1393-08-26 04:33
1444
2
5877
ابوطالب قزلسفلو :

آمار توشن و زیارت را داریم / با همکاری دادگستری اقدامات لازم انجام می شود

مدیر کل منابع طبیعی استان گلستان گفت : وضعیت آمار توشن و زیارت را داریم و با حمایت دادگستری استان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش گلستان ما ؛ ابوطالب قزلسفلو امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه 70 درصد از وسعت استان از عرصه منابع طبیعی تشکیل شده ‌است، اظهار کرد: در شش ماه اول سال 19 هکتار از تجاوزات به عرصه منابع طبیعی به طور کل تخریب شده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اهمیت منابع طبیعی برای یک سری از افراد تحصیل کرده و خاص مطرح بود ولی امروز خوشبختانه مردم نسبت به عرصه‌های منابع طبیعی حساس‌تر شده‌اند و اذهان عمومی نسبت به منابع طبیعی حساسیت نشان می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار باید تخریب منابع طبیعی به حداقل برسد، افزود: تخریب عرصه‎های منابع طبیعی تنها به واسطه عمل انسانی نیست و عواملی چون تغییر اقلیمی می‌تواند در تخریب فورم گیاهی و جانوری بسیار تاثیر گذار باشد.

قزلسفلو تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه است و باید در بحث حفاظت و بهره‌برداری از آن به نظرات مردم احترام گذاشته شود و با این نگاه ما نتوانستیم به دلیل حجم گسترده و تنوع فعالیت‎ها خصوصا در صدا و سیما حضور لازم را داشته و نگرانی‌ها خو را در این عرصه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: در گذشته 8 میلیون هکتار از اراضی جنگلی وجود داشته که امروز این میزان وسعت به 3.5 میلیون هکتار کاهش پیدا کرده ‌است ولی نباید این میزان آثار تخریب را در امروز دیده چرا که این تخریب‌ها با  گذشته ایام صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه‌ در شش ماه اول سال 19 هکتار از تجاوزات در عرصه‌های منابع طبیعی تخریب شده ‌است، گفت: کسانی که می‌خواهند برای ساخت و ساز زمین خریداری کنند باید از منابع طبیعی استعلام بگیرند و پروانه ساخت هیچ دلیلی بر مالکیت زمین نیست و در این راستا خوشبختانه در شهرستان‌ها گشت گذاشته‌ شده است.

قزلسفلو با بیان اینکه بخشی از ساخت و سازهای غیر قانونی سنواتی بوده‌ و در گذشته اتفاق افتاده ‌است، افزود: در روستای «زیارت» و «توشن» آمار منطقه را داریم و به جد این موضوع را پیگیری ‌می‌کنیم و با حمایت دادگستری گلستان امیدواریم خیلی از این مسائل حل شود.

وی با بیان اینکه 260 پروانه تجاوز به عرصه‎های منابع طبیعی در 6 ماه اول سال 1393 وجود دارد، عنوان کرد: از این میزان 119 فقره پرونده مربوط به تجاوز به جنگل و قطع درخت بوده و 89 فقره مرتبت با مراتع استان است و تاکنون از طرف دادگستری یک‎هزار و 424 رأی به نفع اداره منابع طبیعی در تمام پروانه‌ها صادر شده است.

قزلسفلو بیان داشت: به منظور ایجاد هماهنگی و توسعه همکاری همه جانبه برای شناسایی، پیشگیری، کاهش عوامل طبیعی، تخریب منابع طبیعی و ارتقاء و بهبود وضعیت حفاظت از منابع طبیعی تجدید شونده با بهره‎گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌های ذیربط در نشستی به میزبانی استانداری مازندران شرکت کردیم و پس از بحث و بررسی تفاهمنامه همکاری در زمینه حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی به امضا استانداران و معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور رسید./فارس

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

28هکتار دخانیات

آقای قزلسفلو از 28 هکتار پشت شهرک دخانیات که از اراضی یک شرکت تعاونی است که رئیس آن اسپانسر مالی یکی از نمایندگان مجلس است و در این یکسال جلسات مختلفی برگزار شده است چه خبر؟می دانید که 5 هکتار آن جزو اراضی ملی است ؟

0
0
پاسخ
1393-08-26 05:39
رضا

اقای مهندس چرا از اراضی زندانچال نمی گوید که متاسفانه با تبانی احتمالی برخی همکاران شما چه بر سر این عرصه ها امده .شما هم که مینودشتی هستید چرا اقدام نمی کنید .

0
0
پاسخ
1393-08-26 09:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.