1398-03-01 10:06
438
0
63383
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

۳.۴ میلیارد تومان کمک هزینه معیشتی به مددجویان سیل‌زده گلستانی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی به مددجویان سیل‌زده استان پرداخت شد.

به گزارش گلستان ما، اسکندر اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت طوفان، بارش شدید باران، سیلاب و رانش زمین به مددجویان امداد استان اظهارداشت: 6 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان در این حوادث دچار آسیب شدند که خسارت در بخش‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

وی افزود: براساس ارزیابی که کارشناسان بنیادمسکن استان انجام دادند سه هزار و 333 واحد مسکونی مددجویان امداد نیاز به تعمیر دارند و دو هزار و 972 واحد مسکونی نیز باید دوباره ساخته شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بیان داشت: عمده افرادی که در سیل اخیر دچار خسارت شدند اکنون در منازل بستگان خود و یا در چادر سکونت دارند. کمیته امداد امام خمینی (ره) به مددجویانی که واحدهای مسکونی‌شان دچار خسارت شده کمک هزینه ودیعه و اجاره مسکن پرداخت می‌کند. مبلغ کمک هزینه ودیعه مسکن در روستاها 6 میلیون تومان و در شهرها 12 میلیون تومان در قالب کمک‌های بلاعوض است.

وی گفت: به دلیل ماندابی چندین روزه در مناطق سیل‌زده استان، لوازم خانگی و اثاثیه منزل مددجویان نیز به شدت دچار آسیب شد. در این بخش تلاش می‌کنیم تا بخشی از لوازم خانگی اساسی سیل‌زدگان را تهیه کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

اسکندری بیان داشت: تاکنون 16 هزار و 686 قلم کالا و لوازم خانگی بین مددجویان سیل‌زده توزیع شده است. همچنین از محل کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیادمستضعفان نیز 800 پک لوازم خانگی به مددجویان امداد استان اختصاص پیدا کرد که تاکنون 591 سری از این لوازم خانگی به مددجویان اهدا شده است.

وی ادامه داد: در روزهای نخست وقوع سیل در استان نیز کمک هزینه معیشتی به مددجویان سیل‌زده اختصاص پیدا کرد که در مرحله نخست یک میلیارد و 700 میلیون تومان به سه هزار و 300 خانوار پرداخت شد. مرحله دوم کمک هزینه معیشتی نیز بین مددجویان توزیع و تاکنون سه میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اشاره به جمع‌آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان‌های مختلف به سیل‌زدگان گلستانی گفت: 21 استان در سیل اخیر کمک‌های خود را برای استان گلستان ارسال کردند. تاکنون هشت میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک نقدی مردم استان‌های دیگر و 347 میلیون تومان از کمک‌های مردم گلستان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.