1398-04-10 08:28
722
0
64115
استاندار گلستان خبرداد؛

کمبود سرانه آموزشی و ورزشی در گلستان

استاندار گلستان گفت: سرانه ورزشی استان گلستان پایین‌تر از سرانه کشوری است.

 به گزارش  گلستان ما؛ هادی حق شناس پیش از ظهر امروز درافتتاحیه طرح کشوری اوقات فراغت که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آق قلا برگزارشد؛ اظهار کرد: بیش از 100 هزار  دانش آموز گلستانی در «طرح اوقات فراغت» مشارکت کردند.

وی افزود: در هفته گذشته نیز 5 هزار دانش آموز گلستانی در چهارمین دوره المپیاد ورزشی شرکت کردند که نشانه افزایش نشاط دانش آموزان است.

حق شناس با تاکید بر اینکه راه توسعه پایدار از مدرسه و سپس از دانشگاه می‌گذرد، یادآور شد: امروز تعریف باسوادی دیگر خواندن و نوشتن نیست بلکه فرا گرفتن انواع مهارت‌ها است که یک راه آن طرح اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی استان گلستان پایین‌تر از سرانه کشوری است، بیان کرد: استان گلستان وسیع است و کمبود زمین ندارد اما سرانه ورزش استان گلستان 36 سانتی‌متر است این در حالی است که میانگین کشوری نیم متر است.

استاندار گلستان سرانه فضای آموزشی استان گلستان را 4/9 اعلام کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در گلستان از میانگین کشوری که 5/3 کمتر است و هم از میانگین استاندارد که هشت متر است کمتر است که امیدوارم به مقوله آموزش و ورزش در گلستان توجه ویژه ای شود.

حق‌شناس بیان کرد: امیدوارم مسوولان به استان گلستان کمک کنند تا این استان در همه ابعاد به ویژه در آموزش  رشد و ارتقا یابد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.