1398-04-17 18:56
424
0
64228
مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان خبر داد؛

اتمام واحدهای مسکونی تعمیری در مناطق سیل‌زده گلستان تا پایان تیرماه

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان گفت: بنا داریم واحدهای مسکونی تعمیری در مناطق سیل‌زده استان گلستان را تا پایان تیرماه جاری یا نهایتا تا 15 مردادماه سال جاری به اتمام برسانیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، در بارش‌های سنگین اواخر اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری که تعدادی از استان‌های کشور در معرض سیل قرار گرفتند و خسارت‌های جانی و مالی را متحمل شدند که در این میان استان گلستان به عنوان نخستین استان در کشور دچار سیل‌زدگی شد.

حدود 40 روز بود که برخی از مناطق آق‌قلا و گمیشان استان گلستان در محاصره سیل قرار گرفتند و خسارت‌های فراوانی به بخش‌های مختلف به ویژه واحدهای تولیدی و مسکونی وارد شد.

با توجه به اینکه فصل تابستان آغاز شده است سرعت بخشیدن به ساخت و سازها یکی از نیازهای اساسی مناطق سیل‌زده استان گلستان است.

در خصوص آخرین وضعیت ساخت و ساز مناطق سیل‌زده استان گلستان گفت و گوی صمیمی با ولی‌الله زمانی‌نژاد «مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان» صورت گرفت که در ادامه با هم می‌خوانیم.

18 هزار واحد مسکونی بر اثر سیل در گلستان خسارت دیدند

فارس: در حادثه سیل چه تعداد از واحدهای مسکونی، تجاری و تولیدی دچار خسران شدند؟ و بیشترین خسارت مربوط به کدام بخش بود؟ کدام شهرستان بیشترین خسارت را در سیل متحمل شد؟

زمانی‌نژاد: بارندگی شدیدی که در انتهای سال 1397 و ابتدای سال 1398 در استان گلستان رخ داد به بیش از 500 روستا و چهار شهر استان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت را شهرستان آق‌قلا و سپس شهرستان گنبدکاووس و گمیشان وارد شد.

بر اثر وقوع سیل بخشی از مناطق سیمین‌شهر دچار خسارت شد که خوشبختانه خسارت قابل ملاحظه‌ای نبود ارزیابی‌هایی که از روز نخست وقوع سیل در استان گلستان انجام شد حدود 18 هزار واحد مسکونی بر اثر سیل خسارت دیدند که از این تعداد 7 هزار و 300 واحد احداثی و 10 هزار و 500 واحد دیگر آن تعمیراتی بود.

بر اثر وقوع سیل در استان گلستان تعداد 5 هزار و 172 واحد مسکونی شهری و تعداد 12 هزار و 661 واحد مسکونی روستایی خسارت دیدند.

تمام واحدهای خسارت دیده بر اثر سیل استان گلستان را ثبت سامانه کردیم و تاکنون بیش از 14 هزار پرونده را تشکیل دادیم و حدود 14 هزار پرونده به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد 5 هزار و 275 واحد انعقاد قرارداد شد.

واحدهای مسکونی تعمیری در مناطق سیل‌زده گلستان تا پایان تیرماه جاری به اتمام می‌رسد/ اتمام واحدهای احداثی تا پایان سال جاری در گلستان

فارس: واحدهای مسکونی تعمیری و واحدهای مسکونی احداثی در مناطق سیل‌زده استان گلستان چه موقع به پایان می‌رسد؟

زمانی‌نژاد: بنا داریم واحدهای مسکونی تعمیری در مناطق سیل‌زده استان گلستان را تا پایان تیرماه جاری یا نهایتا تا 15 مردادماه سال جاری به اتمام برسانیم.

واحدهای احداثی که بر اثر سیل سال جاری در استان گلستان دچار خسارت شدند را انشالله تا پایان سال جاری به پایان خواهیم رساند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.