1397-08-23 14:01
793
0
58719
استاندار گلستان:

پارک پسماند گرگان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود

استاندار گلستان گفت: پارک پسماند گرگان با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار با کمک همه دستگاه های اجرایی در مدت ۲ سال احداث می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در مراسم آغاز اجرای مرحله دوم احداث پارک پسماند گرگان اظهارداشت: این مکان که به مدت 37 سال مرکز تجمع زباله و فاضلاب بود، امروز به مکانی تفریحی، آموزشی برای استفاده عموم مردم تبدیل می‌شود.

وی افزود: در مرحله نخست تخلیه زباله و نخاله و زیرسازی‌های لازم انجام شد و در مرحله دوم با 60 میلیارد ریال، ایجاد پارک و مکان آموزشی انجام خواهد شد.

استاندار گلستان اظهار امیدواری کرد با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه و سازمان مدیریت پسماند، در مدت 2 سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان هم در این مراسم گفت: متاسفانه این منطقه در سالیان گذشته مکانی برای ریختن زباله، نخاله و فاضلاب شهری بوده، اما در سال جاری با حمایت استاندار گلستان در یک حرکت جمعی برای همیشه این مشکل پایان یافت.

محسن سمیعی احداث مرکز آموزش و تحقیقات در حوزه پسماند، مرکز رفاهی تفریحی، راه‌های دسترسی درخت کاری و فضای سبز و احداث پارک به مساحت 25 هکتار از ویژگی‌های این پروژه است.

سمیعی اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از آلودگی محیطی، تبدیل بدمنظری از لحاظ محیط زیستی و ایجاد سازو کارهای سازگار با حفظ محیط زیست و تنوع گونه‌ای، تراس‌بندی، کاشت گونه‌های درختی برای ایجاد جاده سلامت و گیاهان رونده برای کاهش اثرات گاز متان، جلوگیری از نفوذ شیرابه و آسیب به آب‌های زیرزمینی و محصولات کشاورزی اعلام کرد.

وی افزود: عملیات اجرایی پارک پسماند در محل تخلیه زباله، نخاله و فاضلاب شهر گرگان در تپه هزارپیچ در آخرین روز سال 96 با فعالیت نزدیک به 10 دستگاه اجرایی در این محل با فعالیت روزانه حدود 20 دستگاه ماشین‌آلات سنگین  انجام شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.