1397-08-07 07:57
557
0
58265
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان خبرداد؛

جذب اکثر مربیان پیش دبستانی گلستان / ورود موسسات علمی آموزشی به مدارس ابتدایی ممنوع

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: به زودی خبرهای خوبی برای مربیان خواهیم داشت. تمام تلاش خود را انجام می دهیم که براساس ضوابط قانونی حداکثر مربیان را درسال آینده جذب کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ احسان گوهری راد در گفتگو با خبرنگاران در گرگان اظهار کرد: با وجود کمبود1200نفر کمبود  نیروی انسانی در سال گذشته، امسال استان گلستان با دوبرابرشدن نقل انتقالات و اضافه شدن خروجی دانشگاه فرهنگیان، ورودی های آزمون ماده 28 ، استفاده از بازنشسته ها، خرید خدمات آموزشی و اضافه حق التدریس با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه نشدیم.

وی افزود: برای نخستین بار در ابتدای سال تحصیلی برنامه های دانش آموزان، معلمان و مدیران به طور تمام کمال انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تحویل 36 مدرسه با 187 کلاس درس در امسال، بیان کرد: بیش از 30 میلیارد تومان هزینه ساخت این مدارس از سوی نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز تامین شده است و حدود 4000 دانش آموز در آن سازمان دهی شدند.

59/2 درصد مدارس گلستان تخریبی و نیازمند مقام سازی هستند

وی میزان مدارس تخریبی و نیازمند مقام سازی را در استان 59/2 عنوان کرد و گفت: این عدد به تفکیک35 درصد تخریبی و 20 درصد  نیازمند استحکام و مقام سازی می باشد.

این مقام مسئول به دو سفر اثربخش وزیر و اعضای کمیسیون آموزش مجلس در مهرماه اشاره کرد و افزود: تصویب ساخت کانون فرهنگی تربتی در سیمین شهر، ساخت سه مدرسه در گرگان و تکمیل پروژه فرهنگی رفاهی با کمک 3 میلیارد تومانی اردوگاه نشاط گرگان،  وتصویب 10 پروژه مصوبات نمایندگان مجلس با ارزش 100 میلیارد تومان در بودجه سال آینده آموزش و پرورش استان ازجمله مصوبات اجرایی مسئولان عالی رتبه کشوری در استان بوده است.

محرومیت فضای آموزشی گلستان در سایه پوشش های سرسبز آن گم شده است

گوهری راد با بیان اینکه محرومیت فضای آموزشی گلستان در سایه پوشش های سرسبز آن گم شده است، اذعان کرد: 29 مشکل عمده آموزش و پرورش استان از جمله مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی،در آمدزایی، کودکان بازمانده از تحصیل و پوشش تحصیلی و اصلاحات قانون را به مسئولان بالادستی گزارش داده ایم تا همتی شایسته برای رفع محرومیت انجام شود.

وی به پوشش تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: پوشش تحصیلی واقعی در سال اول ابتدایی 97/5 درصد و 91/2 در دوره متوسطه است.

گوهری راد  درخصوص کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان  بیان کرد: برنامه ای از سوی آموزش و پرورش تدوین و در شورای آموزش و پرورش استان به تصویب رسید و در آن وظایف نهادی  مربوطه مشخص شده است تا در ابتدا از ترک تحصیل جدید جلوگیری کنیم و سپس کودکان تارک تحصیلان را به مدرسه باز گردانیم.

photo ۲۰۱۸ ۱۰ ۲۸ ۱۶ ۰۳ ۵۲

احراز صلاحیت و آموزش مدیران یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش گلستان

این مقام مسئول احراز صلاحیت و آموزش مدیران را یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش استان بیان کرد و گفت: دوره های ضمن خدمت برای آموزش مدیران پیش بینی کرده ایم تا به بهره وری بهتر برسیم و در این خصوص اختیارات به ادارات شهرستان تنفیذ کرده ایم.

وی ادامه داد: این یک واقعیت است که آموزش و پرورش  دیگر نمی تواند به جز سرانه ها کمک دیگری به مدارس بکند لذا باید مدیرانی تربیت شوند تا بتوانند از طریق مشارکت ها به مدارس کمک کنند.

ورود موسسات علمی آموزشی به مدارس ابتدایی ممنوع

گوهری راد همچنین به ورود موسسات علمی آموزشی در مقطع ابتدایی انتقاد کرد و گفت: چنانچه این موارد در مدرسه مشاهده شود مدیر بدون هیچ عذری عزل و معلمان مدرسه نیز بازخواست می شدند.

وی ادامه داد:هیچ آزمونی نباید در سه سال اول ابتدایی برگزار شود، مشق شب در مدارسی که زیرساخت های آن فراهم است حذف شود.

این مقام مسئول بدون اشاره به جایگاه آموزش و پرورش استان  در حوزه  کنکور بیان کرد: جایگاه استان گلستان  10 استان پایین جدول است که برای ما مطلوب نیست. تمتم تلاش خود را برای ارتقاء آن انجام می دهیم.

جذب اکثر مربیان پیش دبستانی گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به مربیان پیش دبستانی جامانده از ماده 10 قانون اشاره کرد و گفت: به زودی خبرهای خوبی برای مربیان خواهیم داشت و تمام تلاش خود را می کنیم که براساس ضوابط قانونی حداکثر مربیان را جذب کنیم.

گفتنی است؛ 350 هزار دانش آموز در 2500 مدرسه در استان گلستان تحصیل می کنند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.