1398-04-18 12:03
426
0
64250
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد؛

ضرورت برخورد با فروشگاه‎های عرضه‎کننده داروهای قاچاق/ مجازات‎ها بازدارنده نیست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به عرضه قاچاق دارو در برخی فروشگاه‎های میدان «شهید قندهاری» گرگان گفت: امیدوارم تا پایان سال با این فروشگاه‎های غیرمجاز و عرضه‎کننده داروهای قاچاق برخورد شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از  فارس، محمد صلبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: نظارت در مراکز ترک اعتیاد نظارت خیلی سختی است و در این خصوص علاوه‎بر بازدیدهای گروهی بازدیدهای اختصاصی نیز انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه بررسی‎های ما نشان می‎دهد اکثر داروهای «ترک اعتیاد» که با قیمت گزاف توزیع می‎شود از خارج استان وارد می‎شود، افزود: مقرر شد دادستانی مرکز استان بر ورودی‎های استان نظارت بیشتری داشته باشد تا ورودی داروهای ترک اعتیاد به استان کمتر شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه از بین 156 مرکز ام.ام.تی ترک اعتیاد در گلستان بیش از 90 درصد آنها پایبند به قوانین و مقررات هستند، بیان کرد: سال گذشته 106 مورد کسر سهمیه در کمیسیون ماده 39 داشتیم که اگر موجودی داروها با سهمیه همخوانی نداشته باشد بلافاصله به کمیسیون معرفی می‎شود و با آن مرکز برخورد می‎شود.

صلبی گفت: هزینه دارو برای مراکز ام.ام.تی ترک اعتیاد 7 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به عرضه قاچاق دارو در برخی فروشگاه‎های گرگان یادآور شد: برخی از فروشگاه‎های اطراف میدان شهید قندرهاری (ترمینال) گرگان اقدام به عرضه قاچاق دارو داشتند که از ابتدای سال هشت گشت داشتیم و در این خصوص 19 پرونده به مراکز قضایی تحویل داده شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تأکید کرد: متأسفانه احکام قضایی در برخورد با این دسته از متخلفان بازدارنده نیست از طرفی سود ناشی از این تجارت زیاد نیست و فرد بعد از مجازات مدتی بعد مجدد به کار سابق خود باز می‎گردد که امیدوارم تا پایان سال با این فروشگاه‎های غیرمجاز و عرضه‎کننده داروهای قاچاق برخورد شود.

صلبی از ارائه خدمات ام.ام.تی به 4 هزار و 100 نفر در مناطق سیل‎زده استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: هزینه ارائه این خدمات 11 میلیون و 200 هزار تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.