1393-09-29 11:40
1252
0
7494

محور بجنورد - جنگل گلستان 410 میلیارد بودجه گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: دولت تدبیر و امید برای طرح چهار خطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان( موسوم به جاده مرگ) در سال جاری 410 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

به گزارش گلستان ما، 'علی اصغر بدیعی مقدم' اظهار کرد: تاکنون 250 میلیارد ریال از اعتبار مزبور به حساب استان واریز شده و مابقی نیز تا پایان سال به خزانه استانی واریز می شود.

وی اضافه کرد: توجه وزارت راه و شهرسازی به این محور برای تسهیل در تردد مسافران باعث شده تا اعتبار این حوزه راهسازی در سال جاری به صورت 100 درصد تخصیص داده شود.

دبیر کارگروه راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: با این اعتبار 40 کیلومتر از محور بجنورد - جنگل گلستان در حوزه راه و شهرسازی بجنورد- آشخانه و آشخانه چمن بید چهار خطه می شود.

بدیعی مقدم اضافه کرد: با پیگیری مدیران ارشد استان، دولت با دو برابر شدن بودجه این محور موافقت کرده و در لایحه بودجه سال آینده، بودجه این محور را 800 میلیارد ریال پیشنهاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت برای دو برابر شدن بودجه این محور موافقت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مسافت محور بجنورد- جنگل گلستان را 145 کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهار خطه کردن این محور را براساس تورم سال جاری حدود یک هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد.

محور بجنورد- گلستان که پس از حادثه برخورد یک کامیون با اتوبوس در 28 آبان امسال و مرگ 10 مسافر، جاده مرگ لقب گرفته، طبق گزارش پلیس راه خراسان شمالی 60 درصد از تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی این استان را به خود اختصاص داده است.

در هشت ماه سال جاری 176 نفر در استان خراسان شمالی بر اثر سوانح رانندگی جان باخته اند. / ایرنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.