1397-10-11 15:01
3968
32
60053
نقدی بر عملکرد چهار ساله رضا قوانلو :

کاش قوانلو می توانست خودش باشد / جناحی نگری آسیب اصلی به نهاد کتابخانه ها بود

اما شواهد نشان می دهد که وی رویکردش در مدیریت این نهاد موثر ، کمی گرایش به جناح اصلاح طلب داشته و در همین راستا در میانه راه "میثم ساور" یکی از بچه های انقلابی این اداره را کنار گذاشت .

به گزارش گلستان ما ؛ رضا قوانلو که از فروردین ۱۳۹۴ به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان شده بود ، امروز از این اداره کل خداحافظی کرد و جای خود را به آخوند میرزاعلی داد .

آخوند عبدالحی میرزا علی نیز از کارکنان باسابقه اداره کل کتابخانه های عمومی استان است و در کارنامه کاری وی امامت نماز جمعه اهل سنت آق قلا و سمت مشاور استاندار گلستان در امور اهل سنت به چشم می خورد.

اما مروری به عملکرد تقریبا چهارساله قوانلو نشان می دهد که وی می توانست بهتر از این عمل کند ، سوار بر موج سیاست نشود و از ظرفیت خیلی از دوستان بهتر استفاده کند یا بهتر بگوییم می توانست خودش باشد تا در روزی که از مدیریت خداحافظی می کند حداقل بگوید خودم بودم !

اما شواهد نشان می دهد که وی رویکردش در مدیریت این نهاد موثر ، کمی گرایش به جناح اصلاح طلب داشته و در همین راستا در میانه راه "میثم ساور" یکی از بچه های انقلابی این اداره را کنار گذاشت .

وی همچنین برای تعدادی دیگر از کارکنان این اداره کل نیز سختگیری های خاصی اعمال کرد که بعد از رفتن وی به اذعان خودشان نفس راحتی کشیدند .

همچنین انتصاب یکی از نیروهای منصوب به اسدالله قره خانی نماینده پرنفوذ علی آباد کتول به سمت معاون این اداره کل نیز از جمله ایراداتی بود که به وی وارد شده است .

برای جانشینی وی نیز گزینه های احتمالی همچون خانم اسماعیلی ، آخوند میرزاعلی ، مهدی صفایی ، بنی فاطمه و ... مطرح شده بودند که نهایتا قرعه بنام میرزاعلی افتاد .

آخوند میرزاعلی جدا از همه توصیفاتی که برایش بکار رفته ، همین که روحانی است و ارتباطش با آسمان بیشتر از زمین است ، یک مزیت و یک فرصت تلقی می شود ، انتطار از آخوند میرزاعلی اینست که بدون حب و بغض و نگرش های وابسته سیاسی از ظرفیت همه نیروهای این اداره کل برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و ترویج این کار بهره بگیرد .

آنقدر در حوزه کتبخوانی وضعمان خراب است که از میان 1 میلیون و 800 هزار جمعیت استان فقط 30 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی ما هستند و بپذیریم که از این تعداد افرادی هستند که فقط صرفا عضو کتابخانه هستند ولی سالی یک بار هم سر نمی زنند .

آخوند میرزاعلی باید این شاخص های نامناسب را تغییر و جابجا کند و این میسر نیست جز در گرو تعامل و استفاده از همه ظرفیتهای این نهاد مهم که ان شاء الله در درایتی که ایشان دیدیم این مهم دور از دسترس نیست .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

کتابدار

دوره مدیریت ایشان یکی از بهترین دورانهای مدیریتی کتابخانه های عمومی استان بود.آنهایی هم که با رفتن ایشان نفس راحتی کشیدند، باید عاملش را در رفتارهای انحصارگرایانه و خودبرتربین جستجو کنند.امیدوارم آخوند میرزاعلی هم راه ایشان را ادامه دهند.

0
0
پاسخ
1397-10-12 05:41
کتابدار

کاش کتابدار بودین و خاک خورده کتابخانه ها و بعدا اضحارنظر میکردین تا جایی که ما کتابدارهای استان گلستان پای کار هستیم این نویسنده محترم دارند جناحی مینویسند جناب آقای ساور کتابدار نبودند و کمتر از یک سال مدیریت جناب قوانلو آمدند به بدنه کتابخانه ها (از صدا و سیما) و چندماه بعد از مدیریت جناب قوانلو هم باتوجه به نفوذی که داشتند رفتند صداسیمای مرکز تهران و بهیچ عنوان تعلقی به نهاد و کتابخانه ها نداشتند درباره انتصاب جناب آقای دیلم به معاونت هم ایشان حدود بیست سال سابقه کار در کتابخانه ها و نهاد را دارند و از جمله چند سال ریاست شهرستان آق قلا و علی آباد از سوابق ایشان می باشد . برای پست معاونت هم بنابه دستور مدیرکل محترم همه روسای شهرستان استان فرم مربوطه را پر کرده بودند و به مصاحبه رفتنددر انتها باید به نویسنده محترم عرض بدارم که ما کتابدارهای استان همگی (البته بجز چند نفری که تو انباری بودند) عاشق کار مان عاشق مدیرمان بدور از جناح بازی و سیاسی بازی و قبل از ستاد و صف بودن رفیق بودیم و این بیاناتتان شامل حال کتابخانه های استان گلستان نمی باشد.

