینِ " رالی شهردار و شورای شهر در اتوبان بیت المال "، " تبر شهرار بر ریشۀ بیت المال " و " شکست پروژۀ قهرمان سازی شهردار "، بر خلاف تصور عده ای که به دنبال فرصتی برای تسویه حساب های شخصی و عقده گشایی برای تقابل با شهردار بودند، به دلیل ذینفع نبودن نگارنده، نه تنها بر پایۀ حاشیه سازی های سیاسی، معاملات نامیمون و سهم خواهی های مشمئز کننده و یا لحظه شماری برای تغییر شهردار نبوده است، بلکه تنها و تنها با هدف خیر خواهی، رفع نقص، تنویر افکار عمومی و متضمن تذکراتی به شهردار و شورای شهر گرگان بود تا در ادامۀ روند خدمات رسانی به شهرندان، مطامع و امیال شخصی در دایرۀ تصمیمات تیم مدیریت شهری رنگ ببازد و ارجح بودن منافع مردم به منافع شخصی و گروهی به ملکۀ ذهن شورا نشینان بدل شود.

اظهر من الشمس اینکه، مطابق با قانون، هیچ رفتار و برنامۀ شهردار بدون مصوبۀ شورا قابلیت و ضمانت اجرایی نداشته و عملاً شهردار مسئولیت اجرای مصوبات و دستورات شورای شهر را بر عهده دارد؛ به همین دلیل می توان انتقادات چند وقت اخیر رسانه ها را قبل از شهردار به اعضای محترم شورا منتسب نمود و ایراد اساسی را متوجه تصمیم گیرندگان نمود تا مجریان. هر چند که می دانیم تذکر در مورد نقایص با قضاوت در خصوص عملکرد، دو مقولۀ جداگانه است و برای بررسی کارنامۀ هر مدیر، لاجرم معایب و محاسن توامان مورد تحلیل و ارزیابی عقلانی و موشکافانه قرار می گیرد. 

در چند روز اخیر، متاسفانه برخی از فرصت طلبانی که گمان می کردند شعلۀ تذکرات و توصیه های رسانه ها به شهردار، دیر یا زود به دامان آنها نیز خواهد رسید، در اقدامی پیش دستانه و چرخشی نامتعارف، آب را گل آلود تصور نموده و با وجود آنکه تا دیروز عَلَم حمایت از شهردار را در شورای شهر به دوش کشیده و حتی برای امضای حکم شهرداری که به اذعان آنها در شهرهای بزرگ و مهم مازندران نظیر آمل، بابل، قائم شهر و ساری مدیریت کرده است، پشت شهردار مخفی شده و در قامت یک دایۀ بهتر از مادر برای منافع شهر، برای دور نمودن خود از تیر رس انتقادات افکار عمومی، همۀ هجمه ها را به سوی شهردار روانه کردند که البته این رفتار عوام فریبانه، هیچ گاه از نگاه تیز بین ناظران و مردم فهیم دور نخواهد ماند.

از آنجا که یکی از مولفه های غیر قابل انکار و موثر در حوزۀ تحلیل و رصد کردن عملکرد مسئولان و انتقال آن به اذهان عمومی، نقش وجدان نگارنده در بیان واقعیات است؛ بر خود فرض می دانیم، جهت جلوگیری از سوء استفاده فرصت طلبان و آنانکه در برهۀ کنونی خود را از انتساب به شهردار مبرّا می دانند، نقاط برجسته و در خور تحسین فعالیتهای شهردار گرگان را متذكر شد .

