1397-07-28 10:58
460
0
57992
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطرح کرد؛

اضطراب شایع‎ترین مشکل رفتاری دانش‎آموزان گلستانی/ دستگاه‎های اجرایی استان در طرح نماد مشارکت کنند

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت:شایع ترین مشکلات رفتاری دانش آموزان  اضطراب، نارسایی توجه و فزون کنشی، اختلالات ایزایی گزارش شده است.

به گزارش گلستان ما؛ احسان گوهری راد امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان در گرگان اظهار کرد:  طرح نماد به صورت تخصصی در آموزش و پرورش استان در حال اجرا است. این طرح باید به صورت ائتلافی و هماهنگ با سایر ارگان ها در استان پیگیری شود.

وی افزود: 120 ارگان در کشور در این طرح قرار می گیرند. در استان گلستان نیز یکی از طرح های خوب در بحث پیگیری  و درمان است که  باید با انسجام بیشتری پیگیری شود. تقاضا داریم استاندار گلستان در ارجای گسترده این طرح در استان ورود پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: برای پیشگیری اجرایی این طرح شورای سیاست گذاری تشکیل و کمیته علمی پروژه و اجرا از طریق مشارکت دستگاه ها پیش بینی شده است.

گوهری راد  بیان کرد: محتوای آموزشی آماده شده در سه بخش 6تا 11 ساله در مدیریت رفتاری، 15 تا 16 و 16 تا 17 ساله مهارت های مدیریت خود در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان های گرگان و کردکوی اجرا شده است، افزود: آموزش 20 نفربرای کارکنان، 600 والدین در 240 جلسه، گروه همتایان (اموزش خود دانش آموزان به همسالان) در 4800 نفر ساعت انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به غربال گری در این طرح گفت: در این خصوص 100 درصد در کردکوی و بیش از 98 در گرگان انجام شده است که 97/94 درصد در کل استان اجرایی شده است .

وی ادامه داد: شایع ترین مشکلات رفتاری دانش آموزان  اضطراب، نارسایی توجه و فزون کنشی، اختلالات ایزایی گزارش شده است.

گوهری راد یادآورشد: علی رغم تاکید مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی ابلاغ های استانی  برای این طرح صادر نشده  و از هیچ دستگاهی گزارشی دریافت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه قابلیت برگزاری کلاس های آموزشی برای والدین در محل کارشان را داریم،افزود: در انتظار همکاری و هماهنگی دستگاه های مربوطه در این باره هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درباره امنیت مدارس گلستان هم بیان کرد: از نیروی انتظامی استان می خواهیم تا شعاع 500 متری مدارس را از فروش مواد مخدر پاک سازی کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.