1398-05-06 16:33
893
0
64680
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰۰ میلیاردتومانی در صنعت گلستان/۵۰ واحد تعطیل فعال می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردتومانی در صنعت استان گفت: تا پایان امسال ۵۰ واحد صنعتی راکد و تعطیل به چرخه تولید بازمی‌گردند.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، حسینقلی قوانلو صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان اظهارداشت: در حال حاضر 946 واحد صنعتی در استان داریم که در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری در این واحدها به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: بخشی از طرح‌های صنعتی استان در سال‌های آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید. تا چهار سال آینده و با فعال شدن این واحدها 27 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه فعال کردن واحدهای تعطیل یکی از اولویت‌های این بخش است، گفت: در دوسال اخیر حدود 60 واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید برگشتند. امسال نیز 50 واحد صنعتی راکد و تعطیل در استان با حمایت کارگروه تسهیل و رونق تولید، فعالیت خود را سر از خواهندگرفت.

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای صنعتی و تولیدی در سال‌های گذشته به علت بدهی و مسائل دیگر به تملک بانک‌ها درآمده‌اند. تلاش می‌کنیم با همکاری بانک‌ها تعدادی از این واحدها را دوباره فعال کنیم.

قوانلو در ادامه با اشاره به فعالیت 60 هزار واحد صنفی در استان گفت: سال گذشته هشت هزار و 600 پروانه کسب در استان صادر شد که رشدی دو درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد.

وی با بیان اینکه اصناف یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در ایجاد اشتغال است، افزود: این واحدها بدون اینکه حتی یک ریال تسهیلات دولتی دریافت کنند، شکل می‌گیرند و اشتغال ایجاد می‌کنند. اگر به طور متوسط دو نفر در هر واحد صنفی در استان فعال باشند حدود 120 هزار شغل فقط در همین بخش ایجاد شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.