1393-08-20 20:11
3247
1
5663
نظارت بر بازنشستگان منابع طبیعی الزامی است ؛

اختصاص بازپرس ویژه برای پرونده های زمینخواری / انتقاد از نمایندگان حقوقی ادارات در دفاع از منابع ملی / رانت اطلاعاتی در منابع طبیعی وجود دارد

دادستان مرکز استان با بیان اینکه متاسفانه هنوز عادت نکرده ایم یقه مدیران قبلی را که تخلف کرده اند بگیریم تصریح کرد : باید مدیران متخلف پاسخگوی ناهنجاری ها و مشکلاتی که به ارث می گذارند باشند.

به گزارش گلستان ما ؛ دادستان عمومی و انقلاب گرگان در نشست هم اندیشی حفاظت از انفال و برخورد با متخلفان در این حوزه با اشاره به سهم نیم درصدی استان از گردشگری و رتبه ی 13 استان در کشاورزی گفت : زخم های امروز موجود بر  پیکر زمین های کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی استان نتیجه ی برخی اقدامات ناصحیح در گذشته است.

حجت الاسلام سید مصطفی حقی ، اجرای صوری برخی احکام قلع و قمع و خلع ید اراضی ملی و منابع طبیعی را از دیگر  زخم های به جا مانده از یک دهه ی گذشته در استان برشمرد و گفت : مشکل دیگر در این بخش این است دستگاه های ذی ربط برای برخی دست اندازی ها به عرصه های ملی و انفال از اساس ، شکایت نکرده اند.

وی با بیان این که بازپرس ویژه ای را برای این بخش معرفی کرده ایم گفت : این بازپرس در ماموریت ویژه ی خود قاطعانه این موارد را شناسایی و  بررسی می کند.

وی دفاع نه چندان قوی برخی نماینده های حقوقی دستگاه ها در پرونده های مربوط به عرصه های ملی و منابع طبیعی را از دیگر مشکلات موجود در این بخش عنوان کرد.

مدیران متخلف پاسخگوی ناهنجاری ها و مشکلاتی که به ارث می گذارند باشند

وی با بیان این که متاسفانه ما هنوز عادت نکرده ایم یقه مدیران قبلی را که تخلف کرده اند بگیریم تصریح کرد : باید مدیران متخلف پاسخگوی ناهنجاری ها و مشکلاتی که به ارث می گذارند باشند.

دادستان مرکز استان رانت اطلاعاتی در دستگاه هایی مانند منابع طبیعی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: کارکنان برخی ادارات مانند منابع طبیعی وقتی بازنشسته می شوند اطلاعات غنی از مستثنیات و اراضی ملی دارند  که بعضا دیده شده همین افراد با سوء استفاده از این اطلاعات ، میلیاردها تومان به جیب می زنند.

حقی افزود: باید افراد امین در بخش های دسترسی به اطلاعات به کار گرفته شوند و افرادی هم که بازنشست می شوند بر فعالیت های آنان نظارت شود.

وی در ادامه سخنان خود به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه ها اشاره کرد و گفت :سوال ما به عنوان دادستان این است که چرا دستگاه های متولی مانند منابع طبیعی و آب منطقه ای در برخورد با این افراد دیر اقدام می کنند و از همان ابتدا جلوی این ساخت و سازها را نمی گیرند.

وی تاکید کرد: دادستان ها در سراسر استان محکم ایستاده اند و آماده صیانت از عرصه های ملی و منابع طبیعی ، اراضی کشاورزی و رودخانه ها هستند ./ عدالتخواهان

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

عدالت جو

سلامدرود بر مردان قانون و قضا .مثل اينكه داره يك اتفاقاي خوبي ميفته كه هر روز اميدواري رو بيشتر ميكنه .پايمردي در اجراي قانون معجزه مي كند .

0
0
پاسخ
1393-08-21 05:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.