1398-06-25 10:51
487
0
65488
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد

امضا تفاهم‌نامه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا برای خدمات‌رسانی به مددجویان مناطق محروم استان

  کمیته امداد استان گلستان با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان برای خدمات‌رسانی به مددجویان مناطق محروم تفاهم‌نامه‌ای به مدت سه سال امضا کرد.

به گزارش گلستان ما، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: این نهاد برای توسعه، آبادانی و ایجاد عدالت اجتماعی در روستاها و مناطق محروم به منظور آماده سازی بستر مناسب و رشد و شکوفایی پتانسیل نهفته در این مناطق، تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان منعقد کرد.

اسکندری با تأکید بر ارائه آموزش به عنوان رکن پیشرفت جوامع روستایی در مناطق مرزی و محروم افزود: یکی از مأموریت‌های مهم این نهاد تأمین و ایجاد شرایط مساعد برای ارتقاء سطح شغلی مردان، زنان و دانش‌آموختگان بیکار باهدف رونق تولید و کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای مناطق محروم و مرزی است.

وی عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و پرورشی در حوزه طیور محلی، دام سبک و سنگین برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستایان در این تفاهم‌نامه قیدشده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره تخصصی طرح‌های اشتغال‌زایی و بازاریابی و فروش محصولات مددجویان با استفاده از ظرفیت طرفین تفاهم‌نامه در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: برگزاری کلاسهای طب اسلامی و تغذیه سالم و پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی و ارائه مشاوره خانواده در روستاهای هدف ازجمله مفاد این تفاهم‌نامه در حوزه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: این نهاد در نظر دارد با انعقاد این تفاهم‌نامه گام‌های مؤثری برای شناسایی و توانمندسازی دانش آموزان مستعد و نخبه مناطق محروم و برگزاری اردوهای جهادی و سیاحتی، زیارتی و تفریحی برای دانش آموزان روستاهای هدف بردارد.

اسکندری با توجه به ضرورت ساخت، ترمیم و تکمیل منازل مسکونی خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت گفت: طبق این تفاهم‌نامه برای تأمین زیرساخت‌های حوزه بهداشت و سلامت، اقتصاد و معیشت و تعلیم و تربیت مناطق محروم و مرزی از ظرفیت زکات استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.