1397-08-03 18:58
332
0
58181
در یازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان مطرح شد؛

هشدار مدیرکل مهندسی سواحل ‌کشور نسبت به دریاخواری

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور ، دریاخواری و ساخت و ساز غیرمجاز را یکی از معضلات و دغدغه مهم استان‌های ساحلی کشور دانست و گفت: گلستان در مقایسه با دیگر استان‌های ساحلی کشور کمتر با این معضل مواجه است.

به گزارش گلستان ما به نقل از به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حمید خلیلی در یازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت مناطق ساحلی استان اظهار داشت: ICZM و یا به عبارتی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی یک فرآیند مستمر و پویاست که براساس آن تصمیمات لازم جهت بهره‌برداری صحیح، توسعه موزون و حفاظت از نواحی ساحلی و دریایی و منابع آن اتخاذ می‌شود.

وی افزود: 890 کیلومتر از سواحل در شمال کشور و 4900 کیلومتر در جنوب کشور واقع است و از مجموع کل سواحل کشور حدود 840 کیلومتر آن پیرامون جزایر توزیع شده و استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان در زمره 7 استان ساحلی کشورمان محسوب می‌شوند.

خلیلی احداث سازه‌های ساحلی ـ دریایی، نبود دسترسی همگانی به دریا، آلودگی آب‌های دریا (آلاینده‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی)، تهدید زیستگاه‌های گونه‌های کمیاب و نادر، نابه‌سامانی‌های ناشی از تداخل وظایف و ماموریت‌های دستگاه‌های مرتبط و نبود رژیم حقوقی مشخص را از جمله چالش‌های سواحل دریای خزر دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی کشور، دریاخواری و ساخت و ساز غیرمجاز را یکی از دیگر معضلات و دغدغه مهم استان دانست و گفت: گلستان در مقایسه با دیگر استان‌های ساحلی کشور کمتر با این معضل مواجه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.