1393-08-23 12:32
3572
2
5775
وقتی محبت به اهل بیت (ع) فراگیر می شود ؛

اظهارات علمای اهل سنت گلستان در خصوص عزاداری برای امام حسین(ع)

تعدادی از علمای اهل سنت با بیان دیدگاه و نظر خود در خصوص عزاداری برای امام حسین (ع) ، آن را نشانه ارادت و علاقه مردم اهل سنت به اهل بیت دانستند .

به گزارش گلستان ما ؛ اظهار ارادت و علاقه اهل سنت استان گلستان به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) ریشه ای دیرین و عمیق دارد .

آخوند خوجملی: وحدت میان مذاهب گلستان نتیجه محبت به اهل بیت(ع) است/ امام حسین(ع) متعلق به شیعه و سنی میباشد

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به وحدت میان اقوام و مذاهب استان گلستان این وحدت را نتیجه محبت به اهل بیت(ع) دانست.

آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به مطلب فوق افزود: تمام مشکلات جهان اسلام و درگیری های موجود متاسفانه به بخاطر این است که مرگ و آخرت به فراموشی سپرده شده است ولی خوشبختانه در کشور و استان ما این مسئله فراموش نشده و این امر سبب می شود که خیرخواه یکدیگر باشیم و به پوچی دنیا پی ببریم .

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نگاه معرفتی و عارفانه نسبت به همه انسانها حتی دشمنان خود داشت اظهار کرد : به همین دلیل است که نسبت به شدیدترین دشمنان خود نیز نفرین نمی کرد و تلاش می کرد آن را به دایره اسلام هدایت نماید.

وی همچنین با حیاتی دانستن مسئله امنیت در کشور های اسلامی گفت: احترام و ابراز محبت کردن مردم در منظقه ما ، نشان از در کنار هم بودن و امنیت است و باعث می گردد تا در سایۀ امنیت و نظام اسلامی اهل شیعه و سنی مراسمات خود را برگزار کنند.

آخوند خوجملی تاکید کرد: باید تلاش کنیم همان نگاه عارفانه امام حسین (ع) را نسبت به یکدیگر داشته باشیم. و آن را تقویت و حفظ نمائیم .

امام جمعه اهل سنت نگین شهر اظهار کرد : متاسفانه امروز جهان اسلام و در کشور های دیگر با سیره عملی و نظری رسول اکرم (ص) فاصله زیادی دارد و امام حسین(ع) متعلق به همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی می باشد و رسیدن به امت واحد اسلامی نتیجه فرایندی است که از زمان پیامبر(ص) طی شده است.

وی ادامه داد: اگر امروز و در زمان ما ، در جهان اسلام امام خمینی(ره) را به عنوان عامل وحدت جامعه اسلامی می شناسند بخاطر توجه ایشان به قومیت ها بود که باعث احیاگر وحدت اسلامی شده است و تاثیر آن در مسئولین کشوری نیز مشهود است.

وی در پایان یاداور شد :ایجاد تکفیری ها نیز طی یک فرایند منفی شکل گرفته است و آنان معتقدند آنچه که فکر می کنند حق مطلق است و آنچه که دیگران فکر می کنند باطل مطلق است .

آخوند غراوی : صدقه دادن در روز تاسوعا و عاشورا فضیلت دارد

آخوند غراوی امام جمعه مراوه تپه در خطبه های نماز جمعه مورخ 9 آبان 93 ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) به نمازگزاران گفت: هرکس در تاسوعا و عاشورا صدقه بدهد ، خیرات نماید ، روزه بگیرد و ثواب آن را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش ببخشد ، ثواب بیشماری خواهد برد و حضرت فاطمه زهرا (س) در روز قیامت شفیع او خواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از ابوسعید خدری گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند امام حسن (ع) و امام حسین (ع) سردسته جوانان اهل بهشت بوده و حضرت فاطمه زهرا (س) نیز سردسته زنان اهل بهشت می باشد.

آخوند حاجی محمد جرجانی: امام حسین(ع) در جهت برپائی امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد

آخوند حاجی محمد جرجانی در خطبه های نماز جمعه مورخ 9 آبان 93 در جمع نمازگزاران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) به بیان مقام والای سید و سالار شهدای کربلا از نظر روایات اهل سنت پرداخت و گفت : امام حسین (ع) مردم را به تقوای الهی در همه احوال توصیه می نمود و در جهت برپائی امر به معروف و نهی از منکر جهاد در راه خدا کرد و مهمترین توصیه اباعبدالله الحسین(ع) اجتناب از گناهان و معاصی، مخصوصا در ماه محرم الحرام می باشد.

آخوند نوریزاد: امام حسین(ع) در راستای احیا دین جدش قیام کرد/ ایمان ما با محبت به اهل بیت(ع) کامل میشود

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبد واقعه کربلا را برای همه مسلمانان درس بزرگی دانست که امام حسین (ع) در راستای احیا دین جدش قیام نمود و در این راه به شهادت رسید .

وی همچنین محبت به اهل بیت(ع) بویژه به امام حسین (ع) را لازمه ایمان یک فرد مسلمان خواند و اذعان کرد: ایمان ما با محبت به اهل بیت کامل می شود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

شاهین عباسی

بین این همه امام جمعه و عالم اهل دین با ایمان ، چرا باید حرف گرگیج متفاوت باشد می خواهد چه چیز را ثابت کند با دیگران متفاوت است یا می خواهد با این کار خودش را از اخوند های دیگر بهتر نشان دهد

0
0
پاسخ
1393-09-04 13:36
میلدیانی از بروجرد

شیعی و سنی باهم برادرند. ما باهم باید برای وحدت امت اسلامی بکوشیم و افراطیهای وهابی و سلفی را ریشه کنیم. من شیعه هستم و از اهل سنت التماس دعا دارم. ان شاء الله که پیامبر (ص) و اهل بیت ایشان (ع) در آخرت دستمان را بگیرند.باتشگر.

0
0
پاسخ
1393-09-28 22:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.