1393-09-04 16:25
1761
4
6285
به قلم روح الله کلانتری ؛

به مناسبت درگذشت مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشور / جوانان را باور کنیم

انبوه آدمهای که با در دست داشتن موبایل های خود و عکس گرفتن از مراسم تشییع پاشایی و تماس با یکدیگر نشان می دهد که نسل جوان ما به دنبال مطالبات خود است.

به گزارش گلستان ما ؛ مرتضی پاشایی خواننده جوان پاپ ایران بر اثر بیماری سرطان درگذشت. با در گذشت او ایران حال و هوای دیگری داشت. حدود 3میلیون  نفر از جوانان این مرز و بوم به خیابانها آمدند تا در سوگ خواننده ای جوان و نه خیلی معروف گرد هم آمده و اظهار همدردی کنند.

ظاهر قضیه این تجمع برای همدردی یک امر طبیعی بود، اما حضور انبوه جوانان این کشور در روز درگذشت او و روز تشییع جنازه مرتضی پاشایی را به یکی از محبوبترین خوانندگان پاپ ایران تبدیل کرد. این امر نشان می دهد که این تجمع فراتر از یک اظهار همدردی است.انبوه آدمهای که با در دست داشتن موبایل های خود و عکس گرفتن از مراسم  و تماس با یکدیگر نشان می دهد که نسل جوان ما به دنبال مطالبات خود است.

در دولت قبل به گونه ای با نسل جوان برخورد کردند که آنها نتوانستند خواسته های خود را پیگیری کنند و مسوولان سابق این حقیقت روشن را نادیده گرفته و منکر آن می شدند. براستی این سوال اساسی وجود دارد که نسل جدید ما به دنبال چه چیزی است؟ و چه می خواهد؟ آیا مسوولان، کارشناسان، تحلیل گران و جامعه شناسان می توانند به این سوال پاسخ دهند؟ آیا با زور و خشونت و تحقیر  میتوان جلوی خواسته های منطقی نسل جوان را گرفت؟ آنهای که با شادی جوانان مخالفت کرده و با برگزاری کنسرتهای موسیقی در کشور مخالفت کرده و آنها را بدون دلیل و منطق و روشهای قانونی به تعطیلی می کشانند این حضور را نمی بینند؟

به نظر این حقیر این حضور چند پیام مهم برای مسوولان و کارشناسان و جامعه شناسان دارد. اولین پیام این است که ما باید نسل جوان را باور کرده و به نیازها و مطالبات آنها پاسخ دهیم. جوانان امروز ما امروز زندگی و شادی کردن را می خواهند و از مرگ بیزارند و هر کس که در راه شادکردن آنها سنگ اندازی می کند باید در کار خود تجدید نظر نموده و راه درست را انتخاب کند..باید اسلام حقیقی را به آنها معرفی کنیم.

اسلام رحمانی که با دستور پیامبر گرامی اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) به دنبال هدایت مردم و زندگی توام با آزادی و کرامت انسانهاست و هرگز آنها را ازمواهب طبیعی دنیوی منع نمی کنند.اگر امروز نسل جوان ما به موسیقی و لذتهای مشروع دیگر علاقه مند ند، چگونه عده ای به خود حق می دهند تا جوانان پاک و ارزشمند این کشور را از این حق طبیعی و خدادادی منع کنند؟

چرا عده ای در جامعه راه عقلانیت و خردورزی و مدنیت و زیبایی شناسی را بسته و تلاش می کنند با زور و خشونت و روش های غیر قانونی و غیر منطقی و محدود کردن جوانان آنها را از اخلاق و معنویت دور کنند ؟ چه کسانی باید با این گروه های افراطی و خودسر که نه به قانون پایبندند و به ارزشهای اخلاقی مقیدند برخورد کنند؟ پیام دیگر این تجمع این است که نسل جدید ما دیگر به رسانه های ملی خود به خاطر عملکرد نامطلوب آنها اعتمادی ندارد و خود یک رسانه مستقلی را طراحی کرده اند.

