1393-10-06 18:00
1347
0
7853
احمد فاضلیان :

مراکز عرضه قلیان در استان ماهانه بین 20 تا 30 میلیون درآمد دارند/ در مبارزه با قلیان در استان وحدت نظر وجود دارد

مدیر کل دادگستری استان گلستان : درآمدهای میلیونی باعث نارضایتی صاحبان مراکز پلمپ شده عرضه کننده  قلیان در استان است .

به گزارش گلستان ما ؛ رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به درآمد میلیونی مراکز عرضه کننده ی قلیان در استان گفت :  اطلاعات رسیده به دست ما ، نشان می دهد  هر قلیان در روزهای عادی 5 هزار تومان و در تعطیلات و روزهای خاص  تا 13 هزار تومان هم عرضه می شود که یک محاسبه ی سرانگشتی خبر از درآمد ماهانه بیش از 20 تا 30 میلیون تومانی این مراکز فقط و فقط از عرضه ی قلیان می دهد.

احمد فاضلیان با بیان این که مجوز این مراکز برای عرضه ی مواد غذایی و ایجاد فضای سنتی است افزود : در هیچ یک از این مجوزها اشاره ای به عرضه ی  قلیان نشده است که اگر هم  بر فرض محال صادر شود خلاف قانون است.

وی تصریح کرد : ما انتظارمان این است که فعالان این عرصه با احترام و تمکین از قانون ، فعالیت خود را محدود به مجوز کنند.

این مقام ارشد قضایی بار دیگر با تاکید بر این که ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات،  عرضه ی مواد دخانی در مکان های عمومی مانند رستوران ها و قهوه خانه ها را به صراحت ممنوع کرده است گفت : بر اساس همین قانون نیز جریمه ی 13 میلیون تومانی و پلمب در انتظار مراکزی است که به صورت غیرقانونی اقدام به عرضه ی قلیان می کنند.

فاضلیان  با بیان این که دستگاه قضایی از امرار معاش قانونمند حمایت می کند افزود : ما نمی خواهیم این مراکز را پلمپ کنیم اما این به شرطی میسر است که افراد به قانون احترام بگذارند.

وی تاکید کرد : دستگاه قضایی در برخورد با قانون شکنان و متخلفان مسامحه نمی کند.

وی با بیان این که قانون گذار ، کار عبث نمی کند تصریح کرد : بررسی های محققان نشان می دهد علت مرگ سالانه   6 میلیون نفر در جهان  ، مواد دخانی است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان این که در برخورد با عرضه کنندگان قلیان در استان وحدت نظر وجود دارد و  در این باره هیچ چیزی مانع اجرای قانون ، نخواهد شد تاکید کرد : به کمک مردم با هر چیزی که سلامت جامعه را به خطر بیندازد برخورد می کنیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.