از جمله می توان به اِعمال مدیریت جهادی در احداث و افتتاح تقاطع غیر هم سطح میدان شهید قندهاری در مدت 6 ماه، اتمام احداث پارک بانوان که آغاز آن به دوره دوم شوراها بر می گردد، آغاز مطالعات انبوه بر شهری (مونو ریل)، پیگیری طرح جامع ترافیک شهر، افتتاح پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری تفریحی در عدالت 17 پس از سالها، آغاز عملیات اجرایی 209 پروژۀ عمرانی در سطح شهر و پایان حدود 65 پروژه در مدت اخیر، اطلاع رسانی دقیق و شفاف از طرح جامع شهر در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری به همراه کلیۀ کاربری ها، پیشرفت بیش از 80 در صدی مطالعات 3 تقاطع غیر هم سطح شهر، افتتاح حدود 10 پارک محله ای در سطح شهر، آغاز نهضت درختکاری با پیش بینی کاشت 10 هزار اصله نهال، فعالیت شتابان و شبانه روزی در اجرای زیر گذر میدان معلم، تهیۀ طرح تفصیلی شهر، تصویب شرایط بلند مرتبه سازی در سطح شهر با توجه به ارزش زمین و کنترل بیشتر بر حاشیه نشینی، ایجاد بستر لازم برای جذب سرمایه گذار، به افکار عمومی یادآور شویم، تا ضمن سد نمودن راه سهم خواهان و منفعت محوران، مردم بتوانند به درستی در خصوص عملکرد شهردار قضاوت نموده و ما نیز به غرض ورزی، لابی گری، حرکت در راستای منافع گروه خاص و یا انتقال نا درست و یک جانبۀ واقعیات، متهم نشویم.

موضع رسانه ها در خصوص ایراداتی که در مورد اشتیاق برخی شورانشینان برای سوار شدن بر خودروهای خارجی، زمان افتتاح زیر گذر میدان معلم و یا صرف هزینۀ بالا برای ترمیم دفتر شهردار مطرح شده است، هم چنان به قوت خود باقی بوده و به دلیل وجود عقب ماندگی ها و نارسایی های بسیاری که از گذشته ها تا کنون سبب عدم توسعۀ شهر شده است، با هدف تلاش برای رفع نقایص و حرکت در مسیر پرداختن به ضروریات و اولویت ها، در آینده نیز از سوی تحلیل گران پیگیری خواهد شد؛ اما در کنار این انتقادات، نمی توان آن روی سکه را نا دیده گرفت و از سعۀ صدر و انتقاد پذیری شهردار، آن هم در روزهایی که شدیداً در معرض قضاوت افکار عمومی بود، سخن نگفت که این مهم در جای خود، سزاوار تحسین بوده و مبیّن آبدیده بودن سکاندار مدیریت شهری در روزهای سخت است. 

همگان می دانند فلسفۀ تشکیل شوراها، مشارکت مردم در مدیریت شهری است و نمایندگان مردم نیز موظفند با تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن، شهر را به سوی افق های ترسیم شده سوق دهند.

در چند روز اخیر باز هم شهرداری و شورای شهر گرگان خبر ساز شده و این بار موضوع استیضاح شهردار در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته است. موضوعی که به دلیل اصرار و پافشاری قاطبۀ اعضای شورای شهر در انتخاب صادقلو و حتی سفرهای متوالی به تهران و متقاعد نمودن وزیر کشور، برای مردم غیر طبیعی جلوه نموده و چندان قابل هضم نیست.

با وجود آنکه شهردار گرگان از ابتدای تصدی کرسی عالی مدیریت شهری، همواره مخالفان نشان دار را مقابل دیدگان خود می دید، اما موافقان شهردار که اکثریت کرسی های شورا در تصاحب آنان بود، با تاکید بر تجربه، سوابق روشن، جدیت و انضباط در امور و مهم تر از همه شناخت کامل ویژگی های رفتاری صادقلو، بر صلاحیت او صحه گذاشته و او را بر گزینه های دیگر ترجیح داده اند. 

