1393-08-27 06:55
1575
0
5918
حجة الاسلام بذرافشان ؛

مشاوره دلسوزانه منهای کارشناسی و کارشناسی منهای دلسوزی،نوعی دخالت و تجارت است

حجة الاسلام بذرافشان مسئول موسسه مصباح الهدی (ازدواج آسان) اظهارداشت: دلسوزی اطرافیان زوجین و مشاوره ی منهای کارشناسی و کارشناسی منهای دلسوزی نوعی دخالت بی هدف برای اطرافیان و بازارگرمی و تجارت برای مشاوران محسوب می شود.

 به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان ؛ حجة الاسلام بذرافشان مسئول موسسه مصباح الهدی (ازدواج آسان) اظهار داشت: مشاوره امریست بسیار مهم و ضروری، که خداوند در قرآن سوره ای را به نام مشاوره و مشورت اختصاص داده است. استفاده از مشاورین دلسوز و قابل اعتماد در زندگی زوجین تاُثیر گذار است و شرط اولیه در استفاده از مشاوره این است که مشاور، باید دلسوز و قابل اعتماد باشد تا مراجعه کننده احساس آرامش کند.درنتیجه باید در سیستم مشاوره ای تغییر و دگرگونی با رویکرد دینی ایجاد شود تا کارشناسان مشاوره با دید بازتری به مقوله مشاوره وارد شوند و این امر باعث می شود مراجعه کنندگان هنگام ورود به مرکز مشاوره اعتماد و آرامش را داشته باشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشاوره علمی اگر با مشاوره مذهبی ترکیب شود، حتماً مشاوره ای موفق است چون آیه های قرآن مبنای علمی دارند و کارشناسان با استفاده از آیه های قرآن و مسائل علمی روز وعلم روانشناسی دقیق می توانند مشاوره ای موفق داشته باشند، میتوان گفت دلسوزی منهای کارشناسی و کارشناسی منهای دلسوزی مشاوره ای موفق نیست بلکه نوعی بازار گرمی و تجارت محسوب می شود.

 علت افزایش طلاق، عدم آگاهی زوجین و خانواده های آنها نسبت به مقوله ازدواج است

حجت الاسلام بذرافشان ضمن اشاره به علت افزایش طلاق در جامعه ، اذعان کرد: مهمترین و اصلی ترین علت طلاق ابتدا نداشتن شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگرقبل از ازدواج و همچنین عدم آگاهی کافی از زندگی ، بعد از ازدواج است و دوم عدم آشنایی خانواده ها و عدم آگاهی آنها نسبت به مقوله ازدواج است. 

وی تصریح کرد: امروزه فرهنگ غربی با بهانه های مختلف علمی ازدواج فامیلی را منع می کند و این گونه دیدگاه های اشتباه نسبت به ازدواج فامیلی شناخت ها را کم کرده و آمار طلاق را بالا برده درنتیجه بنیان خانواده را متزلزل و مورد هجوم قرار داده است که از تبعات این فرهنگ منفی، آشنایی های بی منطق و احساسی بدون نظارت خانواده و بعضا از طریق اینترنت و بدون هیچ شناخت حضوری است که با یک نگاه سطحی منجر به ازدواج اشتباه می شود و بعد از مدت کوتاهی که در کنار هم زندگی کردند متوجه می شوند هیچ تفاهمی نسبت به هم ندارند و با ناسازگاری های فراوان و اختلافات خانوادگی، طبقاتی، سنی و..... مواجه می شوند. این ازدواج ناگهانی منجر به طلاق می شود و این نوع ازدواج ها دور شدن از فرهنگ اسلامی محسوب می شود.

حجة الاسلام بذرافشان تآکید کرد: اگر اسلام به مسئله ای تاُکید کرده است قطعا با دلایل منطقی است و همه عواقب آن را در نظر گرفته است و همچنینن مسائلی دراسلام نهی و یا مکروه معرفی شده که نباید انجام داد و این موارد هم به نفع ماست. اسلام بر خلاف فرهنگ منفی غرب ازدواج فامیلی را رد نکرده و این باور باید به خانواده ها برگردد که ازدواج فامیلی و آشنایی قبلی نسبت به هم، ازدواج ها ی موفق تری را به ارمغان می آورد و این موضوع تناقضی با  آزمایشات پزشکی و یا ژنتیکی برای ازدواج فامیلی ندارد.

رئیس موسسه ازدواج آسان در خصوص علت طلاق توافقی و شیوع آن بیان کرد: اختلافات سلیقه ای بین زن و مرد وجود دارد زیرا خداوند انسانها را با تفکرات و سلیقه های مختلف و متفاوت آفریده است. اما متاُسفانه زوج های امروزی با کوچکترین مشکل سریع اختلاف را بین خانواده ها و یا به دادگاه های خانواده منتقل کرده و خانواده به علت دلسوزی بدون کارشناسی وتخصصی، واسطه میشوند که مشکلات واختلافات را تشدید میکند و در بعضی موارد هم زوجین با مراجعه ی مستمر به دادگاه، زود خسته می شوند که در نتیجه به طلاق توافقی رضایت میدهند.

بذرافشان ضمن توصیه به زوج های جوان برای تشکیل زندگی موفق وبا ثبات، بیان کرد: روابط بین زن و شوهر در استمرار زندگی بسیار مؤثر است و می تواند از آسیب های زندگی جلوگیری کند. اگر همسران امروزی احساس مسئولیت کنند و گذشت بیشتری نسبت به یکدیگر داشته باشند می توانند زندگی خوبی برای خود رقم بزنند. زوجین باید ستار العیوب هم باشند و دائماً به یکدیگر گوشزد نکنند چون تخریب کردن و شخصیت ندادن در جمع و اطرافیان، همسر را مسئولیت گریز و اطاعت ناپذیر می کند.  

 برای هردفتر ثبت ازدواج و طلاق یک مشاور ضروری است.

حجت الاسلام و المسلامین بذرافشان در پایان ضمن تشکر از مسئولین ابراز کرد: مسئولین برای کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج های موفق به فکر باشند و از این مسأله، سطحی نگذرند چرا که خانواده یکی از ارکان اصلی جامعه است که اگر متزلزل شود و یا ازهم پاشیده شود جامعه آسیب می بیند. درواقع زن و مرد برای ازدواج بعد ازطی مراحل اولیه به اولین مکانی که مراجعه میکنند دفتر ثبت ازدواج است به اعتقاد بنده بهتر است هر دفتر ثبت ازدواج و یا طلاق یک مشاور داشته باشد تا هم برای ازدواج و هم برای طلاق با دید بازتری وارد شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.