0
0
پاسخ
1397-10-12 13:04
گلستان

چرا از سیاسی بازی حرف می زنید .مدیری که واقعا تلاش خودشو کرد و تا آخرین لحظه پیگیر کارهای کتابداران و کارکنان اداره بودبا خوبان خوب بود و با ناسازگاران ساخت و راه اومد .نود درصد کتابداران از عملکرد ایشان راضی بودند. و نفس راحتی می کشیدند.نه اینکه هم اکنون بکشند.متاسفانه هر مدیری که می آید و وقت رفتنش میشود حرفهای زیادی پشت سرشان هست و خواهد بود .متاسفانه مردم ما عملکرد خوبو نمی بینند .چه کتابخانه هایی که از حالت انباری بیرون آمد و به کتابخانه های شکیلی تبدیل شد.تجهیزاتی که در اختیار کتابخانه ها قرار گرفت در حد بالایی بود .کسی اینارو نمیبینه .فقط نباید از افراد خاصی پرس و جو کرد .لطفا از همه نظرسنجی کنید و بعد نتیجه را بیان کنید.به نظر من دوران طلایی کتابخانه های استان همین دوران بود و امیدواریم در آینده ادامه داشته باشد .ان شاا...همگی موفق و پیروز باشید .

0
0
پاسخ
1397-10-13 06:34
کتابدار

سلام آقای قوانلومثل همیشه خوب با کلمات بازی کردید. بعد از 4 سال تشخیصش سخت نیست.

0
0
پاسخ
1397-10-16 09:41
کتابدار

تغییر قانون و ارتقا اوضاع مالی کتابخانه ها سیاست نهاد کتابخانه ها بود. یک پولی از تهران میدادند و ایشون خرج میکرد طبق وظیفه. هر کسی دیگری بود کاری جز این نمیتوانست بکنه. دیگه اینهمه به و به چه و چه نداره. اگر این قانون نبود آیا میتوانست کسب درآمد برای کتابخانه ها داشته باشه؟

0
0
پاسخ
1397-10-16 10:06
کتابدار

خواهشا سفارشی ننویسید....یک جوری دفاع میکنید که خیلی جیغه.ماشین اختصاصی ودستشویی اختصاصی و نان سنگگ اختصاصی و...ساور ومتوسلیان ووحید صادقلو رودیگه نمیگیم که چقدر اذیت کردند!تملک استان درسال 96 و97درکدام شهرستان با چه کارشناسی هزینه شد؟!نتیجه سازمان بازرسی چی شد!؟

0
0
پاسخ
1397-10-16 10:14
کتابدار

شخص خاصی هست که خیلی اصرار داره که ۹۰ درصد همکاران از آقای قوانلو راضی هستند، ای کاش میشد یک مستند چند ساعته از حال و هوا کارکنان اداره کل کتابخانه ها از زمان شنیدن رفتن قوانلو تا انتصاب آخوند میرزاعلی تهیه کرد تا به بعضی ها فهماند که چشم ها را باید شست، طور دیگر باید دید....به جز یک کتابخانه خاص که بعضی قسمت هاش مثل انباری بود و الان شیک شده، اسم چند تا کتابخونه دیگه رو هم نام ببرین...خرید تجهیزات هم که صدقه سر نهاد و اعتبارات ارسالی از تهران بود نه زحمات آقای قوانلو...بسته شدن چند کتابخانه، نارضایتی مسولین و برخی از اعضای محترم انجمن کتابخانه های عمومی سطح استان، حضور ۳ دوره بازرس از نهاد، پرداخت اضافه کاری های بی حد و حصر به برخی از کارکنان و ... همگی از ویژگی های این دوران طلایی بود...

0
0
پاسخ
1397-10-16 13:21
کتابدار

واقعا که ، مگه زندان گوانتانامو بوده که بعضی ها رو فرستادن تو انباری؟!!!کسی که از بکار بردن واژه انبار برای محل کار برخی همکاران خودش استفاده می کنه، حال و روزش معلومه...

0
0
پاسخ
1397-10-16 13:28
کتابدار

سلام آقای قوانلو!

