1397-07-28 10:02
446
0
57986
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان:

افزایش 3 برابری اعتبارات حوزه آسیب های اجتماعی / برخی دستگاه ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تماشاچی اند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان از افزایش 3 برابری اعتبارات این بخش در سال جاری خبرداد و گفت: آمار طلاق در استان نگران کننده است .

به گزارش گلستان ما؛ عبدالرضا چراغعلی امروز در دومین جلسه هماهنگی پیشگیری از جرم استان گلستان در گرگان اظهارکرد: یکی از جدی ترین اولویت های دولت در حوزه اجتماعی توجه و مقابله با آسیب ها به ویژه طلاق است.

وی افزود: پس از ابلاغ در سال 96 به دنبال چشم انداز در حوزه پیشگیری از طلاق بودیم که خوشبختانه سند پیشگیری از طلاق در استان رونمایی شد و وظایف دستگاه ها تعیین و بودجه خوبی نیز اختصاص یافت و گروهی بعنوان هیئت اندیشه ورز بر روند اجرای طرح نظارت می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: سال گذشته 800 میلیون ریال به 15 سازمان مردم نهادی که به صورت ویژه در بحث کاهش طلاق فعالیت می کنند، اختصاص  دادیم.

وی از افزایش 3 برابری اعتبارات این بخش در سال جاری خبرداد و افزود: جامعه هدف ما داننشگاه ها هستند و طی تفاهم نامه ای با دانشگاه های استان از آبان ماه امسال 22 هزار دانشجو آموزش های مهارت های ارتباطی و زندگی را فرا می گیرند.

چراغعلی  آمارهای مربوط به طلاق را دراستان نگران کننده بیان کرد و گفت: در این میان برخی دستگاه های اجرایی  فقط تماشاچی هستند و فقط چند دستگاه مانند دادگستری، استانداری و بهزیستی و سپاه برای مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق وارد میدان شده اند.

وی با بیان اینکه مقابله با آسیب طلاق باید در استان تبدیل به یک نهضت همگانی شود، ادامه داد: دستگاه های مختلف نیز باید در بحث تحکیم خانواده بیش از گذشته نقش آفرینی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: امسال 150 میلیون تومان اعتبار خاص وزارت کشور برای کمک به سازمان های مردم نهاد استان گلستان داریم. 20 درصد این اعتبارات برای مقابله و کاهش طلاق است و 65 درصد آن نیز در قالب برنامه های پیشگیری و در راستای تحکیم بنیان خانواده خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.