1398-06-05 07:28
466
0
65151
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان خبر داد:

راهیابی 5 اثر دانش آموزان گلستانی به جشنواره کشوری جابربن حیان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان از راهیابی 5 اثر برتر دانش آموزان گلستانی به جشنواره کشوری جابربن حیان خبر داد.

به گزارش گلستان ما؛ سیده هما عقیلی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: هشتمین جشنواره ی کشوری پروژه های علمی دانش آموزی جابربن حیان در بندر انزلی برگزارشد.

وی  افزود: 200 دانش آموز منتخب از تمامی استان های کشور در این جشنواره حضور داشتند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: 199 اثر راهیافته به این جشنواره در قالب های طبقه بندی، نمایش علمی، آزمایش و طراحی ساخت به نمایش درآمد که از استان گلستان، از بین 98هزار و 201 شرکت کننده 120 اثر به مرحله ی استانی و از بین آنها 5 اثر به مرحله ی کشوری راه یافتند.

وی اضافه کرد: این راه یافتگان متشکل از سه تیم منتخب در رشته ی طراحی و ساخت از شهرستان های علی آباد،گرگان و گنبدکاووس ( عشایری) و دو تیم منتخب در رشته ی آزمایش از شهرستان های علی آبادکتول و گرگان بودند که از آنان نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

عقیلی تصریح کرد : درکنار این جشنواره غرفه ای جهت بازدید از نمایشگاه عید و داستان از دستاوردهای دانش آموزان گذاشته شد که غرفه ی دانش آموزان گلستانی مورد توجه قرار گرفت .

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان ر پایان گفت: جشنواره جابربن حیان با ماهیت هیجانی واکتشافی خود روحیات خودباوری و پرسشگری وتبدیل ایده به محصول یا تولید را دربین دانش آموزان نهادینه می کند و با تقویت روحیه ی پژوهش در دانش آموزان میتواند ماحصل تحقیق و پژوهش آنان را به دستاورد جدید علمی منجر نماید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.