1397-09-28 13:15
298
0
59680
مدیرکل راهداری گلستان در جمع خبرنگاران:

ایجاد شهرک حمل و نقل در گلستان/رتبه نخست استان در کاهش تصادفات جاده ای/11 هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان توزیع شد

مدیرکل راهداری گلستان از ایجاد شهرک حمل و نقل در گلستان خبرداد و گفت: در 8 ماه نخست امسال  تصادفات جاده ای 21 درصد کاهش یافته است  که در این حوزه دررتبه نخست کشور قرار داریم.

 به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ مهدی میقانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در استان 75 شرکت حمل و نقل باری فعالیت می کنند که 5/7 تا 6 میلیون تن  با را جابجا می کنند.

وی افزود: حدود 9 هزار انواع ناوگان در گلستان وجود دارد که  حدود 12 هزار راننده در آن مشغول به کار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با اشاره به افزایش یک درصدی تناژ باربری در سال جاری بیان کرد:  در سرویس  و بارنامه ها 10 درصد رشد را شاهدهستیم . عمده بارها در گلستان شامل آجر، آرد، گندم، سیب زمینی، سیمان، کلزا، کنجاله و فراورده های نفتی است که توسط  رانندگان جابجا می شوند.

وی میانگین عمر ناوگان باربری کشور را 15 سال بیان کرد و گفت:  این رقم در استان  5/15 سال است که نشان می دهد ناوگان ما نیازمند نوسازی است. 1800 کامیون فرسوده در گلستان وجود دارد.

میقانی با اشاره به به اینکه میزان عرضه خدمات حمل و نقل بیش از نیاز است، افزود: 350 هزار انواع کامیون در کشور  وظیفه جابجایی کالاها را برعهده دارند اما با پیمایش میانگین 15 هزار کیلومتر نمی توان  انتظار بازدهی مطلوب داشت.

وی ادامه داد: باید به سمت شیوه های  نوین و مدیریت علمی  پیش برویم تا بهره وری از ناوگان ها ارتقاء یابد .البته فعالیت های خوبی در این حوزه در حال انجام است.

15 مرکز در سراسر استان توزیع لاستیک به رانندگن را برعهده دارند

این مقام مسئول دغدغه اصلی رانندگان را مبحث لاستیک بیان کرد و گفت:  خوشبختانه لاستیک جزء کالاهای اساسی قرار گرفت و در نوسانات بازار ارز با نرخ دولتی وارد و اکنون حواله های آن در 15 مرکز در سراسر استان توزیع شد .

وی تاکید کرد: 11 هزار حلقه لاستیک در بین رانندگان استان توزیع شده است.

میقانی در ادامه تعداد ناوگان مسافربری  استان را یک هزار و 600 دستگاه عنوان کرد و گفت: 763 مینی بوس، 223 اتوبوس و 610 ماشین سواری در گلستان فعالیت کنند که عمر آنان به ترتیب 26، 7/88 و 36/8 است. نوسازی را در حمل و نقل نه به حرف بلکه به عمل باید انجام شود.

وی به میزان تصادفات در استان اشاره کرد و افزود: در 8 ماه نخست امسال  تصادفات جاده ای 21 درصد کاهش یافته است  که در این حوزه دررتبه نخست کشور قرار داریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: با وجود توزیع 28 هزار کلاه ایمنی در بین موتور سواران در کنار آموزش ها، آمار ما در حوزه تصادفات متورسیکلت سوراران تاسف بار است.

ایمن سازی در 10 دوربرگردان توسط راه داری در گلستان

وی با بیان اینکه  ایمن سازی 20 دوربرگردان در کمسیون ایمنی استان مصوب شد، افزود: 10 مورد آن برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جادی استان  قرار داده شده است.

میقانی بیان کرد: 17 سامانه ثبت تخلفات و عبور و مرور در سال جاری راه اندازی می شود که تا 10 روز دیگر تعیین تکلیف میشود این در حالی است که در سال گذشته، 16 سامانه راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: شهرک حمل و نقل استان با هدف تجمیع شرکت ها و نظارت بهتر ، توزیع عادلانه بار و سایر خدمات در این حوزه  در جاده  گرگان به آق قلا به وسعت 15 تا 20 هکتار ایجاد می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان  از وجود 129 مدرسه حاشیه جاده ها در استان خبرداد و گفت: توسعه سکونتگاه ها در امتداد راه ها است بنابراین مدارس هم در این مکان ها قرار می گیرد .ما همه ساله 30 مدرسه را در طرح ایمن سازی قرار می دهیم تا با نصب علایم خطر و چراغ هاچشمک زن و خط کشی ها در کنار آموزش های لازم به خانواده ها و دانش آموزان  میزان حوادث جاده ای را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.