سوالی که ذهن ناظران و تعقیب کنندگان اوضاع و احوال این روزهای شهرداری را به خود مشغول کرده است این که، با وجود آنکه می توان انتقاداتی را به کم رنگ بودن فعالیتهای یک سالۀ شهردار در برخی حوزه ها وارد دانست، اما هر عقل سلیم و وجدان بیداری به این امر گواهی می دهد که حجم قابل ملاحظۀ اقدامات انجام شده در مدت مذکور به ویژه در حوزۀ عمرانی، شائبۀ هر گونه کم کاری و یا تساهل و تسامح را از کارنامۀ شهردار دور می نماید که می توان آن را از برجستگی های مجموعۀ مدیریت شهری گرگان در یک سال اخیر دانست.

حال چه شده است، همان اعضایی که برای نشاندن صادقلو بر کرسی شهردار گرگان، برای رقبا خط ونشان می کشیدند، اکنون تبر خود را برای شکستن پایه های کرسی مدیریت شهری تیز کرده اند؟ 

عقل سلیم می گوید، صادقلو، همان کسی است که مخالفان امروز، یک سال پیش برایش سر و دست می شکستند، آیا صادقلو کارآیی اش را از دست داده و ناتوان شده است؟ آیا صادقلو در یک سال اخیر، وقت، انرژی و توان خود و حوزۀ تحت فرمانش را در مسیر نامشخص مصروف ساخته است؟ آیا صادقلو با وجود اقدامات شاخصی که در رسانه ها منعکس شده است، در انجام امور کوتاهی نموده است؟ آیا همان کسی که شهرهای بزرگ و حساس شمال کشور را مدیریت کرده و نام نیک از خود بر جای گذاشته است، توانایی مدیریت شهری گرگان را ندارد؟ 

یا اینکه ندادن فضای لازم برای تاخت و تاز به برخی فرصت طلبان و تسویه حساب های شخصی، نام شهردار را با استیضاح پیوند داده است ؟

گرگان، شهردار، شورا، مردم، کدام یک مقصرند ؟ 

نمی خواهیم عجولانه قضاوت کنیم و یا یک شبه ردای حامی سینه چاک شهردار را بر تن کنیم اما هماگونه که رسالت ذاتی و حرفه ای ایجاب می کند، اصل مطالبه گری و حاکمیت عقل و وجدان حکم می کند، در کنار انتقادات سازنده و منطقی، خدمات را نیز نادیده نگیریم.

اینکه حاصل عملکرد شهردار در یک طول سال فعالیت، وداع با شهرداری باشد یا ماندن و تلاش مضاعف برای سرعت دهی به چرخهای توسعۀ شهر، باید منتظر ماند و دید. اما هر چه باشد، مردم بهتر از هر کسی می توانند قضاوت کنند. 

 

نویسنده: اسماعیل البرزی

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسن

سلام من یه طلبه اصوالگرا هستم که در حوزه امام درس می خوانم و معمولا به سایت شما رجوع می کنم اما به نظرم شما کم لطفی می کنید و خیلی جناحی بعضی اوقات . چرا از نوشته خوب استاد شاهینی در دفاع از ازادی متعهدانه استفاده نمی کنید . به خوبی و به زبان قابل فهم برای خود غربی ها طبق اصول خود غربی ها از کاریکاتورها انتقاد کرد . شما نباید فقط از نوشته های با متن ضعیف بعضی اصولگرایان استفاده کنید ممنون

0
0
پاسخ
1393-11-02 09:09
شهروند

تذبذب هم حدی دارد! چطور در نوشته های قبلی تان نقاط قوت عملکرد یکساله شهردار را ندیدید و سخیف ترین و بی پایه ترین انتقادات را نثار شهردار کردی و با برخی "فرصت طلبان" همصدا بودید؟ امروز که بازخوردهای منفی ... پراکنی هایتان را در اذهان عمومی می بینید و حمایت هه جانبه مردم و مسئولین را از شهردار پرتلاش نظاره گرید با یک چرخش 180 درجه ای به صف موافقین شهردار پیوسته اید؟! لطفا به شعور مردم احترام بگذارید ،لطفا!

