1398-02-06 20:27
561
1
62814
به قلم پویا رجبلو :

خبرنگار موفق بحران سیل گلستان

پویا رجبلو نوشت : در این مجال سعی دارم از عملکرد یکی از خبرنگاران خوب و موفق سیل اخیر استان تجلیل کنم که واقعا با مسئولیت پذیری اجتماعی و نوع دوستی از روزهای اول سیل در میدان بود و روزنامه نگاری بحران را به ما یاد داد.

 به گزارش گلستان ما ؛ پویا رجبلو خبرنگار تیترآزاد نوشت : امروزه رسانه ها و فضای مجازی به دلیل گستردگی حوزه ارتباطی و قابلیت دسترسی نقش به‌سزایی در مدیریت بحران‌های طبیعی دارند؛ چنان‌که مدیریت مؤثر این بحران‌ها بویژه پس از وقوع، بدون نقش‌آفرینی رسانه غیرممکن بوده و تداوم خدمت رسانی یا تشدید خسارتها منوط به حضور رسانه است .

 از این جهت سیل گلستان از 28 اسفندماه سال گذشته شروع شد و هنوز هم تبعات و ته مانده های آن ادامه دارد اما با نگاهی به عملکرد رسانه ها و فضای مجازی و خبرنگاران استان شاهدیم که برخی رسانه ها و خبرنگاران شاخص کارشان را به درستی انجام داده و برخی نیز در تشدید بحران ، سیاه نمایی و یا ماهیگیری از سیل اخیر گلستان قلمفرسایی کردند .

در این مجال سعی دارم از عملکرد یکی از خبرنگاران خوب و موفق سیل اخیر استان تجلیل کنم که واقعا با مسئولیت پذیری اجتماعی و نوع دوستی از روزهای اول سیل در میدان بود و روزنامه نگاری بحران را به ما یاد داد ، او که در مواقع عادی خود جزو منتقدترین خبرنگاران استان بود اما در هنگام بحران ترجیح داد با قلمش به مدیریت بحران کمک کند ، نقد ها را وانهاد و به انعکاس کاستی ها و خرابیهای ناشی از سیل همت گماشت .

حضور به موقع و در صحنه و اینکه امروز چه مطلبی برای سیلزدگان و تداوم خدمت رسانی مناسب است ، انتخاب سوژه ها و عکس های مناسب ، گوش دادن به حرف مردم با رویی گشاده ، سادگی ، کمک های میدانی به خادمان محلی علاوه بر فعالیت رسانه ای، شناخت خوب از محیط روانی حاکم ، پایبندی به اصول اطلاع رسانی و التیام بخشی به جامعه خسارت دیده ، پیگیری مطالبات از مسئولان ذیربط ، تشخیص فوریتها و مقابله صحیح و سریع با شایعات همه و همه از ویژگی های یک خبرنگار حرفه ای بحران است .

جا دارد در این نوشته از زحمات جناب آقای جواد عموزاد روزنامه نگار خوب استان مان تشکر کنیم که در سیل اخیر واقعا نشان داد روزنامه نگار بحران باید چگونه باشد و چطور رفتار کند ، امیدواریم به تعداد اینگونه خبرنگاران در استان اضافه شود تا در هنگام بحران بتوانیم مدیریت بهتری داشته باشیم .

photo 2019 04 24 10 29 59

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.