1397-08-19 09:06
547
0
58600
در دیدار نخبگان علمی استان با آیت الله نورمفیدی مطرح شد؛

توسعه یافتگی با فناوری امکان‎پذیر است نه با صادرات نفت/ ظرفیت‎های مدیریتی استان در اختیار نخبگان علمی قرار گیرد

امروز رقابتها در دنیا مبتنی بر فناوری شده، برخلاف تولیدات سنتی، تولیدات دانش‌بنیان و تجاری سازی ایده‌های نو ظرفیت عظیمی برای کشور جهت رقابت با کشورهای توسعه یافته دنیا ایجاد خواهند کرد.

به گزارش گلستان ما، نشست صمیمی نخبگان و مستعدین استان گلستان با آیت الله نورمفیدی با حضور مدیران استانی و تعدادی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

سید حسین حسینی فر به عنوان نماینده نخبگان استان در حوزه اساتید دانشگاهی در این نشست، بر لزوم هماهنگی بین دانشگاه‌های استان برای پرهیز از موازی‌کاری و اسراف منابع و حل مشکلات جامعه، تاکید کرد.

دانشیار گروه تکثیر و پرورش آبزیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه به هم‌افزایی دانشگاه‌های استان برای هماهنگ کردن پایان‌نامه‌ها و تحقیقات و لزوم ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: بودجه‌های پژوهشی ادارات استان گلستان اگر به صورت متمرکز و با انجام نیازسنجی مناسب، هزینه شود، بسیاری از چالش‌ها و مشکلات استان برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در قالب پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سطح استان اگر برنامه ریزی مدون وجود داشته باشد، خصوصا در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در استان مشکلی وجود نخواهد داشت.

در ادامه حسین یوسفی به عنوان نماینده شرکت‌های دانش بنیان در این نشست بر ارزش تولیدات دانش بنیان و مهمترین چالشهای آن و همچنین لزوم حمایت مادی و معنوی بیشتر از شرکت های دانش بنیان در سطح استان تاکید کرد.

وی با ذکر این سوال که درآمد حاصل از نفت بهتر است یا درآمد حاصل از فکر و ایده یادآور شد: هیچ کشور صاحب نفت در دنیا با درآمد نفتی به توسعه یافتگی نرسید و با محصولات و تولیدات سنتی نظیر نفت و فرش و پسته و زعفران نمی توانیم فاصله خودمان را با کشورهای توسعه یافته کم کنیم.

وی افزود: امروز رقابتها در دنیا مبتنی بر فناوری شده، برخلاف تولیدات سنتی، تولیدات دانش‌بنیان و تجاری سازی ایده‌های نو ظرفیت عظیمی برای کشور جهت رقابت با کشورهای توسعه یافته دنیا ایجاد خواهند کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه با بیان این مطلب که با مدیریت سنتی نمی‌توان دست به کارهای بزرگی در حوزه تولیدات دانش بنیان زد و با عنایت به اینکه تولید دانش بنیان نیازمند به مدیریت دانش بنیان است درخواست نمود در سطح استان از ظرفیتهای نخبگان در پستهای مدیریتی بیشتر استفاده گردد.

بدین منظور وی بعنوان یک راهکار پیشنهاد داد شورایی در استان جهت تبیین شرایط مدیران نخبه و انتخاب آنها تشکیل گردد و در قالب یک طرح پایلوت همه مدیران مورد نیاز یکی از سازمانها یا اداره کل‌های موجود در استان از مدیران نخبه انتخاب گردد تا به آنها یکی دو سالی فرصت داد و نتیجه را ارزیابی و تحلیل نمود.

در پایان یوسفی به منظور ایجاد توسعه پایدار در حوزه تولیدات دانش بنیان لزوم توجه به آموزشهای پایه و ابتدایی جهت ایجاد نسلی خلاق و ایده پرداز با به کارگیری بهترین معلمان و مربیان استان را خواستار شد و تاکید کرد نسل خوب در آینده نسل خوب دیگری می‌سازد و این روند سلسه‌وار ادامه خواهد داشت.

گفتنی است: در این دیدار تعدادی از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه حضور داشتند.

ل۷

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.