0
0
پاسخ
1393-11-02 14:31
صمد

سلام صادقلو پرتلاش و مدیر و سالم است از اینکه باج نمی دهد خوشحالیم خبر داریم برخی اعضای شورا دنبال چی بودن به وقتش اسنادی منتشر میکنیم شرعا باید از شهردار گرگان حمایت کرد

0
0
پاسخ
1393-11-02 19:37
کریمی

از اینکه هم نقاط ضعف شهردار و هم نقاط قوتش را رصد می کنید کار بسیار خوبی است. به رفتارهای شورا توجه نکنید مردم رفتار آنها را از یاد نمی برند

0
0
پاسخ
1393-11-03 18:07
طبرسا

شهردار گرگان داره خوب کار می کنه. شما کدوم مدیر رو سراغ دارید که بدون عیب و ایراد باشه. اگه رسانه ها ایراداتش رو منتقل کنند و شهردار هم توجه کنه مطمئناً شهر به توسعه واقعی نزدیک میشه

0
0
پاسخ
1393-11-03 18:11
شهر دوست

آقای شهروند، اگر ایرادات شهردار به وی یادآوری نشود پس چطور مشکلات حل شود. خدا رو شکر که یکی پیدا شد هم ایرادات رو میگه هم خوبی ها رو

0
0
پاسخ
1393-11-03 18:17
قلقلی

از آقای البرزی خواهش می کنیم به حمایتشان از شهردار ادامه دهد. شهردار در محاصرۀ افراد فرصت طلب است. اگر هم مثل تحلیل های گذشته می خواهید انتقاد کنید لطفاً لطیف تر انتقاد کنید. مطالب شما بسیار جذاب و خواندنی است

0
0
پاسخ
1393-11-03 18:21
سیاه بالایی

برای نظارت بر کار مدیران هم انتقاد لازم است و هم تشویق. مطلب کاربردی و خوبی است به حرفهای چاپلوسانی که فقط دوست دارند تعریف کنند و یا بر عکس فقط رقبا را تخریب کنند توجه نکنید.

0
0
پاسخ
1393-11-03 18:25
جوان

خدا کند نویسندگان ما مثل آقای البرزی جرات و جسارت انتقاد سازنده را داشته باشند و به موقع هم خدمات مسئولان را منعکس کنند

0
0
پاسخ
1393-11-03 18:27
یوری

جدای از موضوعاتی که نویسنده به آن می پردازد، از نوع ادبیات و نحوۀ نگارش مطالبی که تا به حال از ایشان خواندم بسیار لذت بردم. ناگفته نماند مسائلی را که ایشان مد نظر قرار می دهد، از مطالبات مردم بوده و کاملاً واقعی و قابل لمس است. به عنوان یک شهروند از شما تشکر می کنم.

0
0
پاسخ
1393-11-04 05:34
اصغر

یک روز به جک و اتاق شهردار و خونۀ آنچنانی و زیر گذر گیر می دید، یک روز هم به سوء استفادۀ شورا. خلاصه به هر دو طرف گیر می دید دمتون گرم. اینجوری مردم بیشتر دو طرف رو می شناسند.

0
0
پاسخ
1393-11-04 05:39
زحمتکش

به به ، خط اولش رو که می خونی دوست داری تا آخر پلک نزنی و بخونی. خدا خیرت بده که مردم رو از پشت پردۀ مسائل شهر آگاه می کنی. کاش می دیدمت و در مورد مسائل دیگه که برام سوال بود ازت می پرسیدم. خدا خیرت خیرت بده. رحمت بر اون شیری که خوردی

0
0
پاسخ
1393-11-04 05:43
پیکان 56

آقای قلقلی که میگی آقای البرزی باید یه خورده لطیف تر انتقاد کنه، آخه مگه اونایی که پول کلان مردم و شهرداری دستشونه با انتقاد آروم و لطیف حرف گوش می کنند. باید با توپ پر باهاشون صحبت کرد تا دیگه اشتباه نکنند. آقای البرزی ای ول

0
0
پاسخ
1393-11-04 05:47
شهروند

سلام.خدا قوت شهردار.دیکته ی ننوشته غلط ندارد. از اینکه تمام تلاش خود و مجموعه ی شهرداری را در راستای گرگانی آباد می نمایید متشکرم. شهرداری گرگان در این مقطع زمانی، مصداق عینی اجرای شعارهای انتخاباتی در عمل می باشد که این روزها بسیار معدود مشاهده می گردد. به امید روزی که همه ی مسئولین، قاطعانه بر روی رسالتی که بر آن متعهد می باشند، همانند شما کوشا باشند.

