1393-10-05 19:15
2561
0
7804
روح الله کلانتری:

مدیریت خردمند و اداره عقلانی کشورو اصلاح امور از اهداف حزب اراده ملت است

دبیر کل حزب اراده ملت در گلستان گفت: اصلاحات یک اندیشه و گفتمانی است که نیاز مستمر و فراگیر حکومتها و جوامع بشری است و نسبتی با عقلانیت، مدارا، همگرایی، آزادی و مردم سالاری داشته و به دنبال اصلاح امور و اداره عقلانی کشور و به کارگیری مدیریت خردمند با نظر مردم دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ روح الله کلانتری دبیر حزب ملت ایران شعبه گلستان در مصاحبه با خبرنگاران دیدگاه ها، برنامه ها و اهداف حزب ملت ایران(حاما) را تشریح کرد.

وی در ابتدا در رابطه با مفهوم اصلاحات بیان داشت:اصلاحات عبارت است از بررسی،ارزیابی و ساماندهی دائمی نحوه رفتار نظام  به گونه ای که موجب افزایش و کارآمدی یک نظام شده و از هر گونه آسیب و تهدیدی علیه آن ممانعت به عمل آورد.

وی در ادامه افزود: اصلاحات یک اندیشه و گفتمانی است که نیاز مستمر و فراگیر حکومتها و جوامع بشری است و نسبتی با عقلانیت، مدارا، همگرایی، آزادی و مردم سالاری داشته و به دنبال اصلاح امور و اداره عقلانی کشور و به کارگیری مدیریت خردمند با نظر مردم دارد.

وی با اشاره به سخنان اخیر خاتمی در مورد لزوم انتفاد اصلاح طلبان از خود تاکید کرد:نقد به معنی بیان خوبیها و بدیهاست و ما باید خود، جامعه و قدرت  رانقد کنیم. زیرا اگر نقد از خود انجام نشود دچار انحراف شده و اگر  قدرت  را نقد نکنیم به فساد و دیکتاتوری منجر می شود.

کلانتری با اشاره به اینکه اصلا ح طلبان به دنبال براندازی نظام نبوده و نیستند تصریح کرد:آنها مدافعان حقیقی نظام و انقلاب و قانون اساسی بوده و از ارزشهای اسلامی دفاع می کنندو از تحجر و واپسگرایی ، سلطنت طلبان و منافقین دوری کرده و راه سعادت کشور را در اتحاد و وحدت دانسته و در حقیقت جریان ریشه داری هستند که از حقوق مردم دفاع می کنند.

وی در ادامه افزود: حزب اراده ملت ایران(حاما) در راستای تبیین حرکتهای اصلاح طلبانه ملت ایران در یکصد سال گذشته از مشروطه تا دوم خرداد76 و سلسله تحولاتی که در دولت احمدی نژاد رخ داد ، معتقد است که باید برای حفظ و منافع ملی کشور حرکت کرده و ضمن نقد گذشته چراغی برای آینده برافروزیم تا از تکرار تجارب تلخ گذشته درس گرفته و در جهت بازسازی رابطه ملت- دولت گامهای اساسی برداریم.

این فعال سیاسی در رابطه با انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استراتژی حزب در پیش کنگره ای که اخیرا برگزار گردید مشخص گردیده و در کنگره که در اواخر بهمن یا اوائل اسفند برگزار می شود توسط دبیر کل اعلام خواهد شد، اما سیاست کلی ما در حزب، وحدت تمام اصلاح طلبان در انتخابات و توجه به جوانان و حضور و مشارکت جدی آنها در انتخابات است .

ما میخواهیم به کمک سایر اصلاح طلبان شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم تا در انتخابات آینده بتوانیم تغییرات اساسی را در مجلس ایجاد کرده و افرادی را که به برنامه های اصلاح طلبان و دولت تدبیر و امید نزدیکتر هستند انتخاب نماییم و این امر با گذشت، سعه صدر، اعتماد، ساماندهی و برنامه ریزی تمامی اصلاح طلبان و نیروهای معتدل کشور امکانپذیر است.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: البته مخالفان اصلاحات و دولت روحانی بیکار ننشسته و با برنامه ریزی مثل تلاش برای حذف ، نا امن کردن فضا برای اصلاح طلبان، پرونده سازی، احضار و بازخواست، شایعه پراکنی و اختلاف افکنی می کوشند تا ما را از میدان رقابت خارج کنند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.