1397-08-21 14:58
798
0
58662
پس از یک گزارش خبری انجام شد؛

ساخت سرپناه برای«رابعه» توسط خیران/ بیشتر به حمایت مردمی نیاز است

انتشار گزارش تصویری از زندگی بانوی گلستانی دارای یک معلول در یک خبرگزاری با واکنش فعالان اجتماعی رو به رو شد و اکنون یکی از مراکز نیکوکاری مشغول ساخت منزل مسکونی برای او است.

به گزارش گلستان ما، مهین نورافروز: گزارش تصویری خبرگزاری مهر با عنوان «خورشیدی به نامِ رابعه» که توسط فاطمه عبدی از زندگی بانوی ساکن استان گلستان به نام «رابعه رخشانی» تهیه شد، اکنون توجه فعالان اجتماعی و مراکز خیریه را به سمت او جلب کرده است.

رابعه رخشانی ساکن روستای مهدی آباد کلاله، اصالتا بلوچ و دارای پنج فرزند است که یکی از آن ها از عارضه معلولیت رنج می برد. رابعه ۱۸ سال است که با شرایط سخت مالی و کارگری در مزارع، علاوه بر گذران زندگی، از او هم پرستاری می کند، اما به دلیل نبود امکانات زندگی از جمله سرپناه مناسب هر روز شرایط زندگی بر او و فرزندانش سخت و سخت تر می شود.

اگر چه وی دارای همسر است، اما شوهر رابعه به دلیل نداشتن شغل مناسب و کارگری در برخی فصول سال، منبع درآمد دیگری ندارد و همواره بار سنگین زندگی به علاوه نگهداری از فرزند معلولش بر عهده او است.

انتشار زندگی رابعه رخشانی در خبرگزاری مهر با واکنش فعالان اجتماعی رو به رو شد و اکنون یکی از موسسه های نیکوکاری گلستان در اقدامی فوری برای ساخت مسکن این مادر فداکار و حمایت از او پیش قدم شد.

اتمام سرپناه قبل از شروع زمستان

نائب رئیس موسسه خیریه «ترکمن آکار» در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف این خیریه ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه است، پس از انتشار تصاویر تلخ وضعیت زندگی این بانو در خبرگزاری مهر، به سرعت رسیدگی به وضعیت آنان در دستور کار قرار گرفت.

قربان محمد شاه نظری افزود: این زن به همراه پنج فرزند و همسر خود، در مکانی شبیه سیلو که با کاه گل ساخته شده و وضعیت خطرناکی به لحاظ مخروبه بودن دارد، زندگی می کند به طوری که حتی سقف خانه توسط موریانه خورده شده و بخش هایی از دیوار کاهگی هم در حال فروپاشی است.

وی ادامه داد: از همان زمان پیگیری ها برای ساخت مسکن رابعه با کمک نهادهای مرتبط و حامی از جمله بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد در کنار حمایت خیران با جدیت انجام شد، که نهادهای حامی بنا به دلایلی از جمله وجود روستا در طرح کوچ و عدم صدور سند برای منازل در روستای مهدی آباد پیشکمر کلاله از ادامه کار خودداری کردند.

شاه نظری گفت: از همین رو دست نیاز به سمت خیران دراز کردیم تا در ساخت  مسکن این مادر فداکار ما رایاری کنند که هم اکنون این سرپناه در مرحله بتن ریزی قرار گرفته و تا به این جای کار هم مبلغ ۱۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

نائب رئیس هیات مدیره موسسه خیریه ترکمن آکار ادامه داد: تصمیم داریم تا قبل از سرد شدن هوا و شروع زمستان سرپناه این خانواده نیازمند دارای فرزند معلول را ساخته و به آن ها تحویل دهیم که برای سرعت بخشیدن به کار نیازمند حمایت خیران هستیم، چرا که نهادهای حمایتی بنا به دلایل قانونی قادر به همکاری با ما نیستند.

به گفته شاه نظری چنانچه مردم از حمایت های کوچک خود نسبت به این بانوی رنج دیده و نیازمند دریغ نکنند، ساخت این مسکن درکمتر از یک ماه دیگر به اتمام خواهد رسید.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.