0
0
پاسخ
1393-11-04 07:07
الهه

چطور از شهردار حمایت می کنید؟ شما که از فعالیت وی خبر ندارید چطور به خودتان اجازه می دهید این گونه یک طرفه از وی حمایت کنید. این آقا ! فقط و فقط به دنبال اسم در کردن و اینکه به همه ثابت کند که در مدت خدمتگزاری ام مثلا پل زیر گذر ... را افتتاح کرده ام. ایشان به دنبال خودنمایی است. افتتاح زیرگذر معلم ، 10 ماه زودتر از موعد می دانید نتیجه چیست؟نتیجه بی توجهی شهردار به سایر پروژه های عمرانی و فروش املاک شهرداری است. آقای صادقلو برای پایان این پروژه به مدت 10 ماه زودتر از موعد آتش به اموال شهرداری زده و تمامی اموال را یکی یکی دارد می فروشد. از آقای شهردار در ارتباط با سایر پروژه های شهری بپرسید. پروژه پارک خیابان سیدین و ... که پول پیمانکاران این پروژه ها را پرداخت نمی کند. چرا ؟ چون پول ها صرف خودنمایی و غرور کاذب شده است. هنوز زود است که بفهمید آقای شهردار دارد چه می کند ؟

0
0
پاسخ
1393-11-04 07:38
مریم

برآیند نوشته های آقای البرزی انگشت صحه بر عملکرد شهردار است، بدان معنی که در بررسی های موشکافانه و با علم بر رخدادهای پشت پرده هم، حتی با وجود برخی کاستیها، باز کفه ترازو قوت و همت شهردار را گواهی میکند. خوبست که شوراییان عزیز هم ضمن نظارت بر عملکرد شهرداری، قدردان درایت و مدیریت شهری آقای صادقلو باشند و برای توسعه شهر گرگان حامی و پشتیبان او باشند.

0
0
پاسخ
1393-11-04 09:30
همشهری

سلام. کارمند شهرداری هستم. از نزدیک دارم می بینم که هم شورا و هم شهردار اشتباهاتی دارند اما شهردار مدیر پرتلاشی است. لطفاً حمایتش کنید تا برنامه هایش اجرا شود. از نویسنده هم که همه چیز را با هم می بیند.سپاسگزارم

0
0
پاسخ
1393-11-04 11:32
صفری

شهردار گرگان آدم تجمل گرایی است چرا پول بیت المال رو صرف خرید خودرو برای خودش و شورای شهر می کند؟ مگر با دفتر معمولی نمی شه کار کرد؟ مگر نمی شود در شهرداری کار فرهنگی کرد؟ یک مدیر ضعیف رو گذاشت سازمان فرهنگی ورزشی که هر وقت نهیب زد بترسه . آقای شهردار مدیران قوی بذار دور و برت که اگه لازم بود جلوت وایسن تا شهر آباد بشه .

0
0
پاسخ
1393-11-04 11:38
سعید

صفری جون، فکر نمی کنی آدم تجمل گرا باشه و کار کنه بهتر از اونه که ظاهر موجه داشته باشه و برای مردم کار نکنه. البته چقدر خوبه که تجمل گرا نباشی و کار هم بکنی

0
0
پاسخ
1393-11-04 13:11
کارمند شهرداری

سلاممن در عمق کارم! آقایون و خانم ها! شهردار مدیر بسیار سخت گیری هستش. قاعدتا این آدم برای آدم های تنبل ملک عذابه و برای کسی که حقیقتا کار می کنه مثل برادر دلسوز. راحت بگم صادقلو برای مردم گرگان نعمت کمیابیه. بعید میدونم توی دهه های اخیر کسی با این تفکر و همت روی کرسی شهرداری نشسته باشه. هر چند این بشر کمتر میشینه مدام داره سرکشی می کنه!

