1393-09-09 11:46
2442
0
6548
جانبازان تنها نیستند؛

جلسه مشترک بیمه ایران و بنیاد شهید گلستان / هزینه های مراقبت و پرستاری ایثارگران در منزل " پرداخت می شود

بطور کلی 9 گروه مشمول خدمات پرستاری و مراقبتی دسته بندی شده و مشخص شد که کدام گروه ها به سه شیفت پرستاری نیاز دارند مانند افرادی که در مراحل پایانی سرطان هستند و به همین ترتیب دسته بندی اعلام شد.

به گزارش گلستان ما؛ طی جلسه ایی که در روز چهارشنبه مورخ 5/9/93 با حضور معاونت بهداشت درمان و کلیه کارشناسان بنیاد شهید استان گلستان و شهرها و مسئولین بیمه ایران کلیه شهرهای تابعه با حضور مدیر کل بیمه ایران در محل سالن اجتماعات بیمه ایران تشکیل گردید در مورد مشکلات ایثارگران بحث شد.

خلیلی از بیمه ایران گفت : کار رسیدگی به نیازمندی و حاجات انسانها را از عبادات و نعمات الهی که نصیب انسانها می شود و بحث رسیدگی به نیازهای خانواده شهدا را بسیار ارزشمند است. ضمنا ایشان تعامل بیمه ایران و بنیاد شهید را در خصوص رسیدگی به کار ایثارگران را در گلستان بسیار خوب و مثبت ارزیابی کردند.

در ادامه جانباز قطع نخاع آقای خراسانی که به دعوت بیمه ایران جهت بیان پیشنهادات در خصوص رسیدگی به جانبازان قطع نخاع مطالبی را در خصوص روند بهتر داروگیری از داروخانه ها، روند اعزام به پزشک، روند ویزیت جانبازان در منزل، پیگیریهای فیزیوتراپی در منزل، و مسائل دیگر را پیشنهاد کردند و در خواست رسیدگی ویژه و بهتری به جانبازان قطع نخاع داشتند..

در ادامه جلسه معاون بهداشت درمان بنیاد آقای دکتر حقیقی ضمن تشکر از ارائه مطالب توسط جانباز قطع نخاع اقای خراسانی، بصورت مبسوط ضمن تشکر از خدمات بیمه ایران در گذشته و حال و تقدیر و تشکر از مدیران قبلی بیمه ایران و مدیریت فعلی در خصوص توجه ویژه به قرارداد بیمه تکمیلی ایثارگران مطالبی را بیان نمودند. در این خصوص با اشاره به اینکه حق سرانه بیمه در سال جاری نسبت به سنوات قبل افزایش چشمگیری را داشته است بالطبع قرارداد نیز طیف وسیعی از خدمات درمانی را در بر می گیرد.و ایشان تاکید ویژه بر استفاده از خدمات گسترده ای که مشمول بیمه ایران می شود را داشتند. ماهیت اصلی تشکیل این جلسه نیزبررسی مفاد شیوه نامه خدمات پرستاری، ICU ، مراقبتی بوده است. پس از آن جلسه در اتاق کنفرانس و بصورت توضیح مفاد شیوه نامه ادامه یافت.