0
0
پاسخ
1397-10-16 21:07
کتابدار

سلام .لطفا کسانی که متن مینویسند و کسانیکه منتشر میکنند دقت کنند و خدا را ناظر بر نوشته های خود بدانند .قوانلو بسیار زحمتکش و دلسوز بود و متاسفم که نگاه دشمنانه و کینه توزتان که عاملی جز حسادت ندارد نتوانست دوران عالی و طلایی مدیریت ایشان را بخوبی توصیف نماید .امیدوارم انانیکه دنبال فرصت اند برای خودشان با این اراجیف همچنان نقش بر آب گردند . متشکرم

0
0
پاسخ
1397-10-18 05:38
آرمان

با سلامشما كتابدار و خاك خورده اين سيستم هستيد، قبول.شما عاشق مديرتان بوديد و هستيد، قبول.مديريت اين شخص را مي پسنديد، قبول.شما ولي تنها مجاز به اظهار نظر در خصوص خودت و تنها خودت هستي و لاغير.چنان مديريت دوران سه و نيم ساله قوانلو به دور از حوزه تخصصي نهاد بود كه ما تاسف مي خورديم كه كسي از بدنه سيستم بوده و اينگونه كارشناسها و متخصصين با سابقه اين سيستم را قلع و قمع كند. شما به موضوع با ديد كاملا احساسي و غير تخصصي نگاه كرديد. قوانلو رو تاييد كرديد، ما هم خورده نمي گيريم ولي اجازه نداريد از ديد ما كتابداران با سابقه حرفي و يا حديثي را بيان نماييد.البته جمله"البته بجز چند نفري كه تو انباري بودند" ادب شما را نشان مي دهد چون اين ادبيات مدير شما بود كه به شماها سرايت كرد.

0
0
پاسخ
1397-10-22 06:45
آرمان

با سلاماين چه مديري بود كه با فرماندداران كه روساي انجمن كتابخانه ها هستن و شهرداران خيلي از شهرها سر ناسازگاري پيدا كرد. حالا به هر دليلي. شما نمي توانيد بگوييد براي كتابخانه ها اينگونه عمل مي كرد چونكه فرمانداران و شهرداران براي كتابخانه هاي حوزه هاي خودشان بيشتر دلسوزي دارند. ناسازگاريها بخاطر بي مديريتي و عدم دور انديشي ... بود.ايشان به هيچوجه مدبر نبودند.ضمنا بفرماييد كدام كتابخانه از حالت انباري خارج شد و شكيل گرديد. حرفي را مي زنيد ولي عكسي يا سندي ارائه نمي دهيد. ضمنا تجهيزات طبق سياستهاي نهاد از مركز به كل كشور ارسال شد و ربطي به مديريت ايشان نداشت. هر مدير ديگري مي آمد با اين فرايند روبرو ميشد.

0
0
پاسخ
1397-10-22 06:53
آرمان

با سلامچنانچه آقاي ميرزاعلي راه قوانلو را پيش بگيرد به مثابه خودكشي اداري خواهد بود. دوران بي مسئوليتي و بي كفايتي(البته در حوزه كتابخانه ها و مراودات اصولي با همكاران نه احساسي) الگو نمي خواهد. بنده به شخصه از آقاي ميرزاعلي تخصص گرايي و تفاهم با فرمانداران و شهرداران و ايجاد اتاق فكر در مركز، غرب، و شرق استان بصورت جداگانه جهت رسيدگي بهتر براي امور كتابخانه ها را دارم. درخواست ديگرم جابجايي روساي بي تجربه و نالايق شهرستانهاست.

0
0
پاسخ
1397-10-22 06:58
آرمان

سلامدوستان به امتيازات منفي كه براي كامنتهايشان گذاشته شده توجه كنند و سمپاشي بيهوده نكنند چون كتابداران و دوستان ستادي خيلي روشن و آشنا هستند. بفرماييد و مديران شهرستاني را كه ايشان گذاشتند را رصد نمايند. در مرحله دوم بفرماييد و عملكردها را ببينيد. نتيجه مشخص كننده مديريت قوانلو خواهد بود. دوستان از احساسات جانبدارانه دوري كنيد و كمي آگاهانه به موضوع نگاه كنيد. ...كتابخانه ها و كارمندان آن را نابود كرد. جايگاه شخصيتي خيلي ها را بيهوده زير سوال برد.برخلاف رشته تحصيلي اش به هيچوجه مدير و مدبر نبود.تمسخر همكاران غير همسو با ايشان از جانب او و شوخيهاي سبك دور از شان، آيا مديريت ويا صميميت محسوب مي شود؟ بدا به حال ما كه كسي از خود سيستم كتابخانه مدير شد و شان كتابداران را زير سوال برد.

0
0
پاسخ
1397-10-22 07:25

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.