1398-06-05 16:03
538
0
65165
مدیرکل تعاون و کار گلستان:

بیش از 70 درصد مقرری‌بگیران بیمه‌ بیکاری ناشی از سیل مجددا مشغول به‌کار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بعد از سیل ابتدای امسال در استان 2200 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند که در حال حاضر بیش از 70 درصد آنها مشغول به کار شدند.

به گزارش گلستان ما، سعید مازندرانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از 70 درصد کسانی که بعد از سیل بدلیل وارد شدن آسیب به واحد صنعتی یا تولیدی، مقرری بیمه بیکاری دریافت می کردند، مجددا مشغول به کار شدند و مابقی نیز انشاالله بعد از بهره برداری از واحدها مشغول به کار خواهند شد.

وی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال نرخ بیکاری در استان به 11 درصد رسید که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشتیم و این موضوع دلایل متعددی دارد که یکی از آنها سیل و مشکلات بعد از آن است. 

مازندرانی در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از 330 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به 4072 طرح در استان پرداخت شد. با تکمیل این طرح ها 6721 شغل در استان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه این طرح ها مرحله به مرحله به مناسبت های مختلف در حال افتتاح است، خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال 31 طرح در راستای تسهیلات اشتغال روستایی به بهره برداری می رسد. با بهره برداری از این طرح ها برای 206 شغل ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بخش تعاون 25 طرح با اشتغالزایی 503 نفر را آماده بهره برداری داریم که این طرح ها در هفته تعاون افتتاح خواهند شد.  

مازندارنی تصریح کرد: در بخش اشتغال فراگیر مبلغ 70 میلیارد تومان تسهیلات با اشتغال زایی 716 نفر و در بخش مشاغل خانگی نیز مبلغ 27 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات برای ایجاد 3 هزار شغل پرداخت شد. 80 درصد تسهیلات اشتغال خانگی در اختیار بانوان قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 4555 شغل توسط دستگاههای استان در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، در سیلاب اخیر علاوه بر واحدهای مسکونی، 120 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان، شش معدن و بسیاری از مرغداری ها و مغازه های تجاری دچار آبگرفتگی شدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.