در ابتدا یک کپی از شیوه نامه در اختیار تمامی شرکت کنندگان قرار گرفت و معاونت بهداشت و درمان استان به قرائت و تفسیر بندهای شیوه نامه پرداخت. و در هرمورد بصورت شفاف توضیحات لازم ارائه شد. کارشناسان بیمه نیز مواردی را که لازم بود کارشناسان بنیاد شهرستان ها در حذف مراجعات غیر ضروری جامعه هدف به بیمه لحاظ کنند، مطرح و حل نمودند. قراردادی تحت عنوان قرارداد کمک بهیار که جهت ارائه خدمات مراقبتی به جامعه هدف بوده است، نیز تفسیر شد و کارشناسان در خصوص چگونگی عقد قرارداد با فرد کمک بهیار(که این قرارداد برای یک دوره سه ماهه می باشد) و تعریف خود فرد کمک بهیار یا مراقب که می تواند یکی از اعضای خانواده بیمه شده باشد، تعرفه برای یک شیفت مراقبت، ناظر قرارداد که برای یک شیفت می تواند خود رئیس بنیاد شهرستان به نیابت از معاونت بهداشت و درمان بنیاد باشد، هم چنین نحوه تکمیل مدارک به بیمه جهت پرداخت حق الزحمه مراقب که شامل کپی شناسنامه و کارت ملی بیمه شده و مراقب و کپی کارت ایثارگری است، شماره حساب بانک ملی یا ملت مراقب و در نهایت تایید بنیاد شهرستان مبنی بر تایید انجام مراقبت جهت پرداخت حق الزحمه به مراقب از سوی بیمه ایران ، توضیحات لازم ارائه شد.

همچنین در خصوص چالش هایی که متعاقب پرداخت حق مراقبت به مراقب بیمه شده ممکن است ایجاد شود، بحث و یک راهکار واحد، به عنوان پاسخ به جامعه هدف ارائه شد که چرا می بایست حق مراقبت به بهیار و یا مراقب بیمه شده پرداخت شود نه به خود بیمه شده.

همچنین مقرر شد اسامی جانبازان و والدین شهدا بالای 75 سال توسط بنیاد شهید هر شهرستان تهیه و به ادارات بیمه شهرستانها ارسال شود تا در خصوص داروهای خاصی که این گروه استفاده می کنند ونیاز به تایید بیمه ایران دارند، جامعه هدف شناسایی و تسهیل در کار و حذف مراجعات غیر لازم صورت گیرد.

در خصوص 9 مورد گروه هدف همراه با مثال هر یک از 9 مورد شرح داده شد که چه گروه افراد نیاز به پرستاری بیش از یک شیفت دارند. مانند یک مورد بیمار کمایی در شهرستان کردکوی که به بیش از یک شیفت مراقبت نیاز دارد و بنا شد که قرارداد کمک بهیار برای دو شیفت و سه شیفت تنظیم و متعاقبا به شهرستانها اعلام می گردد.

بطور کلی 9 گروه مشمول خدمات پرستاری و مراقبتی دسته بندی شده و مشخص شد که کدام گروه ها به سه شیفت پرستاری نیاز دارند مانند افرادی که در مراحل پایانی سرطان هستند و به همین ترتیب دسته بندی اعلام شد.

در خصوص ارائه خدمات فیزیوتراپی و ویزیت در منزل هم مقرر شد که با تایید بنیاد شهرستان این خدمات ارائه شود و اینکه هر فرد به تشخیص خود نمی تواند خدمات فیزیوتراپی در منزل دریافت نماید و کارشناس بنیاد شهرستان نیز می بایست بیمه شده را در خصوص مزایای دریافت خدمات فیزیوتراپی در مطب مجاب نماید. ویزیت پزشک در منزل هم در شهرستانها توسط پزشکانی که با بنیاد همکاری دارند انجام می شود و هر پزشکی نمی تواند بصورت دلخواه ویزیت در منزل انجام دهد.

ضمنا در خصوص بحث جانبازان 70 درصد که آقای خراسانی به نمایندگی از جانبازان مطالبی را بیان نمودند که آقای دکتر حقیقی ضمن تایید مطالب به جهت توافقات انجام شده با بیمه ایران بیان فرمودند در این خصوص برای جانبازان 70 درصد و اعصاب و روان و شیمیایی حاد و والدین صعب العلاج برای داروهای ضروری انان نیاز به تایید بنیاد نبوده و داروخانه ها می توانند بدون تایید داروها را به این جانبازان خاص تحویل نمایند.

در ادامه جلسه سوالاتی که از شیوه نامه اجرایی قرارداد بیمه تهیه شده بود بین کارشناسان بهداشت درمان بنیاد استان توزیع و قرار شد در جلسه بعدی آزمون از کارشناسان به عمل آید. / عدالت خواهان گلستان

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.