1393-09-08 11:25
1480
0
6480
رئیس دایره مبارزه با جرائم پلیس فتای گلستان خبر داد؛

همسر سابق شاکی عامل اصلی 19 میلیون ریال برداشت غیرمجاز

رئیس دایره مبارزه با جرائم پلیس فتای گلستان از دستگیری خانمی که پس از جدا شدن از همسرش با سوءاستفاده از اطلاعات حساب وی اقدام به برداشت غیرمجاز کرده بود، خبر داد.

به گزارش گلستان ما ، امید کوهساریان رئیس دایره مبارزه با جرائم پلیس فتای گلستان در گرگان اظهار کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر مینی بر شکایت فردی دال بر انجام برداشت غیرمجاز از حساب شخصی‎اش به میزان 19 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی بررسی‎های انجام شده مشخص شد که برداشت ها در قالب خرید اینترنتی از یک فروشگاه اینترنتی و از طریق درگاه یکی از بانک‎های استان انجام شده که تمام مبلغ طی یک مرحله خرید استفاده شده است.

رئیس دایره مبارزه با جرائم پلیس فتای گلستان خاطرنشان کرد: با اقدامات اطلاعاتی، پلیسی و تخصصی در نهایت هویت فرد مورد نظر مشخص شد و شاکی با شنیدن اسم فرد مورد نظر اعلام کرد که این فرد همسر سابق وی بوده است.

کوهساریان تأکیدکرد: متهم پس از احضار به پلیس فتا در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‎ای شده بود اما پس از مواجه با مستندات موجود در نهایت لب به اعتراف گشود.

وی اضافه کرد: متهم در اعترافات خود بیان کرد به هیچ عنوان تصور نمی‎کرده توسط پلیس شناسایی شود و در زمانی که همسر شاکی بوده اطلاعات حساب وی را داشته و پس از جدا شدن از وی برای خرید از فروشگاه اینترنتی از حساب وی استفاده کرده است.

رئیس دایره مبارزه با جرائم پلیس فتای گلستان تصریح کرد: در حال حاضر متهم به همراه پرونده تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

کوهساریان متذکر شد: متأسفانه بسیاری از جرائم اینترنتی که به صورت برداشت غیرمجاز انجام می‎شود بر اثر سهل‎انگاری افراد و صاحبان حساب رخ می‎دهد زیرا در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب خود دقت لازم را انجام نمی‎دهند.

وی یادآور شد: اطلاعات حساب همانند کلیدی برای استفاده از آن است و اگر در اختیار هر فردی قرار گیرد به راحتی می‎تواند ساده‎ترین و سخت‎ترین عملیات بانکی را انجام دهد و فرد را با مشکل مواجه کند.

کوهساریان در پایان بیان کرد: بهتر است شهروندان توصیه‎های پلیس را در تمام زمینه‎ها و بخصوص در حوزه فضای مجازی جدی بگیرند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.