1397-07-25 10:03
479
0
57913
در شورای مسکن استان صورت گرفت؛

عزم جدی مسئولان گلستانی برای تامین مسکن مددجویان کمیته امداد

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همت مسئولان گلستانی برای تامین مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در شورای مسکن استان صورت گرفت.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، شورای مسکن استان گلستان با موضوع پیگیری مصوبات تفاهم نامه تامین مسکن مددجویان با حضور غراوی،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان برگزار شد.

اسکندر اسکندری، سرپرست کمیته امداد استان گلستان درباره تفاهم نامه همکاری با استانداری گلستان گفت: طبق این تفاهم نامه دو هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی کمیته امداد طی دو سال آینده ساخته می شود.

اسکندری با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در اساسنامه این نهاد گفت: استفاده از ظرفیت دولت ،مجلس و دستگاههای اجرایی به نفع محرومان بعنوان ولی نعمتان جامعه ذکر شده است.

وی با توجه به ورود جدی مسئولان گلستانی برای تامین مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت:این نهاد در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با استانداری گلستان اقدام به شناسایی مددجویان واجد شرایط در شهرستان ها کرده است،که تاکنون هزار و ۳۱۰ مورد شناسایی که برای ۴۵۸ نفر پروانه ساخت مسکن صادر و ۱۳۹ نفر توانستند ضمانت بانکی دریافت کنند.

اسکندری با بیان اینکه کمترین معوقات بانکی در حوزه تسهیلات مسکن و اشتغال مربوط به مددجویان تحت حمایت این نهاد است متذکر شد: ضرورت رفع مشکل اخذ ضمانت بانکی از مددجویان با توجه به مصوبه جلسات قبل با استانداری گلستان برای دریافت حداقل ضمانت از این خانوارها احساس می شود.

سرپرست کمیته امداد استان گلستان از انعقاد تفاهم نامه با تشکل های جهادی در سال جاری خبر داد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی اخیر توجه ویژه به اقشار آسیب پذیر و تامین نیازهای ضروری خانوارهای محروم منطقه یعنی مسکن و اشتغال آنها محسوس است.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر چهار هزار مسکن روستایی به مددجویان گلستانی واگذار شده است گفت:امیدواریم با کمک حامیان طرح اکرام و خیران سطح استان بتوانیم گامی موثر در تحقق تفاهم نامه ساخت دو هزار مسکن و حرکتی عظیم در حوزه مسکن نیازمندان برداریم.

اسکندری باتوجه به مراجعات مکرر مددجویان برای واگذاری مسکن های مهر خریداری شده گفت: ۱۱۶ واحد مسکن مهر پروژه سعدآباد گرگان، علی رغم خرید آنها هنوز واگذار نشده است که همت مسئولان را برای واگذاری سریع تر این واحد های مسکونی به نیازمندان می طلبد. 

میرمحمد غراوی، معاون استاندار گلستان هم با اشاره به تلاش و عزم جدی همه دستگاههای برای کمک به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه گفت: واگذاری بخشی از اراضی استان برای ساخت مسکن مددجویان، واگذاری مسکن مهر و تسهیل در پرداخت عوارض ساختمانی از راهکارهای تامین مسکن مدجویان تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان نام برد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.