1397-07-22 05:52
421
0
57792
استاندار گلستان:

بیما‌رستان در شهرهای محروم گمیشان و رامیان احداث می‌شود

استاندار گلستان گفت: تلاش داریم تا در ۲ نقطه محروم شهرستان‌های گمیشان و رامیان هم بیمارستان احداث کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، سید مناف هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان 91 تختخوابی گالیکش اظهار داشت: در حال حاضر تنها در شهرستان‌های رامیان و گمیشان بیمارستان وجود ندارد و در تلاش هستیم تا به کمک مجمع نمایندگان تا 3 سال باقیمانده از عمر دولت موافقت احداث بیمارستان را کسب کنیم.

وی افزود: اکنون در نقطه محروم شهرستان مراوه‌تپه توسط بنیاد مستضعفان بیمارستانی در حال ساخت است و در گالیکش هم توسط دولت و وزارت بهداشت و درمان تا چند سال آینده بیمارستان احداث خواهد شد.

استاندار گلستان اظهار داشت: سالانه 50 هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت مانند تجهیزات، امکانات، ساخت بیمارستان، درمانگاه, اورژانس و غیره در حال هزینه است.

وی یادآور شد: تلاش ما این است که در 2 شهرستان رامیان و گالیکش از محل منابع دولت و یا ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) بیمارستانی هر چند با تعداد تخت‌های کمتر احداث کنیم.

هاشمی گفت: نگاه ما این است که جدا از اعتبارات استانی از اعتبارات ملی و لایحه‌هایی که وزارت‌خانه به مجلس شورای اسلامی می‌دهند و یا از طریق خیرین و سرمایه‌گذاری که این خود دو مقوله جدا است، در پروژه‌های متعدد استانی بهره‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: خیرین در استان‌هایی مانند یزد، اصفهان، زنجان خدمات بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند و امید داریم چنین خدماتی نیز از طرف خیران گلستان نیز انجام شود.

بخش خصوصی حدود 2 هزار میلیارد تومان در گلستان سرمایه‌گذاری کرده است

استاندار گلستان با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: در یک‌سال گذشته بخش خصوصی حدود 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی امنیت، توسعه و پیشرفت را در پی دارد.

وی درباره اتفاقات اخیر منطقه و جهان تصریح کرد: ایران اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی خود، دستاوردهای زیادی را کسب کرده و به خود می‌بالد، اما دشمن نمی‌تواند ببیند که ایران با استقلال و توانمندی. روی پای خود ایستاده و رئیس جمهورش در سازمان ملل از حق مردم خود دفاع می‌کند.

هاشمی افزود: از طرفی مسئولان و سپاهیان ما در کمتر از 10 روز با تجهیزات موشکی و پرتاب آن به نزدیکی مقر آمریکا گوشمالی بزرگی به دشمن دادند که این نشان دهنده توانمندی و اقتدار ایران اسلامی است که برای دشمن قابل هضم نیست.

وی تاکید کرد: ایران ما بر پایه فرهنگ دینی شکل گرفته و برای معرفی خود و استقلال کشور باید هزینه هایی پرداخت کنیم و تحمل این تحریم ها هزینه هایی است که مردم ما در این سال‌ها متحمل شده و از آن سربلند بیرون آمدند.

بیمارستان 5 آذر گرگان در حال توسعه است

هاشمی بیان داشت: در 5 سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سلامت و درمان انجام شده اما به علت عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته استان گلستان به ویژه شرق باید تلاش ما بیشتر شود.

وی افزود: اکنون بیمارستان 5 آذر در گرگان در حال توسعه است و در غرب استان در حوزه سلامت مشکلی نداریم و تلاش داریم تا در شمال و شرق گلستان نیز کمبودها را جبران کنیم و خدمات ما متعادل در همه سطح استان باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.