0
0
پاسخ
1393-11-04 13:13
شهرداری گرگان

آقای البرزی خیلی حواس جمع باشیــــــــــدتهدیدی از طرف نزدیکان شورای شهر ....

0
0
پاسخ
1393-11-04 15:57
رضاMعلی اباد

یک کلام ختم کلام هیف از اقای صادقلو برای گرگان روز اول سروکله میشکستند برای صادقلو اشتباه بزرگ صادقلو این بود که شهرداری را قبول کرد

0
0
پاسخ
1393-11-04 19:44
مریم ل

یکی از آفات ما آدمها سطحی نگری در قضاوت هامونه!اینکه دفتر شهردار شیک و مجلله نه نشانه تجمل گرایی بلکه گواه برحسن سلیقه و ایده آلیست بودن او برای داشتن شهری زیباست...زیبا سازی را اول از دفتر کارش شروع کرده تا ترسیم کند در مدیریت شهری اش بدنبال بهترینهاست...خانم الهه عزیز اولویت بندی در اجرای پروژه ها به ترتیب ضرورت و اهمیت آنها در اجرا، یکی از قابلیت های خوب در مهندسی کارهاست، تعطیلی بعضی از پروژه های با ضرورت کمتر و پرداختن به پروژه های مهم و اصلی که شاهرگ توسعه شهری محسوب میشوند هم یکی دیگر از قوتهای آقای صادقلوست... منتهی قصه اینجاست که پیمانکارانی که با وعده پورسانت به حامیانشان (که شاید بین برخی شوراییان نشسته اند) الان دیگه توان پرداخت وعده شان را ندارند و این دلسوزیهای بیجا از آن جهت باشد....حداقل ی مثال بهتر برای تخریب آقای شهردار میزدید. همگان تشخیص میدهند اجرای پل زیرگذر میدان معلم مهمتره یا احداث پارک برای سرگرمی بچه هامون ..... !!!!؟؟؟

0
0
پاسخ
1393-11-05 05:00
قیصر

همشهری محترم که به اسم شورا آقای البرزی رو تهدید می کنی، لطفاً به مردم بگید که نوشته های آقای البرزی کدام یک از منافع شما رو زیر سوال برده؟ بگید که به چه هدف شومی نرسیدید؟ ..... کوچولو

0
0
پاسخ
1393-11-05 10:37
تلنگر

سلامآقا این همه مناقشه فقط برای طرح آفتابهحالا این وسطا چه خبریه الله اعلم ان شالله که خیره ولی جناب آقای صادقلو مولا علی موقعی که به حکومت رسید فرمودند اموال بیت المال را می ستانم اگر چه کابین زنان شده باشد .ان شالله قدرتمندانه پیش برو اگر هم از کرسیه شهرداری گرفتنت مهم نیست اقلا وجدان راحتی داری در زمونه ای که خیلیا وجدانشون به خواب رفته .بسم الله الرحمن الرحیم فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ .حفاظت و صیانت از بیت المال بر عهده هر فرد مسلمان و متعهد و انقلابی است .الهی کاری کن که در سرانجام طلحه و زبیر نشویم مرور زمان عوضمون نکنه .جو صندلی و میز نگیرتمون .خدایا موقعی که مردم به ما اعتماد کردند و زمامدار امورشون کردن جواب اعتمادشونو با خیانت ندیم.خدایا حق الناس در موقع مرگ بسیار سنگینه به سنگینیه یک کوه خدایا کاری کن در موفع وفات مولا علی به جرم ناعدالتی از ما رو بر نگردونه دوستان آمین بگن .برادر البرزی آفرین بر قلم سبزتان

0
0
پاسخ
1393-11-06 09:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.