این شبکه بزرگ اجتمایی که جوانان را در عرض چند ساعت به خیابانها کشانده و حتی در شهر مقدس مشهد که فشارهای زیادی بر لغو کنسرتها در آن انجام می شد، نشان می دهد که مسوولان باید این حقیقت را درک کرده و این شبکه عظیم را جدی بگیرندواگر از این حقیقت غافل شوند بازندگان اصلی خواهند بود و لازم است هر چه سریعتر فاصله بین خود و جوانان را پر نمایند.باید برای دنیا و آخرت جوانان برنامه داشته باشیم .

با زور و خشونت نمی توان دین را به جوانان تحمیل کرد. دین یک امر فطری است و باید با روشهای منطقی و عقلانی و بر اساس محبت و کرامت که روش پیامبران الهی است حرکت کنیم. جوانان  و نیازهای فطری آنها را درک کرده و در جهت خواسته های آنها حرکت کنیم تا آینده این نظام تضمین شود.

 روح الله کلانتری کارشناس امور تربیتی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عرب عامري

اينو بهش ميگن موج سواري . آقا دلش از دولت سابق پره ، داره از حضور جوانان در مراسم زنده ياد پاشايي بهره برداري و ...گشايي ميكنه ! نه جانم آقاي روح الله خان كلانتري با اين آسمان ريسمان بافتن ها نمي تونيد از جوانان سواري بگيرين ! ما خودمون ميدونيم چي خوبه و چي بده شما هم لازم نيس قيّم ما بشين شما .اگه راست ميگين برين فكري اساسي برا اشتغال و ازدواج و مسكن جوونا بكنين ، خردورزي و زيبايي شناسي رو خودمون رديف ميكنيم .اين مسائل را خيلي به خشونت در قالب دين و مذهب ربط ندين ، شما هم از محاسن تون پيداس پا به سن گذاشتين ، برين دين خودتونو حفظ كنين مال ما پيشكشت.

0
0
پاسخ
1393-09-04 18:37
جوانفکر

سلام خوبه که نمردیم و این کلام مادر عروس روهم شنیدیم .بابا حواست پرته یا فراموشی بهت دست داده ؟ چرا جای دور میری دولت آقای روحانی چه گلی به سر جوانان زده ؟! انتصابات استان از استادار ده سال بازنشته گرفته تا معاون و. . . همه از پیر و پاتالای از رده خارجند . اون وقت تو واسه مردم لالایی می خوانی جیگر ؟ برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه . اون آمار کشکی هم که دادی مثل آمارهای دولت در خصوص رونق اقتصاد و خروج از رکوده ، حناتون واقعا مثل ... تقلبی دیگه رنگی نداره . .

0
0
پاسخ
1393-09-04 20:19
جوادی

جناب کلانتری: اون روزایی که همپیاله هات وهمفکرات که تشت ...شون از آسمان افتاده و مردم اینها رو خوب میشناسن ، توی گرگان درخیابونا راه میرفتن و با تشخیص خودشان بازداشت میکردن ، شلاق میزدن و. . .هرکاری میکردن روفراموش کردی ؟ ما که فراموش نکردیم .مگه اون بدبختها که بازداشت شدن شلاق خوردن و . . جوان نبودن که امثال تو ... با آن سابقه و عقبه فکری واسه جوانها اشک تمساح میریزی .برو عمو این کلاه . . .

0
0
پاسخ
1393-09-05 05:34
احسانی

این بنده خدا میخواد ازهر نمدی واسه خودش و همفکرانش به هر بهایی حتی ... و گنده گویی یه کلاهی بدوزه . تقصیر خودش نیست باید مراعاتش رو کرد بحال خودش بزارین خوش باشه .

0
0
پاسخ
1393-09-05 19:15

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.